Az új Volvo XC90-ben a levegő is jobb

A Volvo részletesen bemutatta az XC90 levegőszűrőjét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A többszörös szűrő az eddig megszokottnál kisebb részecskéket is kiszűri. Finom porból 70 százalékkal kevesebbet enged be az utastérbe.


A Volvo részletes információkat adott közre az új XC90-es egyik talán kevésbé feltűnő, de igen fontos részletéről. Hogy egy autóban utazva komfortosan érezzük magunkat, abban a megfelelő klímának is óriási szerepe van. A Volvo legújabb klímaberendezése a levegőminőség javítása terén hoz igazi újdonságot. A CleanZone nevű rendszert az eddigieknél nagyobb felületű és összetettebb szűrőbetéttel látták el. Több pollent és egyéb részecskét fog meg, mint elődei, aktívszenes betétje is van, az felel a mérgező anyag kirekesztéséért. A kisméretű, tehát a 0,4 mikronnál is kisebb porszemcsék ellen is hatásos, 70 százalékkal többet fog fel belőlük.
Hirdetés


A működés során a klímaberendezés kiszűri a lehető legtöbb nem az utastérbe való anyagot, de a lényeg, ha rossz a külső levegő minősége, meg sem próbálja szűrögetni, hanem a szenzorok jele alapján azonnal bezárja a légnyílásokat és átvált belsőlevegő keringetésre. Az autó kinyitásakor egy perc alatt automatikusan átszellőzteti az utasteret, hogy megszüntesse az álló autóba bejutott kellemetlen szagokat és káros részecskéket. Ez akkor lehet nagyon hasznos, ha egy jó büdös mélygarázsban parkolunk. Az XC90-es belterét úgy alakították ki, hogy a lehető legkellemesebb szagú anyagok legyenek benne - bármennyire furcsán is tűnik ez. Nem csak a prémiumnak szánt autóknál fontos az, hogy erős napsütés és extrém magas hőmérséklet hatására se szabaduljon fel mérgező anyag az utastérben. Az XC90-est 65 fokig tesztelték.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    A Tesla fantasztikus jövőbelátó képességgel indította az első autóját. Évtizedeket vert a legelismertebb, legnagyképűbb mamutgyártókra. Attól, hogy évi pár ezret ad el, csak az értéke nő. Majd a következő modelljét nézd meg…

    Vagy úgy gondolod egy Casio karóra felveheti a versenyt egy Patek Philippe-pel csak mert Casioból 100000-szer annyit adnak el?

    A németeknél a bel-piac védelme mindig erősebb volt a környezetvédelemnél (ezért is lett az egész eu-ban dízeluralom). Hibrid autókban is évtizedes lemaradásban vannak a saját balfaszságuk és gőgjük miatt.

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    Társadalmailag elfogadott? Nézz utána mennyi autót adott el eddig a Tesla. És úgy néz ki jelenleg nem bővülnek pl az USA eladások, ami elég vicces a 20e alatti éves eladásnál. Még a hazai pőiacán is lelépi a Volvo. Sőt majdnem a Jaguar is. Mondjuk a Ferrari nem fogja megszorongatni…

    Dánia nem környezetbarát hanem autóellenes ország. Azért ha megnézed, a német, belga vagy holland népek (márcsak a népsűrűség miatt) kénytelenek voltak megtanulni a környezetvédelem fontosságát. A németeknél a zöldpárt 8 évig vastagon kormányalakító tényező volt.

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    Pontosan tudod, hogy a jelenlegi dízelek nem a környezetvédelemről szólnak (akármit hazudjanak a gyárak). És ez nagyon enyhe kifejezés. Az is nyilvánvaló, hogy az egész eu-s dízel kampány mögött felfoghatatlan erejű hatalom áll.

    Nem tudom mit tekintesz “környezetvédelem iránt fogékony országok”-nak, de a nem fogékony, hanem [b]ténylegesen [/b]környezetbarát gondolkodású országokban (Pl. Dánia és északabbra fekvők), ezt az autót kb. semmibe nem nézik.

    Ott a Tesla, a Nissan Leaf, a Mitsubishi Outlander PHEV a társadalmilag elfogadott. És érdekes módon ezek vezetik az eladásokat nem elavult dízelek.

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    Gé, Zöld!
    Azért ez komolyan hitvita ám. S ha már a marketingnél tartunk, akkor az is komolyan marketingelt dolog a világban, hpgy ez a hitvita folyton porondon legyen.
    A magam részéről lesz…m az egészet. Olyan autóm van, amilyet meg tudok fizetni. Így aztán egészen más értelmet nyer ez az egész téma.
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    Meg lehet felelni a szabályoknak ha a gyártó diktálja azokat. Pont annyira pampogok mint te, de mindegy, én sem akarok egy sokadik dízel vs benzin vitát, csak vannak azért érdekes dolgok. Ilyen az is amikor bizonyítanak valamit mérhető eredménnyel és ennek tisztán látható egészségügyi kockázatait levezetik, kicsit arrébb pedig egy “zöldebb” társadalom be tudja csukni a szemét miközben kifizeti a következő dízel suv árát farzsebből. Vagy fordítva működik a dolog és attól is kevésbé szennyez valami, ha nagy számban adják el. Most nem akarok képmutató környezetvédőt játszani, én is ivóvízzel öblítem le a szart a slozin, de enyhe túlzás amit hiszel…

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    lehet pampogni, de itt az emberek nem vennék ha nem felelnének meg a szabályoknak. Olyan országokban ahol a zöldeknek és az elővigyázatossági elvnek vannak hagyományai…

    Semmi köze a marketinghez, én miután kipróbáltam első modern dízelemet nem is kerestem utána benyásat, és azóta sem hiányzik. Benyás autóm közben is csak megalkuvásból volt egyszer.

    Nem hiszem hogy ezen van mit marketingelni….

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    Jól meg lett vezetve a világ ezzel a tiszta dízel buzulással, szerintem az általad említett országok csak arra példák, hogy az erős marketing mire képes ha van fizetőképes kereslet:)

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    Nem vagyok szakember, csak azt tudom hogy a környezetvédelem irányt fogékony országokban mind ilyen dízelt vásárolnak. Nem a fillérbxó csórik, hanem akik 30e eur felett vesznek autókat és amúgy csak a Bio és fairtade részlegen vásárolnak.

    A jelenlegi játékszabályok szerint ez az egyik legjobb dízel. A dízelnek pedig nem sokan érnek a közelébe (a Toyota 200h-ja az egyetlen) Az hogy a világszerte évi 30e (harmincezer, nem tévedés) autót eladó Tesla mivel szereli az autóit most irreleváns, mert senki sem vesz olyat. Se itt az USÁban nem meghatározó.

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    A Volvo gondol az utasaira is. Amikor a korom okádó kettes golfot utoléri és előzni készül, addig lezárja a szellőző nyílásait! Maga a látvány is undorító nem még a szagát is érreze az ember ! :))

  • 2017.10.29. at 00:32
    Permalink

    Ez gyanús! Miért járnak emberek volvoval mocskos levegőben? Nagy vasat cipelve csak nem ők kormolják össze spórolós dieseljükkel a bolygót?! Vagy ezzel éppen másokat vádolnak?! 😉

Vélemény, hozzászólás?