Az új smart külleme hétköznapi, mégis különleges
Stílusos menetfénnyel körberajzolt LED lámpatestekkel és keretnélküli ablakokkal hódít majd
Tényleg új irányt választott a smart a kíni Geely érkezésével, a kétüléses csöppségek gyártója gyakorlatilag beállt a sorba az új #1 névre hallgató prémium crossover bemutatásával. Az innovatív, takarékos és környezettudatos, mégis divatos városi kisautók egyes jellemzői ugyan megmaradtak, de a végeredmény műszakilag közel sem olyan különleges, mint amit a gyártótól megszokhattunk. Vajon éppen a márka tömegmodellé tétele volt a cél a megemelt villanyossal?
Hátulról nézve tűnnek fel leginkább a mercedeses vonások
A küllem egyes elemeit már a tavalyi koncepcióról ismerhetjük, tagadhatatlan a mercedeses beütés, főleg, ha az autó hátulját nézzük. A #1 képen aprócskának tűnhet, ám valójában a kompakt kategóriát közelíti: hossza közel 4,3 méter, szélessége az 1,8 métert is meghaladja, magassága pedig egészen pontosan 1,64 méter. Méreteiből és az akkucsomag puszta tényéből is kikövetkeztethető, hogy az új smart könnyűnek sem mondható: 1,82 tonnát nyom.
Dinamikus, közel sem csak a városba tervezett autónak tűnik, erre utal a teljesítményadatai mellett a magas végsebessége is
Mindezt egy 200 kilowattos, tehát 268 lóerős villanymotor mozgatja, amit a padlójában elhelyezett, 66 kWh kapacitású NCM technológiás akkucsomag táplál. Természetesen a 343 Nm nyomaték mindig jelen van, ráadásul a hátsó kerekeket hajtja, a végsebesség pedig 180 km/h, így még akár valamennyi élményfaktora is lehet az újdonságnak, ha kegyes hozzánk az elektronika.
Bent vidám a hangulat, mégis mindent eláraszt a modern technika
A központi érintőképernyő 12,8 colos, a sofőr előtti 9,2 colos kijelzőt pedig a szélvédőre vetített adatok egészítik ki
Természetesen a beltér dizájnjában is megjelennek a koncepcióból átvett elemek. A jármű nagyban alapoz a modern technológiára, 3 dimenziós, mesterséges intelligenciával felvértezett kezelőfelület és komplex hangutasítások lehetősége várja majd a tulajokat a 12,8 colos infotainment képernyő és a 9,2 colos digitális műszeregység mellett.
A beltér meglepően tágasnak tűnik, persze a méretadatokból is egyértelmű, hogy a #1 nem kicsi
A töltés és a hatékony energiagazdálkodás terén sem spórolták ki belőle a technikát a német és kínai mérnökök: az akár 150 kilowattos DC töltéssel 30 perc alatt tölthető 10 százalékról 80-ra az új smart, ugyanez a 22 kilowattos AC töltéssel nagyjából 3,5 óra. Hatótáv tekintetében WLTP érték szerint 420 és 440 kilométer közt hozhatunk ki belőle, ráadásul ez még akár bővülhet is a későbbi frissítésekkel. Természetesen ehhez nem kell majd bevinni az autót a márkakereskedésbe sem, az új funkciók interneten keresztül érkeznek majd a járműre.
22 kilowattos AC és kár 150 kilowattos DC töltést is kap, hatótávja 400 kilométer felett lesz a WLTP ciklus szerint, ez a kategóriájában mindenképp jó adat
Egyedül a bemutatás dátumát és a várható árakat nem árulta el a smart, de az szinte biztosra vehető, hogy először Kínában árulják majd, és csak aztán érkezik meg Európa útjaira. Az árakat tippünk szerint nem sokkal a forgalmazás megkezdése előtt jelentik majd be, nem célszerű ugyanis a jelenlegi gazdasági helyzetben hónapokra előre ígérni egy összeget, ami valószínűleg nem lesz tartható, mire aktuálissá válna. Az árak hiányában viszont sajnos az sem látható előre, hogy az új, kínai fűszerezéssel készült recept beválik-e, de tagadhatatlan, hogy jó eséllyel indul a #1 a potenciális vásárlók körében.
Még nem tudni, hogy mikor mutatják be és mennyiért kínálják majd