A Tesla Model Y volt a legnépszerűbb típus az első félévben
A Dataforce adatai szerint 2023 első félévében több megemelt új autót adtak el Európában, mint amennyi hagyományos modellt. A crossover és SUV karosszériaváltozatok aránya 51 százalékra nőtt, ami a korábban legmagasabb 48 százalékos féléves eredményhez képest is jelentős növekedés. Mindezt ráadásul egy olyan félévben, amikor az összes eladott autó száma is jelentősen, 23 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A Volkswagen T-roc és a Toyota Yaris Cross került fel a dobogóra a crossoverek mezőnyében
A legnépszerűbb crossover még mindig a Tesla Model Y 138 152 eladással, a második helyet a Volkswagen T-Roc szerezte meg 104 465 autóval, míg harmadikként a Toyota Yaris Cross került fel a dobogóra 96 849 példánnyal. A legnépszerűbb 10-ben végzett továbbá a Volkswagen Tiguan, a Dacia Duster, a Hyundai Tucson, a Peugeot 2008, a Kia Sportage, a Renault Captur, és a Ford Puma. A felsorolásból is kikövetkeztethető, hogy a kis SUV modellek vitték el a legnépszerűbb járműkategória címet 1,13 millió eladással, ezt az eggyel nagyobb, kompakt SUV modellek követték 999 ezer példánnyal, és csak ezt követték a városi kisautók 913 forgalomba helyezéssel.
A legnépszerűbb hagyományos modell a Dacia Sandero volt
Ezek azonban csak a megemelt modellek adatsorai: a második legnépszerűbb autó a Model Y után az összesítésben a Dacia Sandero lett 124 ezer példánnyal, de az Opel Corsa, a Peugeot 208 és a Renault Clio is 100 ezer feletti eladást tudhat magáénak. Az egy kategóriával nagyobb méretosztályt a Volkswagen Golf és a Skoda Octavia vezette 88 ezer, illetve 83 ezer eladással. Hiába azonban a siker, a folyamatosan csökkenő választék a kisautók szegmensében az Euro 7 bevezetésével csak tovább szűkül majd, a Volkswagen már előre figyelmeztette a vásárlóit, hogy a motorok modernizálása hatalmas árnövekedéssel járhat, amely egyszerűen túl drágává teheti a legkisebb kategóriát.
A Golf és az Octavia voltak a legnépszerűbbek az alsó-középkategóriából, ám még így is messze elmaradnak a SUV-októl és a kisautóktól
Ebben semmi meglepő nincs.
És a fenti számokban nincs benne hogy egyes gyártók mennyire izzadnak hogy valaki még vegye a kombikat vagy limókat.
A Volvo pl nem engedi kombinálni a számomra alkalmas motorját az XC60-assal, így vagy muszáj kombit vennem (amit már nem akarok), vagy márkát váltok (szerencsére már nem az ebaxott komcsi rendszerben élünk és valaki úgyis lehajol az “aprópénzért”).