Az új referenciaszint – íme az Audi A4 B9

Exkluzív bemutatón láttuk itthon a legújabb (B9) Audi A4-est

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Négy generáció, húsz év és hatmillió eladott autó után az Audi teljesen új szériát hozott ki az A4-esből. Szolid, de azért persze menő is.


Az Audi A4-es első generációja 1994-ben váltotta elődjét, az utolsó, azaz a negyedik szériás, gömbölyű 80-ast. Mivel a németek a generációk számozását hagyományosan az ősidőkre vezetik vissza, ezért az A4 a B5 kódot kapta. Aztán jöttek az újabb generációk, 2001-ben a B6 és annak jócskán átdolgozott változata, a 2005-ös B7. A B7 bár kívülről nem sokban különbözött elődjétől, de újak a motorjai és a fejlesztettek a futóművön, meg az elektronikán is. A B8-as sorozat 2008-ban mutatkozott be és 2012-ben átdolgozták, hogy külsejével jobban beleilljen az újabb és nagyobb Audik társaságába.
Hirdetés


Közben szépen felfejlődött a kínálat, a kupé és a kabrió A5 néven levált a sorozatról. Húsz év alatt jó hatmillió A4-es elkelt, ami a prémium középkategóriások között elég szép szám. Ebből közel kétmillió a most kifutott szériából. A leváltott A4-es a piac kissé megszürkült, de több mint tisztességes szereplőjévé vált. Vele bejött a lassú víz, partot mos taktika, és nagy csinnadratta nélkül az Audi tömeggyártói darabszámban tudta vele teríteni a piacot, persze prémiumáron és minőségben. Eljött 2015 és vele ez az új, még nagyobb, okosabb és persze tágasabb B9 széria. Elsőre nem is tűnik nagy durranásnak, hiszen csak a megszokott elég menő, elég jól kinéző Audi formákat sütötték el rajta is.

Audi A4, 2015 - méretek
A4 Limousine A4 Avant
Hosszúság [mm] 4726 4725
Szélesség [mm] 1842
Magasság [mm] 1427 1434
Tengelytáv [mm] 2820
Csomagtér [l] 480 505
Nyomtáv elöl/hátul [mm] 1572/1555


Röviden és tömören ez egy csöndes gyilkos, ami bár csinos is, jónak is ígérkezik, de nem rogynánk ettől még tőle térdre - legalábbis így, hogy egyelőre még nem vezethettük. Ha viszont minden újítását, műszaki megoldását számba vesszük, akkor nyugtázhatjuk, hogy a 3-as BMW és a Mercedes-Benz C-osztálya felkötheti a liberót. Például vegyük a külsejét. Mintha túl kicsire sikerültek volna az oldalablakok és feleslegen vállas lenne a kasztni. Meg ahogy elképzeli az egyszeri nézelődő - az új bódé légellenállása a legjobb a mezőnyben, csak 0,23 Cd. A (jelenlegi) legzöldebb változata szabvány ciklusban beéri 3,9 liter gázolajjal és csak 95 g/km szén-dioxidot ereget a levegőbe. Mi ez, ha nem fejlődés?

Audi A4 Limousine, 2015 - benzines változatok
A4 1.4 TFSI 2.0 TFSI ultra A4 2.0 TFSI A4 2.0 TFSI quattro
Hengerűrtartalom [cm3] 1395 1984
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/7
Teljesítmény [LE (1/min)] 150 (5000-6000) 190 (4200-6000) 252 (5000-6000) 252 (5000-6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 250 (1500-3500) 320 (1450-4200 370 (1600-4500) 370 (1600-4500)
Gyorsulás 0-100 km/h 8,5 7,3 6,3 5,8
Végsebesség [km/h] 210 240 250 250
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 7,1/4,7/5,6 6,6/4,7/5,4 7,4/5,0/5,9 7,9/5,4/6,3
CO2-kibocsátás [g/km] 129 122 137 144
Menetkész tömeg [kg] 1450 1480 1505 1585


A típus exkluzív bemutatóján Mátrabérci Sándor, az Audi márkaigazgatója persze azt is kiemelte, hogy az A4-esbe nem kerülnek háromhengeres csettegők - mint ahogy a friss 3-as BMW-be. Így is lehet - legalább papíron - jól fogyasztó autót tervezni. Ha a műszaki táblát megnézzük, a benzines és a dízel változatok is nagyon durván rávernek az elődmodellre. Könnyű az A4-es, nagyon durva rugalmasságot ígérnek a turbómotorjai, és így együtt kedvező fogyasztási adatokat is.
Audi A4 Limousine, 2015 - dízel változatok
Audi A4 2.0 TDI Audi A4 2.0 TDI ultra Audi A4 2.0 TDI (190 LE) Audi A4 3.0 TDI quattro
Hengerűrtartalom [cm3] 1968 2967
Hengerek/szelepek száma 4/16 6/24
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (automata/7) automata/7
Teljesítmény [LE (1/min)] 150 (3250-4200) 150 (3250-4200) 190 (3800-4200) 272 (3250-4250)
Nyomaték [Nm (1/min)] 320 (1500-3250) 320 (1500-3250) 400 (1750-3000) 600 (1500-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h 8,9 (8,7) 8,9 (8,7) 7,7 5,3
Végsebesség [km/h] 221 (219) 210 237 250
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 5,0/3,9/4,2 (5,1/3,9/4,3) 4,5/3,4/3,8 (4,7/3,5/3,9) 5,0/3,9/,4,3 5,6/4,9/5,2
CO2-kibocsátás [g/km] 111 (112) 99 (101) 113 137
Menetkész tömeg [kg] 1505 (1540) 1505 (1545) 1555 1735


