Az ötödik iksz: BMW X4

BMW X4 akár 5 literes fogyasztással

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még csak virtuálisan, de a BMW lerántotta a leplet ötödik X-modelljéről, íme az X3-alapú és az X6 mintájára kissé kupés X4. Világpremier New Yorkban.


Vicces a BMW. A Genfi Autószalonon bemutatta első fronthajtású modelljét, a 2 Active Tourert (plusz a 4-es Gran Coupét és a faceliftes X3-at), majd ahogy lecsengtek a sajtónapok, rögtön nyilvánosságra hozta az X4 első képeit és infóit. Az X-família ötödik tagjának "élő" világpremierje New Yorkban lesz úgy egy hónap múlva. Hogy aztán később még lejjebb is terepkupézzanak a bajorok az X2-essel, de ne szaladjunk ennyire előre.
Hirdetés

Szóval ez a mélybordó valami itt a képeken és az übertrendi videón a vadonatúj X4, ahogy azt a BMW ígérte. Öszvére az X3-nak és az X6-nak, ki-ki döntse el, tetszik-e neki ez a forma, ez az irányzat, vagy sem. A BMW mindenesetre azt mondja róla, hogy a nagy sikerű X-család jellegzetes stílusjegyeit a klasszikus kupék sportos eleganciájával ötvözi, továbbá a Sports Activity Coupé modellek egyedülálló koncepcióját hozza el a prémium középkategóriába.

A sajtóanyag sportos karakterről, meghatározó fellépésről és olyan tetővonalról ír, ami a vezető feje felett éri el legmagasabb pontját, hogy azután enyhén ereszkedve olvadjon a csomagtérajtó hátsó peremébe. A térhatású lemezvonalat pedig első ízben két részre osztva látjuk az autó oldalán. Az egyik az első kerékjárattól emelkedik dinamikusan a hátsó ajtókilincsig, míg a másik a hátsó sárvédő erőt sugárzó, izmos hatású formáit emeli ki. A LED-technikájú és exkluzív X4-dizájn szerinti L-alakú hátsó lámpákkal, valamint a hangsúlyos diffúzorral kiformált far szintén már álló helyzetben is egyértelművé teszi az új BMW X4 kiemelkedő menetdinamikai képességeit.
Ne felejtsük, hogy a fotókon M-csomagos kocsit látunk. Bent meg kb. X3-at. Az utastér ötszemélyes, az első üléspozíció 20 mm-rel alacsonyabb, hogy "kupésabb" legyen az érzet, s hogy el is férjen az ember. Az X3-nál minimálisan hosszabb és alacsonyabb X4 csomagtere alapból 500, bővítve 1400 literes.

Kezdetben csakis összkerekes xDrive-ként lesz megvásárolható, később vélhetően jön szimplán hátul hajtó sDrive kivitel is. Motorból eleinte háromféle benzines és dízel lesz, a váltó az alapdízel kivételével szériában 8 fokozatú automata. Ő a 20d motor az X3-hoz hasonlóan csöppet izmosítva és tisztítva 184 helyett 190 lóerővel, 380 helyett 400 Nm nyomatékkal és akár 5,0 l/100 km-es fogyasztási ígérettel. A már 6 hengeres 30d és két turbóval 35d motorok 258/313 lóerősek, nyomatékuk 560/630 Nm, étvágyuk laboratóriumi körülmények között 6 l/100 km. Benzinfronton a jól ismert 20i, a biturbó 28i és (már 6 hengerrel) 35i blokkok kínálkoznak 184/245/306 lóerővel, krafthiányban ez a BMW sem fog szenvedni. A csúcsbenzines 5,5, a csúcsdízel 5,2 mp alatt sprintel 100 km/órára.

Széria vagy opciós, de inkább felszereltségben nem meglepő mód a Porsche Macan és a Range Rover Evoque riválisának szánt X4 is megadhat majd mindent a biztonsági sofőrsegédek garmadájától a kényelmi/szórakoztató/multimédiás rendszerekig. Nyárra akár hozzánk is befuthat, árát valamivel az X3 ára fölé várjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?