Az új autók több, mint fele SUV Európában

Megelőzték a megemelt modellek a hagyományos autókat eladási számok terén Európában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hatalmas mérföldkőhöz érkeztek a szabadidő-autók Európában: az elmúlt fél évben a forgalomba helyezett új négykerekűek több mint a fele volt megemelt modell.

A Dataforce adatai szerint 2023 első félévében több megemelt új autót adtak el Európában, mint amennyi hagyományos modellt. A crossover és SUV karosszériaváltozatok aránya 51 százalékra nőtt, ami a korábban legmagasabb 48 százalékos féléves eredményhez képest is jelentős növekedés. Mindezt ráadásul egy olyan félévben, amikor az összes eladott autó száma is jelentősen, 23 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Hirdetés
A legnépszerűbb crossover még mindig a Tesla Model Y 138 152 eladással, a második helyet a Volkswagen T-Roc szerezte meg 104 465 autóval, míg harmadikként a Toyota Yaris Cross került fel a dobogóra 96 849 példánnyal. A legnépszerűbb 10-ben végzett továbbá a Volkswagen Tiguan, a Dacia Duster, a Hyundai Tucson, a Peugeot 2008, a Kia Sportage, a Renault Captur, és a Ford Puma. A felsorolásból is kikövetkeztethető, hogy a kis SUV modellek vitték el a legnépszerűbb járműkategória címet 1,13 millió eladással, ezt az eggyel nagyobb, kompakt SUV modellek követték 999 ezer példánnyal, és csak ezt követték a városi kisautók 913 forgalomba helyezéssel. Ezek azonban csak a megemelt modellek adatsorai: a második legnépszerűbb autó a Model Y után az összesítésben a Dacia Sandero lett 124 ezer példánnyal, de az Opel Corsa, a Peugeot 208 és a Renault Clio is 100 ezer feletti eladást tudhat magáénak. Az egy kategóriával nagyobb méretosztályt a Volkswagen Golf és a Skoda Octavia vezette 88 ezer, illetve 83 ezer eladással. Hiába azonban a siker, a folyamatosan csökkenő választék a kisautók szegmensében az Euro 7 bevezetésével csak tovább szűkül majd, a Volkswagen már előre figyelmeztette a vásárlóit, hogy a motorok modernizálása hatalmas árnövekedéssel járhat, amely egyszerűen túl drágává teheti a legkisebb kategóriát.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.09.12. at 09:17
    Permalink

    Ebben semmi meglepő nincs.
    És a fenti számokban nincs benne hogy egyes gyártók mennyire izzadnak hogy valaki még vegye a kombikat vagy limókat.
    A Volvo pl nem engedi kombinálni a számomra alkalmas motorját az XC60-assal, így vagy muszáj kombit vennem (amit már nem akarok), vagy márkát váltok (szerencsére már nem az ebaxott komcsi rendszerben élünk és valaki úgyis lehajol az “aprópénzért”).

Vélemény, hozzászólás?