Komolyabb vonásokkal folytatja a Skoda Octavia, már a hazai utakon próbálhattuk
A Skoda, de most már azt is mondhatjuk talán, hogy a Volkswagen konszern egyik legfontosabb modellje új generációjába lépett. Most nem csak egy frissítésen, hanem felnitől tetősínig terjedő teljes megújuláson esett át a Skoda Octavia. A márka sikermodellje és a flottakezelők egyik kedvencének új generációja hamarabb érkezett a piacra, minthogy vezethettük volna bárhol, miután a kijárási és utazási korlátozások miatt a dinamikus bemutatóját törölték. A hazai importőri autóra egy picit még várnunk kell, de a
Schiller Autó Család jóvoltából már vezethettük is az egyik első hazai új Octaviát, méghozzá a kombit. A lépcsőshátúnak tűnő csapotthátú gyártása még nem indult be, a Combi viszont december óta már készül, a korábbi tapasztalatok alapján ez volt a népszerűbb változat, így ennek bevezetését hozták előbbre.
Matrix ledes, kitakargatós fényszórókat is kaphat
Hátul már nincs embléma, a kulcs is új, jó minőségérzetű darab
A cseh kompakt kombi alaposan megváltozott, de a formavilágot igyekeztek megtartani. Méretben a kombi csupán 2,2 centivel lett hosszabb, ellenben arányai valamelyest változtak. A nagyobb, 17 colos felnik sem tűnnek aránytalannak alatta, de az alap továbbra is 16 colos. Magasabbnak, robusztusabbnak is tűnik, dizájn tekintetében pedig igencsak friss és jóval komolyabb. Az éles vonalakkal elválasztott felületek mind hagyományos skodás vonások, érdemes megfigyelni az övvonalat, mely a motorháztető oldalsó éléből fut át az ajtókra.
A dizájn egyszerűnek tűnik, mégis vannak rajta érdekes és prémiumos jegyek is, mint például az orrkiképzés.
Az új hűtőmaszk vastag króm keretének vonását vezették át a ledes fényszórókba, melyeket szűkre, szigorúra is vettek, és már Ambition szinten is ledes az alap. Az új Octavia tekintete szúrós, a keskeny lámpák kicsit audis vonásokat adnak neki. A hátsó lámpák is ledesek, a cseh üvegművészet éles vágásaival díszítve, közöttük pedig a mai divat szerint nagy betűkkel írták ki a márkanevet, már nincs hátul embléma.
Csak 2,2 centivel hosszabb elődjénél, de csomagtartója 640 literre nőtt
Az Octavia méretnövekedése, ha kívül nem is, belül azért tetten érhető. Első sorban persze érdemes a csomagtartóra koncentrálni, ami a kombi esetében már-már szédítő 640 literesre duzzadt. Érdekes, hogy a csomagtér burkolatának strapabíró szürke szövete mintha ugyanaz lenne, mint korábban, ahogy a hátsó ülések sem dőlnek síkba a padlóval. A raktér okos megoldásai között szerepelnek az oldalsó, becsukható szatyorakasztók, szám szerint négy, valamint a padló alatt található szükségpótkerék, erről az Octavia tulajdonosoknak nem kell lemondaniuk. Könnyedén alakítható a raktér, a roló kivétele is egyszerű, a hatalmas térben nem verjük oda sehová még véletlenül sem, és helyet is könnyen találunk neki.
Hátulról előre haladva egyre több érdekes és kellemes meglepetésben lehet részünk a megoldások és a minőségérzet javulása kapcsán.
A hátsó üléssorban ülni az új Octaviában még kényelmesebb, a lábtér és a fejtér hatalmas, a középkonzolon pedig harmadik zónaként állítható klímakonzolt is találunk, valamint a legfrissebb sztenderd alapján két USB-C csatlakozót, és még egy 230 voltos hagyományos fali csatlakozót is. Anyagokból hátra sem kerültek rosszabbak, mint előre, az ajtókárpitok részletessége külön jó pont, a króm díszítőelem elég jól mutat élőben, a fém hatású kilincs is egészen minőségi érzetet kelt.
Már első ránézésre is egészen más, mint korábban, részletgazdag és stílusos a belső
Érdekesek a megoldások, hangulatvilágítás is kérhető, a kormány diizájnfricskaként csak kétküllős
Igazán nagy érdekességek az első sorban történnek, ahol a legtöbbet fogják használni. Rá sem ismerni az új Octaviára, egészen olyan, mintha egy magasabb kategóriájú autóban ülnénk.
