Az új Focus felkészült a kátyús utakra
Különleges kátyúcsillapító futóművel érkezik az új Ford Focus
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az új Focus több szempontból is jóval több lesz elődjénél, futóművén például rengeteget dolgoztak. A megfelelő csillapítás érdekében az első és hátsó futómű kommunikál egymással.
A Fordnál rendkívül fontos és mai problémára koncentráltak az új Focus fejlesztésénél. Az Angliai központú fejlesztőrészleg dolgozói saját úthálózatukra koncentrálva hangolták a Focus futóművét, amit prémium szinten ismert technológiával ruháztak fel. A brit utak - hasonlóan a hazaiakhoz - sok helyen rossz állapotúak, a kátyúprobléma náluk is ismert, és egy felmérés szerint minden 21. másodpercben kijavítanak egyet Nagy Britanniában és Walesben. Ám így is sok az úthiba, mely nem csak az abroncsot, de a felnit és a futóművet is tönkreteheti. A Ford szerint az új Focusét nehezebben fogják tudni tönkretenni az úthibák az új technológiának köszönhetően.
Kicsit más, mint a jóval magasabb kategóriában ismert megoldás, ám a Focus mégis képes felismerni az úthibákat. Mikor az első kerék kátyút fog, már a kirugózáskor észleli a rendszer, és amennyire csak lehet, puhít az adott lengéscsillapítón, hogy mire a kerék eléri a kátyú másik végét, addigra kellően puha legyen és ne üssön akkorát a hirtelen berugózáskor. Az adott oldali hátsó keréknek már egyszerűbb a dolga, ugyanis az első szenzor kommunikál a hátsóval, így azt már akkor felkészíti, amikor az első kerék még épp csak elkapta az úthibát. Az új Focus nemzetközi bemutatójáról hamarosan beszámolunk, az első hazai autók pedig még idén nyáron megérkeznek.