Az USA-ban továbbra sem venne villanyautót a vásárlók többsége

Az amerikaiak kétharmada még mindig ódzkodik a hibridektől és a villanyautóktól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A töltőhálózat fejletlensége és a hatótávpara még 2021-ben is kételyeket keltett a tengeren túl, mutatjuk az ellentmondásosnak hangzó eredményeket és a háttérben meghúzódó okokat!

Attól függően, hogy az autós világban kit kérdezel, az elektromos hajtásláncok vagy épp az áttörés határán állnak, vagy már be is törtek az autók jelenkorába: sokak szerint a jövő elérkezett. Ráadásul a politika és az autógyártók is nyomják a villanyautókat, így legtöbbször már csak a vásárlók maradnak, akik nem hisznek bennük. Egy friss kutatás szerint Amerikában épp ez a helyzet: a Deloitte adatai arra engednek következtetni, hogy az Egyesült Államokban nagyon szélsőséges a villanyautók elfogadottsága.
Hirdetés
A kutatás szerint az USA potenciális autóvásárlóinak 69 százaléka teljesen villanymotor-mentes benzines, vagy dízel járművet venne, 17 százaléknak opció az öntöltő hibrid, konnektorost viszont már csak 5 százalék vásárolna. Ugyanilyen alacsony, 5 százalékos a villanyautót keresők száma is, ennél csak az "egyéb" meghajtási módot választók vannak kevesebben, ők a maradék 4%. Mindez meglepően hangozhat, hiszen rengeteg villanyautós tartalom érkezik az Atlanti Óceán túloldaláról, meglepően sok ahhoz, hogy az USA lakóinak mindösszesen 5 százaléka legyen vevő az elektromobilitásra. Amit viszont figyelembe kell venni, hogy Amerika nem csak New Yorkból, Los Angelesből és San Franciscóból áll, a két part közt bizony ott a vidék, ahol még most is a pickupok hódítanak. Ebben a járműkategóriában még csak most kezdenek megjelenni az akkumulátoros modellek, ráadásul közel sem borítékolható a sikerük. Ez nem feltétlenül ok nélküli maradiság, az érintett területeken az átlagos felhasználóknak legtöbbször a nagy teljesítmény, a jó terepképességek, a komoly vontatási kapacitás és a megbízhatóság mellett a hatótáv is valódi szempont. Éppen ezért jogos a vásárlók félelme az egy töltéssel megtehető táv és a töltőhálózat fejlettsége láttán.
Hirdetés
Hogy még teljesebb képet kapjunk, néhány további külföldi példát is érdemes megemlíteni. Az Egyesült Államokhoz hasonló a helyzet Délkelet-Ázsiában, ott a vásárlók 66 százaléka nem kér semmilyen villanymotort, de India és Kína sincs messze, ezekben az országokban 58 százalék venne kizárólag belsőégésű motoros modellt. Németországban már fordult a kocka, ott 49 százalék keresi a régi megoldásokat, Dél-Koreában és Japánban pedig igen haladó szellemiségűnek nevezhetjük a vásárlókat a belső égésű motorosokért rajongók 37 és 39 százalékos arányát elnézve.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.01.16. at 18:32
    Permalink

    Aha, 5 százalék, közben meg nem győznek annyi Teslát gyártani, mint amennyire kereslet van. A Ford F-150 elektromos változatára átmenetileg leállították az előrendelést, mert 3 évnyi termelést már előre eladtak.
    Persze a dohányzásról is kimutatták, hogy nem rákkeltő, amikor a dohánygyárak fizették a kutatást.

    • 2022.01.17. at 07:55
      Permalink

      “Aha, 5 százalék”
      Tavaly az USA-ban a vevők 4%-a választott elektromos autót.

      “A Ford F-150 elektromos változatára átmenetileg leállították az előrendelést, mert 3 évnyi termelést már előre eladtak.”
      Valamiért elfelejtetted említeni a darabszámot, de pótoljuk : évi 80 ezer darabbal kalkulált a Ford, mármint a gyártás felfuttatását követően. Mindeközben tavaly 726 ezer F150 fogyott Amerikában.

      “nem győznek annyi Teslát gyártani, mint amennyire kereslet van”
      Skodát se, Octaviára többet kell várni, mint Teslára.

  • 2022.01.17. at 17:00
    Permalink

    Egyszerűen hihetetlen, érthetetlen!
    Nem hajlandó ez a sok “bugyuta” dupla árat fizetni az indokolatlanul túlárazott, jóval egyszerűbb és olcsóbban gyártható, alig környezetkímélőbb, (bár mindenki hazudik, attól függően mit akarnak kihozni a statisztikából) autókért.

    • 2022.01.17. at 22:31
      Permalink

      Szevasz qq, mi a helyzet a forgatónyomaték és a szögsebesség szorzatával? Nálad még mindig az effektív középnyomás az eredmény?

      “Nem hajlandó ez a sok “bugyuta” dupla árat fizetni az indokolatlanul túlárazott, jóval egyszerűbb és olcsóbban gyártható, alig környezetkímélőbb…”
      kivételesen ebben igazságmorzsák is vannak, de túlárazni nem lehet az autót, mivel akkor a gyártó nyakán marad, olcsóbban épp az üzemméret miatt nem gyártható, kivétel a Tesla, mivel az már olcsón készül. Le is verte eladásokban az összes prémiumot a kategóriájában, még Európában is.

Vélemény, hozzászólás?