Az új Mustang annyira odaver, hogy holnapra sem térsz magadhoz!

Hátul gumit égető V8, kézi váltó és az eddigi legvadabb dizájn: ez az új Mustang

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatták a Ford Mustang új generációját, semmit sem veszített abból, amit eddig képviselt. Sőt, sokkalta élvezetesebb és vagányabb lett: még inkább a vezetés élményére hegyezték ki az amerikai kupét.

Amennyivel a legtöbb új autó modernebb, szebb, biztonságosabb, akár erősebb is a felszínen, annyival több a kompromisszum, a spórolás, a leépítés a lemezek alatt, főként a környezetvédelmi nyomás miatt. Hogy mi nincs ezzel így? A Mustang. Vannak ugyanis dolgok, amik nem változnak, példa erre a Ford kupéja, ami a menőbb forma és a fenomenálisan modern technika mellett az új generációval is Mustang tud maradni. Legalábbis az első adatok, a gyári információk szerint.
Hirdetés
A még élesebbre, maszkulinabbra szabott külső ugyanis ismét a hátsó kerekek gumifüstjével párosul majd, ha meg kell indulni. Hogy a gumiégetéshez erő is legyen, továbbra is kérhető 5,0 literes Coyote V8-assal, ennek az erőforrásnak az új, egyelőre ismeretlen erejű generációja ugyanúgy megmarad, ahogy a 2,3 literes EcoBoost turbómotor is. Ez utóbbi viszont egy teljesen új fejlesztés a Ford állítása szerint. Váltófronton a kisebb motor innentől csak automatikus váltóval lesz elérhető, 10 százalék alatti volt ugyanis a globális eladásokból, aki a kézi váltó élményét kérte a V8 hangja és ereje nélkül is. Ugyanez a statisztika a nagymotorral már teljesen másképp alakul: 40 százalék felett viszik a kézi váltót, így természetesen a V8 mellé továbbra is megmarad a kapcsolgatás és a kuplungolás élménye.

Ami viszont sokkal fontosabb: azért is tettek, hogy az új Mustang brutálisan menő legyen.

Távolról, a kulccsal beindítható és megtornáztatható például a V8-as erőgép, így lehet villogni a hangjával, miközben azt a sofőr is a közönséggel együtt, kintről élvezi. A kézifék helyén pedig innentől kimondottan drift-fék lesz, ami az utastérben egy hagyományos kézifék-karnak néz ki, pedig valójában az elektromos rögzítőféket vezérli, ami - eddig nem részletezett technikával - kimondottan a driftek hatékony, hidraulikus kézifékhez hasonlóan azonnali megindítására is alkalmas lesz. A beltér bőr és műanyag elemei is finomabb kidolgozást, jobb anyagminőséget kapnak, rengeteg választási lehetőség lesz üléskárpitok és egyéb különleges extrák terén is, ilyenek például a színes és csíkozott biztonsági öv opciók. Ezen felül persze a szögletes szellőzők és az alul vágott kormány kellő sportosságot ad, ehhez a 12,4 colos digitális műszeregység látványvilága is besegít. A 13,2 colos központi érintőképernyőn a Ford SYNC4 rendszere viszont a legmodernebb grafikájú számítógépes játékokhoz használt Unreal Engine alapjain fut, így kiváló animációkkal, dizájnnal és képminőséggel szolgál, fenomenális sebességgel reagál és másodpercenként akár 60 képkockát is megmutat, így minden mozgás és grafika selymesen, akadozás-mentesen változtatja a helyét a hatalmas képernyőn.
Hirdetés
A vadabb külső mellé érezhetően komolyabb testreszabhatóság is jár: 12 féle különböző felniből választhatnak a vásárlók, a Performance Pack szinthez járó Brembo fékeken pedig a nyergek színe is egyéni döntés kérdése. Természetesen felsorolhatatlan mennyiségű a külső színek és szín-összeállítások kombinációja is, ráadásul az eddigi fekete dizájncsomagok mellett most egy bronz opciót is kínálnak, ha egy melegebb, gazdagabb árnyalatra cserélnénk a króm részleteket. A Mustang új generációja jövő nyáron érkezik meg a kereskedésekbe, ám a jelenleg még titkolt technikai információk és árak még jóval azelőtt kiderülnek majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?