Az eredeti Yugo-t a Zastava gyártotta, amely évtizedekkel ezelőtt ment csődbe. A márkanevet Dr. Aleksandar Bjelić, egy Németországban élő marketing szakember vette a szárnyai alá. Megszerezte a Yugo név jogait, és egy szerb tervezővel is szövetkezett Darko Marčeta személyében, hogy friss megjelenést adjanak az autónak, miközben hűek maradnak a gyökereihez. A cél egy olyan jármű létrehozása, amely megőrzi az eredeti Yugo szellemét, miközben megfelel a mai szabványoknak is.
A korai skiccek alapján háromajtós maradna a koncepció, akárcsak az eredeti Yugo. A retro forma is megmarad, de a LED fényszórók, a nagyobb kerekek és a futurisztikus hátsó lámpák sem maradnak el. Figyelembe véve, hogy a biztonsági előírások ma sokkal szigorúbbak, mint az eredeti Yugo gyártása alatt, az új terveken az oszlopok is észrevehetően vastagabbak.
Az első verzió az ígéretek szerint olcsó belső égésű motorokat kapna, hiszen továbbra is az árérzékeny vevőket célozná a márka. A hosszú távú tervek között azonban szerepel egy elektromos változat is. Az Autopian weboldal értesülései szerint Bjelić a jármű platformját egy meg nem nevezett, külső partnertől szerezné be, ezzel jelentősen spórolnának a fejlesztési költségeken.
Mindez azonban túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen. Autót rajzolni bárki tud, a piacra eljuttatni azonban rengeteg pénz és energia lesz az új Yugo-t. A jól hangzó koncepcióval is akadnak problémák: az olcsó belső égésű motorok kihalófélben vannak a szigorú környezetvédelmi elvárások miatt, ha pedig külső beszállítótól érkezik a platform, akkor jó eséllyel nem lesz kellően olcsó a végeredmény. Nem véletlenül vallott kudarcot számos autóipari startup, amikor új járműveket próbáltak forgalomba hozni.