Az új Rolls-Royce Ghost nem süllyed addig, hogy fényűző legyen

Animált videó és a vezérigazgató nyílt levele ad ízelítőt az új Rolls-Royce Ghostból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A patinás luxusmárka eddigi legsikeresebb modelljének új generációja hamarosan leleplezésre kerül, annyit pedig már tudhatunk róla, hogy természetesen, minimalistán sugározza majd tekintélyét.

Nehéz problémával áll szemben a Rolls-Royce: a világ legtekintélyesebb luxusautó-márkájaként bizony nem egyszerű fokozni modelljeinek imázsát. Járműveikről mindenki messziről megmondja, hogy egy Rolls-Royce, vagy legalábbis hogy egy luxustermék közelít feléjük - hogyan lehetne ezt még egyértelműbben a társadalom tudomására hozni? Hat évnyi kutatómunka és fejlesztés után (ugyanis ennyi ideje tervezik a következő Ghostot) a Rolls-Royce specialistái megvilágosodtak: úgy, hogy nem is próbálkoznak a feladattal. Hiszen a hivalkodás, az ordító luxus olyan kicsinyes, a Rolls-Royce-nak nem kell megerőltetnie magát, hogy bizonyítsa kifinomultságát.
Hirdetés
A márka vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös (nem magyar származású) legalábbis így gondolja, amit egy nyílt levélben osztott meg a nyilvánossággal. A viszonylag kis példányszámú Ghost eladásai során (ami persze még így is a márka valaha volt legtöbbet értékesített modellje lett) személyes kapcsolatot tudtak kialakítani a vevőkkel, amit információgyűjtésre használtak fel. Elmondásuk szerint ügyfeleik körében az utóbbi években kezdett elterjedni egy újfajta szemléletmód: tehetős klienseik már túltették magukat a villogáson és a hivalkodáson, olyan termékeket tartanak luxusnak, melyek nem próbálják meg magukat fényűző színben feltüntetni. A luxus számukra a felesleges és öncélú dizájnelemek mellőzését és a kifogástalan minőséget jelenti, ami a legapróbb részletekig megállja a helyét, bármilyen alaposan is vizsgálja valaki az adott tárgyat. Az irányzatot poszt-fényűzésnek nevezték el, az új Ghost pedig ennek jegyében készült.
Hirdetés
Csupán két részletet tartottak meg a már általunk is próbált kifutó Ghostból: az esernyőt és az extázis szellemének szobrocskáját. Ezen kívül minden teljesen új lesz, bár a Rolls-Royce-tól megszokott hagyományok alapján csak apró változásokat fogunk kívül észrevenni, legalábbis első látásra. Azt természetesen a márka sem tagadja, hogy továbbra is felismerhetően Rolls-Royce lesz az ősszel érkező Ghost, a poszt-fényűzés elvét követve viszont minimalistább, letisztultabb formavilágra számíthatunk. Persze a jelenlegi Ghost sem túlzsúfolt, egy Lamborghini első lökhárítóján több vonal és törés van, mint a Rolls-Royce teljes modellpalettájának autóin összesen, de úgy tűnik, találtak még fölösleges részleteket a limuzinon, amitől meg tudtak szabadulni. A fenti videón London nemrég befejezett felhőkarcolóját, a Shardot (szilánk) említik inspirációként, mint a hivalkodásmentes tekintélysugárzás megtestesítőjét. Hogy azonban a következő Ghost is olyan időtálló legyen, mint a jelenlegi (2009 óta van piacon), odafigyeltek az innovatív anyaghasználatra és a felhasználóbarát, ám széleskörű technológia beépítésére is. A magasszintű, tiszta minőséget többek között kézzel hegesztett alumínium elemekkel és hosszú, "tökéletesen" egyenes varrásokkal érték el. A Ghostot a legtöbb ügyfél sokoldalúsága miatt szereti, amit saját maguk vezethetnek, ám sofőrös limuzinként is megállja a helyét, ha a helyzet úgy kívánja - ez a következő generációra is jellemző lesz. Müller-Ötvös szerint az emberi képességek határainak tágítása és a fényűzés eddig ismeretlen szintjeinek elérése továbbra is része lesz a Rolls-Royce filozófiájának, ám ez nem a Ghost szakterülete lesz. A kisebbik limuzinnal az olyan vásárlók felé nyitnak, akik máshogy értelmezik a luxust, mint a társadalom szélesebb rétegei.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?