Az új Volvo S90-es még a jávorszarvast is felismeri
Bemutatták az új Volvo S90-est
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volvo megmutatta legújabb nagyautóját, az S80-ast váltó S90-est. A kiviteli minőség és a szolgáltatások új szintre emelik a svéd hajót.
Korábban még játékautó méretben láthattuk csak a Volvo új csúcsmodelljét, de a svéd gyártó most közzétette a jó minőségű fotóit, és az új zászlóshajó pár jellemzőjét is elárulták. Az S90 elnevezést már használták a 900-as széria utolsó évjáratain, az S80 előtt. Nyolcvanasból utána jött két generáció, a második 2006-ban, így egy elég öreg modellt sikerült megint leváltania a Volvónak. A számozás változása utal arra is, hogy az Audi A6, az 5-ös BMW és a Mercedes-Benz E-osztály ellenfelének szánt modellt szeretnék kiemelni eddigi szerepéből. A külseje alapján ez sikerült is. A karakteres orron ott vannak a T-alakú menetfények, mint az XC90-esen. Jelentősek az oldalsó fémfelületek, hatalmas a tengelytáv, és a lapos tetővonaltól még erőteljesebbnek hat. A ma divatos C-alakú hátsó lámpákat sem viccelték el, ez a forma az autó farán is kiemeli a méreteket.
A beltér is az XC90-esből ismerős. A finom vonalak és az a kevés gomb, ami van a műszerfalon, a skandináv letisztultság jegyében lett meghúzva, illetve elrendezve. A fedélzeti rendszer itt is az érintésvezérelt Sensus Connect, a műszerfal teljesen digitális. Az S90 kezdeti modellkínálata a különböző konfigurációjú kétliteres feltöltött benzinesekből fog állni. Az alap a turbós T5 mellett elérhető lesz a turbós és kompresszoros T6, a csúcsmotor meg a konnektorból is tölthető kétmotoros hibrid T8. Hogy pontosan milyen erős lesz és milyen emissziójú, azt még egyelőre nem árulta el a Volvo. A gyár biztonsági stratégiájának központi eleme az önvezető rendszerek terjesztése, ezért kerül bele a Pilot Assist az S90-esbe is. Az autó 130 km/óráig képes önálló mozdulatokkal tartani a sávot és veszély esetén megfékezni az autót. Érdekes funkció, hogy a többi autón túl a nagytestű állatokat is látja, így a jávorszarvasoktól, vagy egy útra tévedt lótól sincs az S90 veszélyben, még éjszaka sem.
A Volvo egy valódi prémiumautót akart csinálni, így nagy hangsúlyt fektettek a kényelem és a vezethetőség összhangjára. A gyár ígérete szerint nem marad semmi kívánnivaló ezen a téren. A szedánt a V90 nevű kombi fogja kiegészíteni, ami ez eddigi V70-est váltja a kínálatban, és mint ahogy a névadásból is látszik, a svédek már nem pozicionálják nagy kombijukat a szedán alá. Az S90-es hivatalos sajtóbemutatója csak januárban lesz a Detroiti Autószalonon, de addigra nagy valószínűséggel minden további fontos adatát is elárulja a Volvo.
Nézd a volvónak szerimtem sok választása nem volt. Vagy kivezetik a sorhatost az EU piacról vagy büntetést fizetnek. nekem is hiányzik a sorötös hangja a D3/D4ből, bár tény, a hangmérnökök jó munkát végeztek, azért nem ugyanaz.
Őszintén meglepődnék ha konkrét árajánlatoknál (összevethető felszereltséggel) a Volvo drágább lenne. Az meg hogy kapsz egy szövetüléses fapados X5öst sorhatossal, ami talán olcsóbb lesz mint egy fullos D5 AWD XC, hát mindenkinek más kell. Szerintem azért az ilyen fapados vacakok inkább azoknak vágya akik 6-8 évesen, a javítási költségektől tartva ábrándoznak ilyen autókról. Pedig ha tudnák, mennyivel tartósabb az elektromos csomagtérajtó villanymotorja mint a sorhatos… 🙂
Oké megértem, this is Spatraaaaa :), de azért vedd figyelembe hogy nálunk elkel párszáz 3er a hasonló méretű Belgiumban meg 10.000 felett adnak el. És ebből a 10.000búl több fog eltalálni hozzánk, mint amennyit mi újonnan vettünk (de írhattam volna Ausztriát, ott 3500 kelt el feleakkora népességre).
