Az új MINI nyerte az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérését

A kisautó szegmens vezetője maradt a MINI - a minőség terén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A MINI legújabb generációja, a kisautók szegmensében hódította el a Német Autóklub legfrissebb ügyfél-elégedettségi felmérésének aranyérmét.


Az egykori brit kisautó, a mai napig ikonikus szereplője az utaknak. Legutóbb a John Cooper Works változatot teszteltük, a kabrió változat pedig épp most mutatkozott be. Tehát a fejlődés töretlen és úgy látszik, a vásárlók is imádják a BMW Group prémium kisautóját, ami a mai napig kategóriája (a prémiummárkás kisautók európai) éllovasa. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a Német Autóklub, vagy ahogy talán a legtöbben ismerik, az ADAC legfrissebb ügyfél-elégedettségi felmérésén az új MINI a kisautó kategória dobogójának legfelső fokára gurulhatott fel.
A reprezentatív felmérést online tölthette ki minden olyan gépkocsi-tulajdonos, akinek autóját 2011 októbere és 2014 decembere között helyezték először forgalomba. Több mint húszezren töltötték ki a tesztet, amiben az új MINI a tavalyi teljesítményt is minden értelemben túlszárnyalva, abszolút 79,8 százalékos értékelésével elfoglalta első helyét a kisautók szegmensében. A felmérés kérdései a jármű menetteljesítményére, kényelmére, biztonságára és használhatóságára éppúgy kitértek, mint az adott modell felszereltségére, árára és a tulajdonos szerviztapasztalataira.
Az új MINI tulajdonosai a kedvencük által nyújtott vezetési élményre adták a legmagasabb pontokat. Ez annak is köszönhető, hogy a MINI szeretné visszaadni az általuk „gokart-érzésnek” nevezett menettulajdonságokat, amit a BMW Group vadonatúj motorcsaládjának használatával, finomhangolt futóművel és szélesebb nyomtávval szeretnének elérni. Ezenfelül a kisautó egyedi stílusát és prémium minőségét is értékelték a vásárlók, amihez az optimalizált menetkomfort, a vadonatúj kijelző- és vezérlőkoncepció, valamint a vezetést támogató rendszerek is hozzájárultak.
Hirdetés
A MINI valódi nyerőkártyája a hosszú távú értékállósága lehet. Piaci debütálását követően, elhódította a Focus Online és az Auto Bild értékállósági felméréséinek aranyérmét is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Szomorúan látom, hogy a szerző újságíró létére nem mestere a helyesírásnak, legalábbis a tagmondatokkal nincs jó barátságban, és ezt senki nem nézte át helyette. (A bevezető mondatban, illetve a cikk első és utolsó mondatában egyáltalán nincs szükség vesszőre. Sajnos egyre gyakrabban látni, hogy oda kerül vessző, ahol a szerző levegőt vesz, amikor felolvassa a mondatot.)

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Minek ez a pár klisé ami alapján működsz?
    Ha a japán nem hibátlan, akkor előkerül a koreai kártya. Egyáltalán nem okozol meglepetéseket.

    Olvasgassál:

    [url]http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9007337[/url]

    [url]http://forum.chevyklub.hu/index.php?topic=83.2500[/url]

    [url]http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/030404e/[/url]

    [url]http://hup.hu/node/58746[/url]

    A Daewoo motor probléma keresésre 91.000 találat van. Pont annyival kevesebb más gyártónál, amennyivel kevesebb autót gyárt. Jó olvasgatást.

    Koreában a sz.r is gyümölcsízű, azt hallottam. Gondolom, te már azt is megkóstoltad, hogy így van-e? El ne meséld. :-DDDD

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Bla-bla-bla.
    Novoth Tibi nem azt állítja, amit te cimbora, ha ennyire figyelmetlenül fogsz olvasni, akkor nagyon sokat fogsz tévedni még életedben.
    Ha mindent elhiszel, amit újságírók összehordanak, akkor hamar eltévedsz. Tényleg nagyon fiatal srác lehetsz. Majd megedz az élet s akkora talán belátod azt is, hogy az autógyártás nem a jó és a rossz harca, ahogy azt te hiszed.

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    “De megnyugtatlak – egy Fluence-ot, Captur-t vagy Koleost(bármiféle Samsung-származék Renault-t) be mernék vállalni, bízva a koreaiak szaktudásában, plusz még tetszenek is.” na látod itt kezdődik az un:szemitizmus. Ej azok a fránya előítéletek, no nem baj. Reméljük, hogy majd kinövöd, vagy nem!
    “Olyan nagy mellénnyel hirdetitek itt az igét a haveroddal, hogy azt már a törvény is bünteti!” na látod ez már sokkal jobban érdekelne engem is, mivel jómagam is napi szinten használom a jogszabályokat. Légyszíves konkrét törvényi hivatkozást feltüntetni! Köszönöm.
    “Te meg a komád itt csak “szagértők” lehettek, mások nem:)” maradjunk inkább a mester/mesterek kifejezésnél, de szólíthatsz nagyuramnak is. 😀

