Az új Civic a jávorszarvas-teszten is példaértékű

Látványos könnyedséggel kerülgeti a bójákat a Honda újdonsága

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pontos kormányzással, minimális dőléssel és a tömegének teljes figyelmen kívül hagyásával rázta ki a kisujjából az új Civic a hirtelen kikerülőmanőver rettegett tesztjét.

Már szinte naponta látunk újabb és újabb SUV modelleket elbukni a jávorszarvas-teszten, hiszen a nagy tömeg, a magasan elhelyezkedő súlypont és a hosszabb rugóút mind a precíz és kiszámítható kezelhetőség esküdt ellenségei, főként nagy sebességnél. Ez a próba pedig épp azt vizsgálja, hogy mekkora legnagyobb sebességnél lehetséges biztonságosan, precízen és kiszámíthatóan lereagálni egy hirtelen eléd kerülő akadályt az utakon. Arról, hogy pontosan mi ez a teszt, és miért fontos, egy korábbi anyagunkban már részletesen beszámoltunk, így számunkra az is egyértelmű volt az új Honda Civic tesztje után, hogy ez az autó gond nélkül abszolválja majd a feladatát a bóják közt.
Hirdetés
Nem okozott csalódást a japán újdonság, ami 77 km/órával tudott végigsuhanni a kijelölt pályán. Mindezt a tesztelők beszámolója alapján tökéletesen precíz kormányzással, minimális oldaldőléssel, óvatos ESP beavatkozásokkal és a jelentős tömegének ügyes letagadásával tette az autó. Mindezeket a szlalom is alátámasztotta, ami a saját, közúton szerzett tapasztalatainkkal is tökéletes összhangban van. Megéri megnézni az alábbi videót, hiszen jól látszik, hogy a sikertelen kísérletek sem katasztrófával végződtek, az autó mindig kezelhető maradt, ami talán még fontosabb eredmény az elvárt sebesség teljesítésénél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?