Az ötajtós Corolla lehet a legújabb Toyota sportmodell alapja
Sportos változat is érkezhet az új Toyota Corollából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ötajtósként és kombiként, kétféle hibrid és egy benzines hajtáslánccal, majd jövőre szedánként biztosan érkezik a Toyota Corolla, ám a pletykák szerint egy sportmodell alapja is lehet.
A Toyota idén leginkább ünnepelt sportos autója egyértelműen az Európa számára 400, de a japán piacnak további 200 példányban készülő Yaris GRMN, amiből 4 darab jutott hazánkba. Jövőre viszont érkezhet a Corolla GRMN, s úgy hírlik, a kétféle hibrid hajtáslánccal bemutatott ötajtós GRMN kivitele is hibrid lehet.
A Toyota új, TNGA padlólemezére épülő alsó-középkategóriás modell - azon túl, hogy a világ legnagyobb példányszámban eladott modellsorát folytatja - különösen merev karosszériájának és mély tömegközéppontjának köszönhetően rendelkezik a dinamikus vezethetőség alapkövetelményeivel. A típus első tesztjei legalábbis utóbbit tanúsítják: az amerikai Popular Mechanics újságírója szerint a Corolla „megdöbbentően élvezetes” autó, az Autoblog szerzője a sport módot és szimulált fokozatok közötti váltási lehetőséget is adó e-CVT váltóról nyilatkozott elismerően, a Driving.ca tesztjében pedig olyan jelzőkkel illetik a modellt, mint „fiatalos”, „sportos” és „eleven”. Mindez különösen fontos azoknak a gondolatoknak a fényében, amit Dr. Johan van Zyl, a Toyota Europe elnök-vezérigazgatója osztott meg az újságírókkal a Párizsi Autószalon keretében: „Arra törekszünk, hogy GR modellek minél szélesebb körével biztosítsunk izgalmas élményeket ügyfeleinknek. Ennek érdekében szisztematikusan megvizsgáljuk kínálatunk minden egyes darabját, és feltesszük magunknak a kérdést: mit tudunk kihozni belőle? Megfelel a típus a GR széria követelményeinek? Alkalmas az élvezetes vezethetőségre?”
A Toyota Corolla legutóbbi sportverziója, a 2004-ben bemutatott T Sport az akkori Celica 1,8 literes, változó szelepvezérlésű és emelésű, 192 lóerős szívómotorját kapta meg, közvetlen utódja, a limitált példányszámban gyártott Corolla Compressor 217 lóerőre volt képes. A modern utód egy harmadik hajtáslánc-technológiát alkalmazhat. A fent említett, kedvező tulajdonságok mellett ugyanis az újgenerációs Toyota Corolla még egy fontos, a piacon teljesen egyedülálló jellemzővel is bír: elsőként kapott sportos hibrid hajtást. A kétliteres benzinmotorra épülő hajtáslánc jelen kivitelében 180 lóerőre képes, de van Zyl szerint ezzel nincs feltétlenül vége a történetnek. „A kétliteres hibrid Corolla bevezetése egyfajta üzenet: azt hirdeti, hogy képesek vagyunk rá. Képesek vagyunk izgalmas, sportos hibrid autót építeni. A technológia rendelkezésünkre áll, az egész a hangoláson múlik.” Annak érdekében, hogy el tudjuk képzelni az új sportos Toyotát, hazánk virtuáltunere, Samók Tamás, alias X-Tomi el is készítette a Corolla GRMN várható képét.
A TS Corollának csak a “ráncfelvarrott” verziója jelent meg 2004-ben, ami sokkal jobb lett mint az előző.
Egyébként ha jól tudom 2002-ben hozták ki az első szériát.