A részletgazdag, ötletes kidolgozás és dizájn, mely azzal együtt ízléses és elegáns, hogy sokféle anyagot használtak, kimondottan jó hangulatot áraszt még ilyen összeállításban is, mint a szürke ötven árnyalata. Nem is kell szín, ha ennyire stílusosan tudják használni az ezüstöt, a feketét és a szürke, farmerszerű szövetet, mert az is került a műszerfalra, ahogy hangulatvilágítás is. Nehéz kiemelni egy olyan elemet, ami felteszi az i-re a pontot. Külön érdekes maga a kormány, mely csak kétküllős, rajtuk félig lebegő görgetőgombokkal, kimondottan jó minőségérzetű kattanásokkal és még inkább nagyon jó formázással a fogáspontoknál. Csinos a középkonzol, melyen nem ágaskodik hagyományos váltókapcsoló a DSG-s modellekben, ezzel a kis kapcsolóval pont ugyanazt tudjuk csinálni, de a mozdulat kisebb, az egész elegánsabban és egyszerűbben kezelhető, hatalmas jó pont ezért a Skodának. Nagyon jól formázottak az ülések, kimondottan jó tartásúak, de skodásan magas az üléspozíció még mindig, ez persze nem a sportosságról szól, az ergonómia továbbra is hibátlan, vagyis majdnem.
Tágas az utastér, sokkal jobbak az anyagok, pont jó tartásúak az ülések
Digitális lehet a műszeregység, 10,25 colos a multimédia, ide került a klímakonzol is, a hátsó sor külön klímapanelt kaphat
Betört a kijelző-forradalom az Octaviába is, a középkonzolon egészen magasra került a multimédiáé, 10,25 colos. Gyorsan, logikusan és látványosan kezelhető, a felület élénk, éles vonalakkal rajzolt, a grafikus megjelenítésű menüpontok miatt, mint például az autó beállításai, vagy a vezetéstámogató rendszerek külön menüpontja, még izgalmasnak is mondanám. A kormány mögé a konszern kimondottan jól használható, 10,23 colos digitális kijelzője is kerülhet, melyre teljes szélességében kitehetjük a navigációt, választhatunk egyszerűbb műszerfali nézetet és hagyományos körműszereset is, szintén élénk és kellően kontrasztos képet mutat. Az ergonómia egyetlen csorbája, ami a dizájn áldozatául esett, az a klímakonzol, mely a kijelzőre költözött. Fix helye van az alsó sávjában, nem kell hozzá belépni egy menübe, de mindenképp szokást igényel. A kijelző alatt egy zongoralakk sáv húzódik, ez a hangerőszabályzó csúszkája, a tekerőt ez az érintőfelület váltotta fel, használata az első próbakörön egészen természetesnek tűnt, bár nagyon más a mozdulat, mint a hagyományos megoldás. Érdekes apró figyelmesség a Skodától, hogy a csinos keret nélküli belső tükör házának oldalára is került USB-C csatlakozó, mégpedig az utólagos fedélzeti kamera számára, így már nem kell oldalt trükkösen elvezetni a tápkábelét.
Nem dőlnek síkba az ülések, a sík raktérpadló a Passat kiváltsága marad, de a raktér hasonlóan jól pakolható, mint elődjében, pótkerék is van
A DSG váltó kapcsolója furcsán néz ki, de csinos megoldás és kimondottan könnyedén használható
Kétliteres dízelmotorral és hétfokozatú duplakuplungos DSG váltóval próbálhattuk 150 lóerős kivitelben és elsőkerékhajtással. Mielőtt indulnánk, érdemes megemlíteni a kulcsot, mely már mindenképp csak egy távirányító, rejtett mesterkulccsal, ugyanis az indítás már alapáron gombbal történik, a kulcs nélküli nyitás pedig a Style felszereltség tartozéka. A kulcs csinos, egyik felén fekete a zongoralakk, ami nem túl szerencsés, a másikon fényes feketével gumírozott, önmagában is egy kimondottan igényes darab.
A kétliteres dízel hidegen is csendesen indul, a VW-féle izmos morgás jellemzi, mintsem dízeles csattogás.
Kellőképpen jól húz egészen alacsonyról, és magasabb tempónál is egyszerű vele a gyorsítás, ebben a motorban még nincs újdonság, a frissebb hajtásláncok később érkeznek. Fogyasztást egyelőre nem mértünk, de a tesztút alatt kiírt 910 kilométeres hatótávolsága igencsak beszédes. Kellemes csalódás a DSG programozása, hatékonyabban indul, kevesebbet csúsztat, összességében összeszedettebb és minőségibb érzetű váltásokat produkál. A hajtás összhangja nagyon passzol az új beltér kimért és elegáns hangulatához, továbbra sincs semmi kimondottan zavaró az Octaviában, de az érdekességfaktora nagyot nőtt. Kormányzása épp eléggé pontos, futóműve inkább kényelmes, mint feszes, nagyokat billen, de hosszúakat is rugózik, az utazás kimondottan kényelmes.
