Már most elkezdte csepegtetni az infókat a Renault a jövőre várható villanyautójukról
Két évvel ezelőtt mutatták meg koncepcióként a visszatérő Renault 5 modellt a franciák, amely végül 2024-ben ér majd a piacra, a Renault Zoe utódjaként. A CMF-B EV platformra érkező modell árát a platformtársak alkatrészeinek és megoldásainak újrafelhasználásával igyekszik mérsékelni a Renault, állításuk szerint az alkatrészek nagyjából 70 százalékát kölcsönzi majd más modellekből. Így az elődjének számító Zoéhoz képest akár 30 százalékkal is csökkenthetőek lesznek a gyártási költségek. A másik komoly előrelépés, hogy amíg a Zoe 12 kisebb akkumulátormodullal készült, addig a Renault 5 jóval nagyobb modulokat használ majd, összesen négyet, a csomag feszültsége pedig 400 volt lesz. Így az akkucsomag 15 kilogrammal könnyebb és jóval hatékonyabb is lesz, ráadásul a modern trendeknek megfelelően az autó merevségéhez és stabilitásához is hozzájárul majd.
Az akkucsomag és a motor már a gyártó új generációs megoldásait használja
Ugyan a teljesítményről még nem árult el semmit a Renault, de azt már tudjuk, hogy a Megane E-Tech Electric erőforrásának egy továbbfejlesztett változatát kapja majd az újdonság, ami a jelenleg használtnál kisebb és könnyebb is lesz. Ráadásul hot hatch változat és készül a visszatérő legendából az Alpine márka gondozásában. Valószínűleg részben ezért kap többlengőkaros hátsó felfüggesztést is a modell, ami ebben a méretosztályban mindenképp ritkaságszámba megy. Ezek azonban még nagyon korai információk, hiszen a modellt 2024-ben tervezi bemutatni a gyártó. Még a modelljeit a szokásosnál korábban beharangozó Renault-tól is ritka, hogy ennyire korán elkezdjék a technikai információkat megosztani, jelenleg ugyanis még a kémfotósok is csak egy Clio karosszériás teszt-prototípussal találkoztak a Renault fejlesztési központjainak környékén.
Hátul multilink futóművel érkezik, ami főként az Alpine sportváltozatnak tehet jót
„a modern trendeknek megfelelően az autó merevségéhez és stabilitásához is hozzájárul”
Mekkora átb.szás már!
Kis koccanás és műszaki-gazdasági tk.
Hol az istenben környezetbarát ez?!