Nem egy SUV, hogy dülöngéljen: a Civic a hirtelen mozdulatokat is remekül reagálja le (Fotó: Youtube.com/km77.com)
Már szinte naponta látunk újabb és újabb SUV modelleket elbukni a jávorszarvas-teszten, hiszen a nagy tömeg, a magasan elhelyezkedő súlypont és a hosszabb rugóút mind a precíz és kiszámítható kezelhetőség esküdt ellenségei, főként nagy sebességnél. Ez a próba pedig épp azt vizsgálja, hogy mekkora legnagyobb sebességnél lehetséges biztonságosan, precízen és kiszámíthatóan lereagálni egy hirtelen eléd kerülő akadályt az utakon. Arról, hogy pontosan mi ez a teszt, és miért fontos,
egy korábbi anyagunkban már részletesen beszámoltunk, így számunkra az is egyértelmű volt az
új Honda Civic tesztje után, hogy ez az autó gond nélkül abszolválja majd a feladatát a bóják közt.
Hátulról már látszik némi dőlés, ám ez egy kiemelkedő eredmény egy ilyen hirtelen végrehajtott sávváltás után, közel 80 km/órás sebességről (Fotó: Youtube.com/km77.com)
Nem okozott csalódást a japán újdonság, ami 77 km/órával tudott végigsuhanni a kijelölt pályán. Mindezt a tesztelők beszámolója alapján tökéletesen precíz kormányzással, minimális oldaldőléssel, óvatos ESP beavatkozásokkal és a jelentős tömegének ügyes letagadásával tette az autó. Mindezeket a szlalom is alátámasztotta, ami a saját, közúton szerzett tapasztalatainkkal is tökéletes összhangban van. Megéri megnézni az alábbi videót, hiszen jól látszik, hogy a sikertelen kísérletek sem katasztrófával végződtek, az autó mindig kezelhető maradt, ami talán még fontosabb eredmény az elvárt sebesség teljesítésénél.