Ha amerikai villanyautózásról van szó, akkor a legtöbbeknek a Tesla jut eszébe, de már szinte minden márkának van jól használható, élményt adó elektromos modellje
Attól függően, hogy az autós világban kit kérdezel, az elektromos hajtásláncok vagy épp az áttörés határán állnak, vagy már be is törtek az autók jelenkorába: sokak szerint a jövő elérkezett. Ráadásul a politika és az autógyártók is nyomják a villanyautókat, így legtöbbször már csak a vásárlók maradnak, akik nem hisznek bennük. Egy friss kutatás szerint Amerikában épp ez a helyzet: a Deloitte adatai arra engednek következtetni, hogy az Egyesült Államokban nagyon szélsőséges a villanyautók elfogadottsága.
A kutatás szerint az USA potenciális autóvásárlóinak 69 százaléka teljesen villanymotor-mentes benzines, vagy dízel járművet venne, 17 százaléknak opció az öntöltő hibrid, konnektorost viszont már csak 5 százalék vásárolna. Ugyanilyen alacsony, 5 százalékos a villanyautót keresők száma is, ennél csak az "egyéb" meghajtási módot választók vannak kevesebben, ők a maradék 4%. Mindez meglepően hangozhat, hiszen rengeteg villanyautós tartalom érkezik az Atlanti Óceán túloldaláról, meglepően sok ahhoz, hogy az USA lakóinak mindösszesen 5 százaléka legyen vevő az elektromobilitásra.
Egy friss térkép arról, hogy az USA egyes megyéiben hány villanyautó-töltő jut 100 ezer főre: biztos olyan jó a villanyautósok helyzete az Egyesült Államokban? (Forrás: HERE)
Amit viszont figyelembe kell venni, hogy Amerika nem csak New Yorkból, Los Angelesből és San Franciscóból áll, a két part közt bizony ott a vidék, ahol még most is a pickupok hódítanak. Ebben a járműkategóriában még csak most kezdenek megjelenni az akkumulátoros modellek, ráadásul közel sem borítékolható a sikerük. Ez nem feltétlenül ok nélküli maradiság, az érintett területeken az átlagos felhasználóknak legtöbbször a nagy teljesítmény, a jó terepképességek, a komoly vontatási kapacitás és a megbízhatóság mellett a hatótáv is valódi szempont. Éppen ezért jogos a vásárlók félelme az egy töltéssel megtehető táv és a töltőhálózat fejlettsége láttán.
A Ford, a Chevrolet és a Tesla is hamarosan forgalmazni kezdi a saját villany-pickupját, kérdés, hogy sikerül-e a vásárlók számára is megfelelő alternatívát nyújtaniuk
Hogy még teljesebb képet kapjunk, néhány további külföldi példát is érdemes megemlíteni. Az Egyesült Államokhoz hasonló a helyzet Délkelet-Ázsiában, ott a vásárlók 66 százaléka nem kér semmilyen villanymotort, de India és Kína sincs messze, ezekben az országokban 58 százalék venne kizárólag belsőégésű motoros modellt. Németországban már fordult a kocka, ott 49 százalék keresi a régi megoldásokat, Dél-Koreában és Japánban pedig igen haladó szellemiségűnek nevezhetjük a vásárlókat a belső égésű motorosokért rajongók 37 és 39 százalékos arányát elnézve.
Aha, 5 százalék, közben meg nem győznek annyi Teslát gyártani, mint amennyire kereslet van. A Ford F-150 elektromos változatára átmenetileg leállították az előrendelést, mert 3 évnyi termelést már előre eladtak.
Persze a dohányzásról is kimutatták, hogy nem rákkeltő, amikor a dohánygyárak fizették a kutatást.
„Aha, 5 százalék”
Tavaly az USA-ban a vevők 4%-a választott elektromos autót.
„A Ford F-150 elektromos változatára átmenetileg leállították az előrendelést, mert 3 évnyi termelést már előre eladtak.”
Valamiért elfelejtetted említeni a darabszámot, de pótoljuk : évi 80 ezer darabbal kalkulált a Ford, mármint a gyártás felfuttatását követően. Mindeközben tavaly 726 ezer F150 fogyott Amerikában.
„nem győznek annyi Teslát gyártani, mint amennyire kereslet van”
Skodát se, Octaviára többet kell várni, mint Teslára.
Egyszerűen hihetetlen, érthetetlen!
Nem hajlandó ez a sok „bugyuta” dupla árat fizetni az indokolatlanul túlárazott, jóval egyszerűbb és olcsóbban gyártható, alig környezetkímélőbb, (bár mindenki hazudik, attól függően mit akarnak kihozni a statisztikából) autókért.
Szevasz qq, mi a helyzet a forgatónyomaték és a szögsebesség szorzatával? Nálad még mindig az effektív középnyomás az eredmény?
„Nem hajlandó ez a sok “bugyuta” dupla árat fizetni az indokolatlanul túlárazott, jóval egyszerűbb és olcsóbban gyártható, alig környezetkímélőbb…”
kivételesen ebben igazságmorzsák is vannak, de túlárazni nem lehet az autót, mivel akkor a gyártó nyakán marad, olcsóbban épp az üzemméret miatt nem gyártható, kivétel a Tesla, mivel az már olcsón készül. Le is verte eladásokban az összes prémiumot a kategóriájában, még Európában is.
Szerintem majd akkor lessz olcsóbb ha nagy tömegben tudják gyártani és eladni.
Kb ez volt a siker kulcsa már a T-modell óta.