Visszafogottabban jelenik meg a Volkswagen legújabb vonalvezetése a Tiguan modellen
Az új IQ Light HD Matrix fényszórók itt is ugyanazt a dizájnt kapták, 19 200 pixelt vetítenek az útra
Óvatosabban nyúltak a Tiguanhoz a Volkswagen rajzművészei, így bár azonosak a stílusjegyek, mégis hagyományosabb Volkswagennek tűnik az új SUV modell
a nemrég bemutatott, platformtárs Passatnál. Mindez valószínűleg annak is köszönhető, hogy a Passat népszerűsége leáldozóban, miközben a Tiguan eladások szárnyalnak: mindenki SUV modellt akar venni. Ennek a vásárlói magatartásnak a látvány valószínűleg komolyabb befolyásoló tényezője, mint a valós méret, hiszen a Tiguan teljes hossza 37,8 centiméterrel marad alul a már említett kombihoz képest.
4,54 méter hosszú, 2,68 méteres tengelytávolsággal: korrekt méretek ezek
1,84 méteres szélessége mellé látványos az 1,64 méteres magassága
Ha azonban eltekintünk a méretkülönbségtől, a legtöbb részlet azonos: mindkét modell a legújabb MQB építőkészletből gazdálkodik. Kívül a közös alapok a hasonló sziluett és dizájn mellett a tükrök és kilincsek kialakításából, illetve az elemhatárok nagyon hasonló logikájából is egyértelműek, ám a beltérben válik igazán evidenssé, hogy itt lényegében ugyanarról a műszakiságról beszélhetünk.
A műszerfal már ismerős lehet, ahogy a megoldások is
Két hatalmas képernyő uralja a teret, a digitális műszeregység 10 colos, míg az infotainment 15 colos
A váltó a kormány mögé került, akárcsak a Volkswagen elektromos modelljeiben
A beltér egy az egyben a Passat hangulatát hozza: hasonló kormány, hasonló elrendezés, ugyanazok a képernyők és dekorelemek fogadnak. Örömhír tehát itt is, hogy nincsenek többé érintésérzékeny felületek a kormányon, egyedül a tetőablak kapcsolója maradt meg tapipadnak a fontos gombok közül. A klímakonzol azonban a főképernyőre költözik, szerencsére ezt már az új, a képernyő alján mindig látható változat, így a Tiguan elkerülte a vásárlók szerint legrosszabb, menüből kikeresős hőkomfort-beállításokat.
A legnagyobb különbség a Passathoz képest ez a tekerőkapcsoló
A gomb közepén található képernyő le is lövi a poént, ez bizony többfunkciós, például a rádió hangerejét vagy az üzemmódot is változtathatjuk vele
A pohártartós hátsó könyöklő egyben forgatható telefon- vagy tablettartó
A játékos állatsziluettek a két hátsó oldalüvegen komoly vitát válthatnak majd ki az itt utazó gyerekek között: te tudod, hogy ezek milyen állatok és miért kerültek ide?
Nem egyezik azonban minden a Passattal, a középkonzolon például - ahol eddig a váltókar foglalt helyet - most egy tekerőkapcsolót találunk, amely innentől a Volkswagen crossover modelljeinek jellegzetessége lesz. A váltókarnak innentől már hely sem marad itt, a kézi opció teljesen megszűnik, a DSG kezelőfelülete pedig minden esetben a kormánykerék mögé költözik. Beltérméretek terén is inkább optimalizálás történt, mintsem égbe kiáltó átvariálás: maradt a korrekt lábtér, a könyöklő pedig forgatható, pohártartóval egybekötött tablettartót kapott, hogy a hátsó sorban utazók jól szórakozzanak. A Tiguan legnagyobb hátránya így a Passathoz képest az egyébként kimondottan korrekt, 652 literes csomagtartó maradt.
A helykínálat mindkét sorban bőséges
A csomagtartó korrekt, ám közel sem a márka kínálatának legnagyobb puttonya
A 60:40 arányban dönthető hátsó üléstámlákkal sík padlós, 1650 literes raktér alakítható ki
A Tiguan is megkapja az 1,5 literes TSi motort és a 330 newtonméteres, 115 lóerős villanymotort a konnektoros hibridhez, a rendszerteljesítmény zöld rendszámmal 204, illetve 272 lóerő lehet. Ide is megérkezik a 19,7 kilowattórás akkucsomag, az 50 kilowattos villámtöltés és a valós körülmények közt is akár 100 kilométeres, tisztán elektromos hatótáv. Megmarad azonban a hagyományos dízel és benzines erőforrások sora is: a TDI változatok 2,0 literesek, 150 lóerővel fronthajtásosként, 193 lóerővel pedig összkerekesként választhatók. Benzinfronton 1,5 literes és 130 lóerős a lágyhibrid alapmotor, ugyanez az erőforrás 150 lóerővel is kérhető, mindkét esetben csak az első kerekek hajtanak. Az összkerékhajtásos benzinesek a 2,0 literes blokkot kapják, 204, illetve 265 lóerővel szolgálnak.
Íme a motorskála két vége, balra a konnektoros hibrid, jobbra a 2,0 literes turbódízel látható
Továbbra is a legtágabb közönségre céloz tehát a Tiguan: nem túl nagy, de azért annak tűnik a SUV vonalak miatt, a lehető legtöbb erőforrással kapható, aktív felfüggesztésének és láthatóan emelt hasmagasságának köszönhetően pedig az autópályától a könnyebb terepig bármilyen talajon megállja a helyét. Tartogat azonban még egy komoly ütőkártyát a közelmúltban bemutatott Passattal szemben: az árát. Az új Tiguant ugyanis 36 600 eurós indulóval tervezik bevezetni a német piacra, ez nagyjából 14 millió forintnak felel meg. Így várhatóan nagyjából egymillió forinttal lesz drágább egy hasonlóan felszerelt Passat, ami az utóbbi évek vásárlói trendjeit is számításba véve elég valószínűvé teszi, hogy a 3. generációval a Tiguan csak még népszerűbb lesz, a hatalmas kombit pedig egyre kevesebben választják majd.
A hatalmas hátsó szárny és a légellenállásra optimalizált karosszériaelemek egyszerre teszik izgalmasabbá és hatékonyabbá a Tiguant
Te is SUV rajongó vagy? Írd meg, hogy szerinted mi a Tiguan népszerűségének legfőbb indoka a márkán belül!