Fekete az első hűtőrács, ám ennél jóval több jár az új felszereltségi szinthez
A LED fényszórók visszafogott dizájnja a modernebb részletekkel is jól mutat
Ez a felnigarnitúra is az új felszereltségi szinthez jár
Új felszereltségi szinttel fűszerezte meg a Mazda a CX-30 crossovert, a Nagisa valóban a teljes körű CX-30 élményt kínálja. De mi is ez pontosan? Először kezdjük az alapokkal. A CX-30 a negyedik generációs Mazda3 alapjaira épül, 2019-ben mutatkozott be. Méreteit tekintve egy átlagos, kisméretű crossover, ám a jó Mazda szokáshoz híven a különlegességét a letisztult, időtálló formaterv és a hagyományos érelemben minőségi utastér adja.
Egy hajszállal 4,4 méter alatti hosszához 2,66 méteres tengelytávolság társul, így mindenképp a városi kompaktok közé sorolható
1,8 méteres szélességéhez 1,54 méteres magasságot kínál, ezzel elegáns és a konkurenseihez képest viszonyítva alacsony, ám a crossoveres, magas üléspozíciót tudja
A műszerfal klasszikus Mazda: hagyományos látvány, kiváló anyagokkal
Az óracsoport közepén továbbra is analóg mutatóként identifikálja magát a képernyő, a műszerfal tetején trónoló kijelzőt pedig a váltókar mögött kell vezérelni
A klímavezérlő is gombokat kapott
A beltérben terrakotta színű bőr és fém berakások dobják fel a fekete velúr és műanyag elemeket, a kategóriájában kiemelkedő az anyagminőség, szinte bárhová nyúl az ember, kiváló textúrákat tapinthat. A klasszikus élményért azonban nem kell áldozatokat hozni funkcionalitás terén: motoros a vezetőülés, színes a szélvédőre vetített kijelző és a Bose hifi sem maradt ki a csomagból.
Minden téren kiválóak az ülések
A helykínálat a kategóriától elvárható szintet hozza
Hátul is kiemelkedő az anyagminőség
Helykínálat terén természetesen nincs változás, négy felnőttnek még teljesen oké a modell, ám az autó méreteiből adódóan spórolni kell az elöl korlátlannak tűnő lábtérrel, ha magasabb emberek ülnének hátra. Szerencsére pohártartós könyöklő és szellőzők is jutottak a második sorba, természetesen elektromosak az ablakok itt is. A csomagtartó alapesetben 430 literes, ám 1406 literre bővíthető a hátsó ülések döntésével.
A csomagtartó alapesetben 430 literes
Ülésdöntéssel kreatívan variálható a raktér
Szintén felüdülés a 2,0 literes benzinmotor, már persze akkor, ha a hagyományos megoldások híve vagy. Az alapmotor is a turbó nélküli, négyhengeres erőforrás, ellenben a kategóriatársakkal, amelyek belépő szinten általában kisköbcentis háromhengereseket kínálnak. A képeken látható tesztautóban a legerősebb változat található, ami 186 lóerőt, összkerékhajtást és hatsebességes automataváltót takar. A motor karakterisztikája is a régi szép időket idézi, egyenletes teljesítményleadás jellemzi. Ennek ellenére nem kell a végtelenségig forgatni a nyomatékért sem, az automataváltóval és az enyhe elektromos rásegítéssel pedig lényegében fel sem tűnnek a szívómotor hátulütői. A fizikát persze nehéz meghazudtolni: az összkerekes CX-30 fogyasztása autópályán 7 liter könyékén alakult, míg városban könnyedén megközelítheti a 10 litert is.
A 2,0 literes benzines az egyik legjobb részlet
Hátulról is látványos a CX-30 főleg ebben a színben
bátran dicsekszik az összkerékhajtásával és a belsőégésű motorjával is
Kívül a Mazda CX-30 Nagisát a fekete első hűtőrácsa és a szintén fekete külső visszapillantó tükrök, valamint a 18 colos felnigarnitúra teszi megkülönböztethetővé az alacsonyabb felszereltségi csomaggal rendelt példányoktól. A CX-30 alapára egyébként 11,1 millió forint, ehhez képest a Nagisa 12,68 millióról indul. Ebben nagyjából minden extra benne van, amit a képeken láthattok, ám az ár a 122 lóerős benzinessel és kézi váltóval értendő. Mi a csúcsváltozatot próbáltuk, ezzel 15 millió fölé kúszik a vételár, amire esetünkben még 181 ezer forintos fényezési felár is került. Összességében egy nagyon korrekt, szokásosan kissé múltidéző autót kaptunk a Mazdától, egyedül a manapság megszokottnál is kisebb oldalablakokat tudnám valós negatívumként felhozni, ám ezen a téren a platformtárs Mazda3-nál lényegesen jobb a CX-30.
Jól illeszkedik a CX-30 modellhez az új felszereltségi szint
Értékelés
Pozitív
Klasszikus dizájn és vezetési élmény, kellemes motor
Negatív
Magas övvonal, kis oldalablakok
Árak
Tesztmodell alapára
15 069 900 Ft (2024.05.10.)
Tesztautó ára
15 250 800 Ft (2024.05.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
137 kW (186 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
236 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.20 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6.6 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
236 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
137 kW (186 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.20 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6.6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8 l/100km