Motorkínálata a népszerű darabokból áll, dízelből csak 2,0 literes van, a 150 lóerős verziót próbáltuk
A DSG váltó összeszedettsége kellemes meglepetés, a dízelmotor csöndes, az utastér hangszigetelése is jól sikerült
Jó a zajkomfort, stabil az úttartás, a fékezés egy kissé érdekes. A tesztautóban még 50 kilométer sem volt, amikor átvettük, így abból is adódhat, de a jelentős különbséget az adja, hogy a rásegítése már ennek is elektromos, ahogy például a Giuliáé vagy a friss Astráé. Érzetre és a fogáspontra semmi panasz nem lehet, megálláskor érezni mást, valamint leállításkor, mint a hagyományos megoldásoknál. Vezetés közben élénk a fék és tökéletesen adagolható. Olyan rendszerek segítenek alapáron, mint a sávtartó, vagy a tempomat, utóbbiból 210 km/h-ig használható adaptív, vagyis távolságtartós is kérhető. A Front Assist csomag, mely ráfutásgátlót, vészfékasszisztenst is tartalmaz, már mindenképpen jár, az asszisztensek sorát olyanokkal lehet még kiegészíteni, mint a szélvédőre vetítő head-up display, vagy épp az automata parkolás. A szemből jövőket kitakargató aktív matrix ledes főfényszóró is elérhető már az Octaviához, a
Skoda Schiller tesztautóját pedig sok más mellett elektromosan állítható vezetőüléssel, fűthető első és hátsó ülésekkel, 12 hangszórós Canton hifivel és motorosan, láblendítésre is nyíló csomagtérajtóval tették kényelmesebbé. A kombi Octavia kezdő listaára 8 661 310, a tesztautó gazdag felszereltségével pedig túllépi a 13 millió forintos listaárat.
A listaár mellett érdemes a kedvezményeket is figyelembe venni, ami alapján a gazdag felszereltségű tesztautó egyszerű céges kedvezménnyel 10,3 millió forintos árcédulát visel.
A Skoda árazása jelenleg átalakulóban van, a tételenkénti variálhatóság a pletykák szerint eltűnik, helyette a már több márkánál is megfigyelhető csomagajánlatos árakkal találkozhatunk hamarosan a kereskedésekben. Az új Octavia legfontosabb ütőkártyája a minőségbeli javulás, mellyel most jóval komolyabb autónak tűnik, mint a magasabb kategóriájú Superb.
Már elérhető az új Octavia, az árazás viszont változik, csomagajánlatok érkeznek a tételenkénti rendelhetőség helyett
Cikkünkhöz az új Octavia Kombit a Skoda Schiller tesztparkjából kaptuk kölcsön. Köszönjük!
Értékelés
Pozitív
Bőséges alapfelszereltség, minőségérzet, részletek, anyagok, kijelzők, multimédia, vezetéstámogatók
Árak
Tesztmodell alapára
8 661 310 Ft (2020.04.26.)
Tesztautó ára
13 099 600 Ft (2020.04.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE)
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,8 s
Gyári vegyes fogyasztás:
3,7 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Teljesítmény:
110 kW (150 LE)
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,8 s
CO2-kibocsátás:
97-98 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,7 l/100km
„prémiumos orrkiképzés” na ennél nagyobb kamuzást életemben nem hallottam. Egyrészt nem az orrától lesz prémium (hacsak eltekintünk a jelvénytől persze 🙂 ), hanem a tudásától. Egybbként az Audikhoz is használt Golf platform miatt ebben az Octavia már generációk óta erős, már a II-esben is volt hátsó ülésfűtés és vagy épp első tolatóradar. Ellenben a belső fílingjéből rögtön lejött hogy hol a helye a modellnek a palettán.
De most látom megint hirdetést kezdtem el kritizálni, úgyhogy abba is hagyom 🙂
Mivel az autót egy kereskedéstől kaptuk és nem az importőrtől, ezért van megjelölve hirdetésként, a teszt és a véleményem viszont korlátok nélkül zajlott. A hosszabb teszt alatt majd bővebb véleményt is fogunk tudni alkotni, ez egyelőre a dinamikus bemutatónak felel meg, mivel az eddig kimaradt. Szóval van helye a kritikának, ilyenkor csak az autót kapjuk, a szavak a sajátjaink.
Értem. Azért valahogy az ilyen cikkeknél mindig egy fokkal erősebb lelkesedést vélek felfedezni :), de biztos csak véletlen egybeesés…
Gondolom magától értedődő de azért leírom hogy nagy dolog hogy álljátok a sarat (néha szó szerint) és engeditek a kommenteket, valahol ez a hazai netes szaksajtó minőségének a jele is.
