Az S-osztálynál is hosszabb limuzint hozott a Kia
A Kia K900 a koreaiak új luxusautója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Kiánál nem csinálnak külön prémium márkát, bevállalják az anyacég emblémáját, amivel most a K900 esetében a nagy prémiumautókat támadják, tengelytávja hosszabb is mint az S-osztályé.
A Hyundai-Kia csoportnál már fenntartanak egy prémium márkát, a Genesisnek nem is megy túl rosszul. A vállalat azonban több prémium szegmenst célzó modellt is készít, most éppen a Kia szárnya alatt. A koreaiak erősen meglepték a közönséget a Stingerrel az elmúlt években és bebizonyították, hogy egész közel tudnak férkőzni minőségben, felszereltségben és menetteljesítményben a prémium márkákhoz. Most újabb modellt mutattak, ez a K900, ami még a Stingernél is nagyobb, saját elődjéhez képest pedig nyúlt a tengelytávolsága, a 3105 milliméter pedig még az alap Mercedes S-osztályénál is hosszabb 7 centivel.
A K900 prémium minőségű anyagokból készül, a sportosság helyett itt a kényelmet célozták, és a beltérről kiszivárgott egyetlen fotón tisztán látszik, mire is gondoltak. A kellemes színek mellett elég sok fa borítás jelenik meg, a Stingerből ismerős váltókar környékén is, afölött pedig egy szép mutatós óra, amit a svájci Maurice Lacroix készít. A K900 hajtásláncainak teljesítményéről egyelőre nem nyilatkoztak, de a koreai brosúrában legalább már a kombinációkat lehet látni. Ez alapján a belépőmotor a Stingerben is megismert 3,3 literes duplaturbós V6-os lesz, bizonyos piacok számára pedig lesz 3,8-as V6-os és 5,0 literes V8-as is. Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy a K900 főként amerikai modell lesz, bár a Stingert látva nem sajnálnánk, ha Európában is megjelenne.
Meglepődtem, hogy kijött az utód, tekintve, hogy elég szerény eladásokat produkált, legalábbis az észak-amerikai piacon. Ezzel az autóval a Kia előrébb jár, mint pl. az Infiniti, az Acura vagy a Lincoln: azoknak nincs limuzin-zászlóshajója vagy egyáltalán semmilyen flagship-je sincs. Jó vétel lehet azoknak az amerikaiaknak, akik kinézték maguknak a Genesis G80 vagy G90 nevű modelljét, de a Kia formanyelve jobban bejön nekik. De általánosságban elmondható, hogy ebben a kategóriában a „jó iparosmunka” sajnos önmagában kevés, mert a vevők itt már egy jól bejáratott brand logóját akarják maguk előtt látni a kormánykerék közepén.
A Genesis tényleg nem indított rosszul, áprilistól jön a G70, jövőre meg az első SUV is piacra kerül, emellett készülnek a Kínába történő belépésre is. Azt viszont nem tudom, Európában lenne-e helyük…