El kell dönteni hogy márkát vagy minőséget akarsz. Ha egy márka elkezd a nevéből élni (pl Mercdes az elmúlt 10 évben), akkor játszhatod a műmájert azok előtt akik nem látnak közelről autót, de a végén magadat csapod be.
Most megint jössz azzal hogy bezzeg külföldön mi van …. ez Magyarország !!!! Senkit nem érdekel mi van az országhatáron túl mert az ránk itteni autósokra nem igazán vonatkozik … én azt látom hogy egy jobban felszerelt Volvo xc90 22+ millió sor 4 es motorral ennyiért meg már van X5 sor6 motorral . Én ezt mondtam semmi többet , hogy a konkurens márkák termékeihez képest túlárazták hiába jó kocsi . Jó példa erre a Kínai mobiletelefon a Xaomi simán agyonveri teljesítményben sőt még minőségnem is a Sony vagy a Samsung csúcskészülékeit ” almás szarnál pedig fényévekkel jobb” mégis fele annyiba kerül mivel nincs olyan nagy neve mint a többinek ,ha drágább lenne és csak 10 % árkülönbség lenne a különbség akkor már nem lenne annyira jó vétel …ilyen a Volvo is . Egy feltörekvő Kínai márka amit Európában gyártanak és az árakat is eszerint kellene belőni … az autóban található számos alkatrész Kínában készül és csak összeszerelésre viszik Svédországba . Tudom most jön az hogy bezzeg a Németek így meg úgy de én még egy Német prémium autóban se láttam made in China feliratot az oldalüvegeken mint a mostani új prémium Volvokban .
Nekem édes mindegy ki mire költi a pénzét csak puszta észrevétel volt hogy erősen túlárazottnak tartom a márka értékéhez képest az autót … Én ennyiért biztosan nem vennék Volvot.
Szerintem ennek egyelőre elég kevés az esélye… A Phaeton is bukta és kegyetlen pénznyelő, a VOlvót egy ilyen elvinné…
A Volvo ilyen modellválasztékkal szép lassan kicsúszik a prémium kategóriából , a BMW-nél is látni ennek a távolodásnak a jeleit .
Voltak hírek arról, hogy lesz majd S-Merci/7-es BMW/A8-kategóriás Volvo, bár lehet, hogy csak Kína és Amerika kap majd belőle. Tudsz erről valamit? Megvalósul-e egyáltalán ez a projekt vagy letettek róla? Mert izgalmasnak hangzik, hogy új vizekre evezne a Volvo egy “bálnával”.
Hát nem tudom, az egy dolog hogy valakinek bejön egy forma, de hogy csak azért megvenni a Mercedest mert “német”, ez egyszerre mutatja a tájékozatlanságot és a korlátoltságot. A Mercedesnek mindig is volt egy felára a legtöbb konkurensre, de az a helyzet, hogy a mostani palettán (kivéve az elmúlt 1-2 évben bemutatott modelleket), a Mercedesek többsége szinte kivétel nélkül nem jobb a konkurenseknél sőt. Nem véletlen, hogy az előző C-klassét alig adták le tesztre.
És pont ezért is feltűnő, hogy Budapesten (főleg amikor még nem volt ennyire szabados a behozatal), bizony legalább annyi új S60ast láttál, mint új C klassét.
Az X5öst is árulják sornégyes dízellel. A Volvo azért kénytelen Európában leadni atöbbhengeres motojait, mert nem tagja olyan csoportnak ami felhozhatná a flottaátlagot (lásd Mini, VW/Skoda/Seat, Toyota stb).
Amerikában még kaphatóak a sorhatosok, de ez a 40-60.000 eladott autó nem indokolja a további fejlesztéseket, ahogy a V8asok is kihaltak.
Az az pár ember aki itthon megvehetei az X5öst annak mindegy, nyugaton mások az arányok/dimenziók és a vevőkör is. Ha hozzánk elér majd a használtan, fel fog tűnni hogy nem a V8asok fognak érkezni tömegesen…
Bocs , de már nem emlékszem rá
Ez miért fontos neked?
pedig hátúlról olyan , mintha hasonlítanának
ez ilyen óvodás poénnak tűnik, anyukád már lefektetett? ne rosszalkodj este 7kor a neten, sipirc.
