Az új BMW iDrive egy személyiség, nem csak egy forgókapcsoló

Bemutatták a BMW infotainment rendszerének, az iDrive-nak a nyolcadik generációját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Teljesen új kinézetű és elosztású felhasználói felületet, párbeszédre alkalmas hangvezérlést és szokásainkon alapuló felajánlásokat hoz a BMW fedélzeti számítógépének következő generációja.

Jelzésértékű az, amikor egy autógyártó egy teljes sajtóeseményt szervez a legújabb infotainment rendszerének bemutatására. Húsz éve még letudták annyival a szenzációt, hogy van infotainment, ma pedig több figyelmet kap, mint némelyik modellfrissítés. El kell fogadni, hogy a technológia meghatározó része lesz az autóiparnak (még inkább, mint ma), és felnövőben van egy olyan generáció, akit nem a futómű hangolása, a gázreakciók vagy a kanyarvételi stabilitás érdekel, hanem az, hogy mennyire okos az autójuk. Remélhetőleg lesz még helye egy ilyen világban a BMW szlogenjének ("A vezetés élménye") és az ezt képviselő szellemiségnek, ettől függetlenül azonban muszáj kütyük terén is újítani. Ha ez nem megy a használhatóság és az egyszerűség rovására, és még hasznos funkciókat is kapunk, akkor pedig igazán senki sem panaszkodhat.
Hirdetés
Ilyen gondolatok vezérelték a bajorokat az iDrive nyolcadik generációjának tervezésekor: releváns információkat kapjunk letisztult formában. A kivitelezésben ezek meg is valósulnak, de összességében szinte semmi forradalmit nem mutatott a BMW. Ultraszélessávú technológiával érzékeli például a zsebünkben lévő kulcsot, vagy a BMW alkalmazás digitális slusszkulcsát, és automatikusan felkapcsolja a lámpákat, illetve kinyitja az ajtókat, ha elég közel megyünk. Ilyet azért láttunk már sokszor, a BMW annyit újított, hogy már azt is tudja az autó, honnan közelítjük meg, és ehhez igazítja a fényjátékot. Még mielőtt beszállnánk, az autó kapcsolatot kezdeményez telefonunkkal, és beszálláskor már be is van töltve a BMW ID, azaz saját BMW profilunk, amiben el van mentve minden kedvenc beállításunk, úticéljaink és személyes jellemzőink - például kedvenc zenéink.
Beszállás után egy hatalmas, (a BMW sofőr felé fordított kezelőszerveit követve) ívelt panel fogad a beltérben, ami két képernyőből áll, a digitális műszeregységből és a középkonzoliból. Új stílus tárul a szemünk elé, melyben 3D-s üveges hatást imitáló felületeket, bronz és pasztell árnyalatokat és menő animációkat találunk. Mindenképpen prémium hatású, jóval igényesebb, mint a mai minimalista, teljesen egyszerű formájú és színű felhasználói felületek, de azért hasonló megoldást láttunk már a Mercedes-Benznél is. A nagy dobás itt a digitális személyi asszisztens lenne, amivel kapcsolatban magyarként legtöbbünk eleve csak legyint (a mi nyelvünkön valószínűleg ugyanis nem lesz elérhető), de még ha van is tudásunk és kedvünk angolul társalogni vele, a hangvezérlés szintén nem eget rengető újdonság. A BMW szerint a mostani viszont sokkal felhasználóbarátabb, párbeszédszerűen lehet vele kommunikálni, és aktívan ad ajánlásokat szokásaink, helyzetünk és hangulatunk alapján - hogy ez milyen lesz a valóságban, kíváncsian várjuk. Sok konkrétumot nem adott a gyártó, az egyetlen érdekesség, hogy navigáció elindítása nélkül is figyeli gyakran megtett útvonalainkat, és magától értesít a forgalmi helyzetekről.

Vezeték nélkül frissül az autó, mint a Teslák már jó pár éve, bevezetésre kerül az autóiparban a jövő üzleti modelljeként beharangozott igény szerinti extrák aktiválása (persze plusz pénzért).

5G kapcsolattal figyeli a többi BMW adatait, és ez alapján ad időszerű javaslatokat a megfelelő útvonalakról. Összességében azt ígéri a BMW, hogy egy valóban intelligens, hasznos és helyzettől függően aktuális tanácsokat adó rendszer lesz az autóban, ami megjegyzi személyes preferenciáinkat is. Ez mind jól hangzik, de az ilyen marketinges szövegeken túl jó lenne azért konkrét példákon keresztül is demonstrálni ezeket. Erre viszont még várni kell egy kicsit, a nyolcadik generációs iDrive az iX-ben debütál majd, utána pedig az i4 is megkapja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?