Vezetéstámogató elektronikák terén sem áll gyengén az A4. A már szokásos felszereléseken túl elérhető lesz hozzá a dugóasszisztens, ami az adaptív tempomat részeként leveszi a sofőr válláról a városi araszolás legtöbbünk számára elviselhetetlen terhét. Most, a bemutató idején árakat még nem tudott közölni a forgalmazó, de pár héten belül tudni lehet majd, hogy pontosan hogy fog alakulni a hazai változatok alapfelszereltsége és indulóára. A szalonokba novemberre várhatjuk az A4-est, az első tesztautót meg remélhetőleg már jövő év elején, itthoni utakon is megjárathatjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:35
    Permalink

    Ezen tézis igaz, hogy” Ettől függetlenül a piac néha furcsa dolgokat preferál. Nekem édesanyámat leszámítva, nagy növésű a családom, s a barátaim jó része is. Ültünk már A4-ben s valóban elfértünk kuporgás nélkül. Persze nem táncoltunk, ám igen, még az A3-ban sem kellett minimális mértékben sem oldalra/ leszegni a fejünket, szemben az Insignia-val.

  • 2017.10.28. at 13:35
    Permalink

    A jelenkori Audik pengevékony, kis kerettel rendelkező, eltűntethető kijelzője nagyon tetszik. Igazából kár ezért a mostaniért. Szerintem már közel is van, gondolom a magasabb felbontás miatt, az apróbb betűk már távolról olvashatatlanok. Látszik, hogy még nem találják a helyét. A BMW-ben sokkal szebben mutat, a beépítésén látszik, hogy foglalkoztak a környezetével. Itt csak oda van biggyesztve. Lesz ez még jobb is. A Mercié tetszik a legkevésbé.

  • 2017.10.28. at 13:35
    Permalink

    átlagban azért, elég ritka a 4 db 180 centis fővel család. Amikor meg “haverok” elmennek együtt arra az egy útra, addig kibírják. Azért már 180+ -nál lehet számítani arra, h felnőtt az illető és saját autóval rendelkezik (nem kelleneke hozzá milliárdok), így ritkán eshet meg a dolog, de ez csak szerintem ! (ismerős és csládi körökből ítélve) 🙂 szóval kezelje mindenki így…biztos, hogy van olyan is, de gondolom, szellemileg vannak azon a szinten, hogy beülnek és megpróbálják az autót előtte, ha soxor használnák úgy…. (én 186 vok, de a többiek 180 alatt a családban)
    lehet ezért is “kisebbek” a közepes szedánok is, mert nem 4db18x.+++ centis emberrel számolnak még…..

  • 2017.10.28. at 13:35
    Permalink

    Az, hogy mi ronda és mi nem, szubjektív. Én csak arra válaszoltam, ami objektivitást igényel, (évek, kontra darabszám) egyébként 4db 180cm fölöttinek, sem az A3, sem az A4, sem az Insignia nem ad elég helyet. Az, pedig, hogy egyedül a vezetőülésben, hogy érzed magad, nagyban függ attól is mit szeretsz jobban, ha rádfordul a műszerfal, körbevesz az autó, vagy buszosan középkonzol nélkül szeretsz jobban terpeszkedni.
    Ha már a hely a téma, az A3-nak még megbocsájtható, hogy csak 2 személynek kényelmes, de az A4-nek és különösen az Insigniának, nem. Ettől függetlenül, a piac néha furcsa dolgokat preferál.

  • 2017.10.28. at 13:35
    Permalink

    Egy Insignia ronda, mind kombi, mind szedán kialakításban egyaránt. Túlmenően ezen az Insignia semmivel sem nagyobb, mint egy Audi A4. Ültem benne, se lábtér, se fejtér. Nekem, aki 186 cm magas vagyok, bizony még elől is biccentenem kellett oldalra… Az A4-ben, valamint ülhettem a remek kidolgozású Audi A3-ban is és abban is elfért mind a fejem, mind a lábaim kényelmesen. Erről ennyit.
    Nem véletlen, hogy Audi A4-ből lényegesen többet vettünk mi Magyarok (IS,) mint az Opel korcs Vectra utódhoz még véletlen sem méltó autójából. De azért az A3-ból is fokozatosan többet látok a hazai utakon.

  • 2017.10.28. at 13:35
    Permalink

    Légellenállás 0,23 Cw ?!? Teljesen kizárt! A tavalyi év legnagyobb botránya volt a Mercedes CLA 0.22 Cw, világrekordnak kikiáltott alaktényezője. USA-ban volt az a pénz az egyik autós szaklapnál, és bevitték szélcsatornába, néhány riválissal együtt. (Tesla Model S, Toyota Prius, Nissan Leaf) 0.29Cw lett abból 0.22-ből és mindjárt lekerültek a világrekordot hazudó reklámok…

  • 2017.10.28. at 13:35
    Permalink

    Az elődhöz képest 2 centivel hosszabb és szintén 2 cm-el szélesebb azt ennyi … igazából elmehetne egy erős faceliftnek is …Fura megoldás hogy az olcsóbb A3 ban motorosan nyílik a központi kijelző a drágább A4 ben meg fixen ott van nem lehet becsukni … Hiába követni kell a BMW, Merci féle divatot és be kell szerelni jó nagy fix lehetőleg tabletként kinéző kijelzőt mert az a trendi … De hol marad az egyediség ?

  • 2017.10.28. at 13:35
    Permalink

    “hatmillió …. a prémium középkategóriások között elég szép szám” Az opel nemrég ünnepelt a 700.000-ik insignát. Így a modelcuklus vége felé… Mondeo se hiszem, hogy sokkal jobban fogyott. Szóval ez a szám bárhol megállná a helyét….

Vélemény, hozzászólás?