nem +12 liter hanem 1-2 liter
Az a baj hogy nem csak felénk ” vidéken ” gondolják ezt a merciről hanem felétek városban is … minden terméknek van egy ára amit megér ez az adott termék márka értékéből fakad a Volvonak nincs olyan márka értéke ” még akkor sem ha jó terméket gyárt” mint a Német 3-asnak szóval ha oda lövik be az árakat az nem biztos hogy szerencsés egy Volvo vagy a néhai Saab is csak akkor érhetett el nagyobb eladásokat ha a német árak minimum 20% alá mentek mert 10%-os különbségnél már inkább vettek Német trióból autót még az orvosol ügyvédek is … XC90 -et erősen túlárazták főleg úgy hogy csak 4 hengeres motorokkal lehet megvenni szemben egy X5 6-8 hengeresével ami ráadásul nem is sokkal drágább… 2X milliós kategóriában már nem feltétlenül fog számítani a +12 literes fogyasztás többlet hanem ott inkább az mérvadó hogy baráti beszélgetések alkalmával ki tud jobban felvágni az autójával és egy 4 hengeres volvo xc90 23+ millióért nem biztos hogy oda tartozik abba az árkategóriába ahol már 6 hengeres X5-x6 osok tanyáznak …
Hasonlít mint tyúktojásra a libatojás .
túl sok H astra sedant néztek a tervezők….
http://newcars.ua/images/gallery/Opel/Astra_H_Sedan/Opel_Astra-H-Sedan-ext-4.jpg
Azt mondják egy szexológus rendelőjében rengetegen ülnek , és egyiken sem látszik . Lehet , hogy még ők se tudják ?
:):):)
Nagyon jó a kérdés:)
Kempelen , te fiú vagy , vagy lehet hogy lány vagy ?
Mit nem értesz ezen? Komoly lehet a gond.
Röntgenszemeddel a Volvóban láttál a nem túl szem előtt lévő helyen ?
nem. Arra gondolok, hogy miért csinálsz magadból bohócot?
Remélem nem a hátsókerékhajtásra gondolsz .
Szerintem a belseje hibátlan. A kasztnin, ha valami szép, akkor az a farrész. Egyedi. Tetszik. Reméljük az anyagminőség is legalább megközelíti majd a konkurensekét, az új XC90 szerintem alálőtt pár nem túl szem előtt lévő helyen a prémium kategóriatársaknak.
A hátsóról nekem is a Skoda Ovtacia II (faceliftes változata) ugrott be, pedig jópár egyedi és jól sikerült tanulmáényt hozott ki a Volvo hasonló farral (pl [url]http://assets.volvocars.com/intl/~/media/images/galleries/concept-cars/coupe/gallery-exterior/gallery_isaksson_oldtown_011.jpg[/url]).
Amúgy nem értem miért kellene olcsóbbnak lennie ha ugyanazt tudja, vagy még többet. Tudom hogy vidékem még mindig fut a “csak a mercedes az autó” szlogen, de pl amit ma írt a TC a MLC-ről, azt szinte minden Mercedesnél megtapasztaltam. Ha jobb autót kapsz valamivel olcsóbban, azzal már elég sokat lehet elérni, de az is segít ha olyan dögös autókat hoznak ki mint az XC90.
Ez a kocsi pedig elég jól viszi tovább ezt a vérvonalat, a farától eltekintve.
A Volvo nem státuszszimbólum? Köztudott, hogy a Volvo a jó anyagi helyzetben lévő, de ezzel felvágni nem akaró emberek autója. Ha ezt nézzük, akkor igenis árulkodik az illető státuszáról. Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kapcsolódnak a Volvo-tulajokhoz negatív felhangú sztereotípiák, mint a 3 német, de leginkább a Bömös és az Audi esetében. Szóval státuszszimbólum, csak másképpen.
A hátulja jobban nézne ki, ha a rendszám helye a két lámpa közé került volna, nem alulra a lökösbe. Photoshoppal meg lehetne nézni, úgy milyen lenne:)
A hátsólámpán kívül tényleg nem lehet mibe belekötni … bár oldalról nekem első ránézésre egy Skoda Superb jut eszembe róla , az utastér nagyon szép lett . Kíváncsi leszek az árazásra mert ha ugyan úgy a valóságtól elrugaszkodott mint az Xc90 és csak 1-2 millióval olcsóbb mint a Németek ” ezen az árszinten 5-10% nem olyan mérvadó mint mondjuk a kompaktoknál “akkor nem sokat látunk belőle Magyarországon . Elvégre itt az autó státusz szimbólum és mint olyan a Volvonak nem sok szerep jutott ebből.
Impozáns darab, bár a hátulját még szokni kell.