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy flottáknak milyen árajánlatot adnak egy ilyen Octaviára, voltaképp a magánvásárlók fizetik meg azt, hogy a cégek olcsón vehessenek? Furcsa üzletpolitika.
EU árharmonizáció és árfolyam! A flottakedvezményt jellemzően az egyautós vásárló is megkapja.
PoHu esetén csak ha tud virítani valamilyen kamarai tagsági igazolást. Pl. őstermelői, amit ugyan kb. mindenkinek kiadnak aki tud kamuzni valamit, kivéve talán a paneles városi lakcímeket. Így nem értem, miért kell a jónépet szívatni ezzel…?
De szerintem a standard flottakedvezménytől azért biztosan van lejjebb, csak esetleg azzal már külön PoHu-s üzletkötő foglalkozik és dönt az ügyben.
Naaa Azt azért kétlem hogy a Hertz vagy Sixt vagy a Mol annyit fizet mint aki csak 2-3 db-ot vesz. (vagy csak 1-et)
Mégiscsak Skodát kell választani cégesnek, mert abba nem kell eneos olaj a csomagtartóba… 😉
undorító ez a tapír orr még mindig, akár milyen csálé szögből van fotózva….attól tartok, hogy az ostoba gyalogszabályok miatt lett ez kialakítva így…kezdődött a bmw f30-cal (bár ott annyira nem durva), utána az új a5 audinak is ilyesmi, az új golfnak is….
nem mintha ezt a fő cégescsicska mobilt akarnám venni, csak na…amúgy maga a koncepciója jó a kocsinak, az, hogy az 1bites sofőrök lejáratják, az más kérdés.
Céges csicska autó? Szerinted ciki, ha valaki egy ilyet kap, hogy használgassa kedvére teljes költségtérítéssel?
Az orra nem tetszik, de ez most a trend, talán tényleg a gyalogosvédelem miatt.
Jó ötlet, hogy a klíma vezérlésnek fix, folyton látható helye van a kijelzőn, ez másnak is eszébe juthatott volna.
A káprit bevonatos műszerfal nagyon furcsa, merész lépés.
Jól látom, hogy a hogy a hátsó ajtók borítására is került némi textil?
Az orra valóban érdekes, de oldalról jól néz ki. Praktikus autó, nagy csomagtérrel, hatalmas utastérrel. Rengeteg új dolog van, főleg a műszerfal környékén. Az 1.5 TSI kézi váltóval, jó felszereltséggel cégesként 6,5-7 millió körül lesz.
Szerintem az Octaviát nem járatják le a sofőrök, mert az Octaviához a legritkább esetben jár sofőr. Akik sofőrös autót kapnak, azok legalább Superbbel járnak. De szerintem azt sem járatják le, a hivatásos sofőrök többnyire jól vezetnek.
13 millió egy Oktáviáért!!!! Az árán senki nem lepődött meg! Mikor az Insignia volt itt, rögtön kapta a kritikát a sok okostól, hogy ” egy Opelért 12 milliót… Pedig az Insignia sokkal nagyobb mint az Oktavia. Össze sem lehet hasonlítani a két kocsit. Ez olyan lenne mint a Vitara vs Duster… totál egyenlőtlen…
Azt sem értem miért a Passathoz van hasonlítva, (az üléssor döntésben) hiszen mindenki tudja azt, hogy az Oktavia a Focusnak és az Astrának a konkurense. (több szakújságíró szerint)
Passat=Mondeo=Insignia=Superb…
Egyébként az induló ár is magas ért… 8,5 millióért szerintem sokkal jobb autót is lehetne venni. Pl: Toyota Rav4 2.0 benzin 175le, Mercedes CLA, Toyota Corolla Touring Hybrid, Mazda 6, Ford Mondeo Stb…
Respect
DE KOMOLYAN KI AZ A BA..M, AKI 13 MILLÁÉRT SKODÁT VESZ , DE TÉNYLEG EZ MÁR VICC…… ENNYI PÉNZÉRT TOYOTA CAMRYT IS VEHETSZ AZ ENNÉL FÉNYÉVEKKEL JOBB.
Hihetetlen, hogy mindig jon egy Toyotas megmondo ember???. Sokkal hamarabb vennek (es veszek is) egy Skodat barmennyiert, mint egy Fos Toyotat?
Szerintem összességében csúnyább, mint az O3, nekem nem jön be 2-küllős kormány, meg a kapható felnik sem. Képernyőről vezérelhető klíma ökörség. És nem lesz erős benzines kézi váltóval, kár érte.