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Ja igen, az RX8-ast nem számoltam, persze, egy alapjaiban döglött, több sebből vérző német konstrukciót a japók sem tudnak tökéletesre csiszolni:)

    Koreai motor nincs a listában:)

    Olyan nagy mellénnyel hirdetitek itt az igét a haveroddal, hogy azt már a törvény is bünteti! Te meg a komád itt csak “szagértők” lehettek, mások nem:)

    De megnyugtatlak – egy Fluence-ot, Captur-t vagy Koleost(bármiféle Samsung-származék Renault-t) be mernék vállalni, bízva a koreaiak szaktudásában, plusz még tetszenek is.

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Jó lesz az a 3 – 4-ek is!
    – Toyota 2.2 D4-D/D-CAT
    – Subaru 2.0D (bokszer dízel)
    – Mazda Renesis (Wankel)
    – Isuzu 3.0 V6 D-MAX

    Amúgy is érdekes ez a cikk, mivel a pl: 2.2 dci- nél az “origami vezérlésre” egyáltalán nem panaszkodnak a márka szervizes szerelő haverjaim. Sőt többüknek pont ilyen motorú verdájuk van. A turbó halál meg mint mondták, használat függő.
    S még valami csalfa, soha nem állítottam magamat “szakértőnek”, csak hogy tisztázzuk!

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Ezt a listát a csehek tették közzé. Novoth Tibi valóban nem isten, de egyvalami egymillió %-ig biztos: nálad és Kempelennél nagyobb szakértő:)

    De megnyugodhatsz: 3 japán motor is van a listában a 17 európai mellett:)

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Ne higgy el mindent amit a TotálSár ír. Novoth Tibi se isten, bármennyire is annak aposztrofálják. Az ilyen cikkeket fenntartásokkal kell kezelni, s nem benyalni 120 %-an!

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Isten ments, hogy kritizáljam…Beszéljenek helyettem a külföldi fórumok. Dugd homokba most is a fejed:)

    “BMW/PSA 1.6 „Prince”
    Motorkódok: EP6.., EP6C.., N14B16A, N12B16
    Gyártásban: 2006-tól (2010 áprilisáig fokozottan rizikós)
    Típusok: PSA (1.6 VTi vagy THP): Peugeot 207[14], Peugeot 308[15], Peugeot 3008, Peugeot 5008, Peugeot Partner, Citroën C3 (és Picasso), Citroën C4 (és Picasso), Citroën C5, Citroën Berlingo. BMW: Mini Cooper, Mini Cooper S

    Indok: Bőven foglalkoztunk már a motor problémáival mi is. Novoth Tibinél kevesen ismerik jobban[16], csak természetes, hogy a csehek figyelő szemeit sem kerülte el. Pedig dinamizmus és fogyasztás terén remekül sikerült ez az ezerhatos motor, talán a legjobb. Amíg nincs vele baj. A 2010 tavaszáig gyártottakra sajnos a BMW-re lassan jellemző megnyúló vezérműláncok, valamint a lánckerék és a vezérműtengely közötti kötés lazulása jellemző, melynek következtében a vezérlés teljesen elállítódik.

    A turbóval feltöltött változatok a nagymértékű kokszosodástól (koromlerakódástól) szenvednek, ez rengeteg különféle hibajelenséget produkálhat, az egyenetlen járástól az öngyulladásig bármit. Aranyszabály, hogy minél fiatalabb évjárat, annál megbízhatóbb és hibamentesebb motor, hiszen azóta is folyamatosan fejlesztik-javítják. Érdekes módon a konstrukciósan nagyon hasonló 1.4 VTi-vel nincsenek ilyen gondok. Már csak a turbófeltöltés hiánya miatt sem. De itt is érdemes hallgatózni, ha csörög a vezérműlánc, cserélni kell.”

    Forrás: húsz rossz motor:)

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    [i]“A reprezentatív felmérést online tölthette ki minden olyan gépkocsi-tulajdonos, akinek autóját 2011 októbere és 2014 decembere között helyezték először forgalomba”[/i]

    Azért ennyi idő alatt lehet. Ebben a szórásban az általad kritizált blokkok is benne vannak még.

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Ez a kocsi még annyira új, hogy nem tudtak vele még hosszútávú tapasztalatokat gyűjteni – magát a konstrukciót díjazták, ami valóban jó. Azért a korábbi Minikkel bőven voltak motorgondok – a PSA-BMW-féle THP motorról terjengtek rémhírek, úgy, ahogy a DS3-nál is. Már megint megszólaltál, Kojak, de minek?:)

  • 2017.10.28. at 11:47
    Permalink

    Érdekes hogy az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésén egy olyan modell lett az első, amelyet csak turbós erőforrásokkal kínálnak!?!
    Kritikusok, lehet acsarkodni… 😀

Vélemény, hozzászólás?