Az összezsugorított Multivan? – Volkswagen Caddy TDI Teszt
Kipróbáltuk a Volkswagen legolcsóbb hétszemélyesét - bár családdal nem kéne, de partybusznak kiváló
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szerintem a legfontosabb egy családi hétülésesnél, hogy az autó mérete és ára egymással fordítottan legyen arányos. Ez itt nincs így, sőt, vannak egyéb érdekességei is, de stílusával könnyen kárpótol bárkit a Caddy, az ugyanis ritka extra a kategóriában.
ebben hátraültetni valakit egy 500 kilométeres útra a harmadik sorba, az körülbelül olyan, mint autópályán előzni egy szükségpótkerékkel.
Fontos viszont megjegyezni, hogy nem a hátsó két üléssel van a probléma, azok korrektek. A gond az, hogy a középső sor állítható háttámláját vagy rá kell csukni a hátul ülők térdére, vagy a középső sorban lesz elviselhetetlen az üléspozíció.Árak
Tesztmodell alapára
9 055 480 Ft (2021.05.19.)
Tesztautó ára
12 557 150 Ft (2021.05.19.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
90 kW (122 LE) 2750-4400 1/min-nél
Nyomaték:
320 Nm 1600-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.20 s
Végsebesség:
187 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4500 mm
Szélesség:
1855 mm
Magasság:
1818 mm
Saját tömeg:
1655 kg
Össztömeg:
2220 kg
Tengelytáv:
2755 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
1213 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1580 mm
Belmagasság elöl:
1150-1220 mm
Belmagasság hátul:
1120 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
420 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1180 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1180 mm
Csomagtér magassága:
1230 mm
Csomagtér hossza:
330-900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1710 mm
Raktérnyílás szélessége:
1230 mm
Raktérnyílás magassága:
1220 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
320 Nm 1600-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
90 kW (122 LE) 2750-4400 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
187 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.20 s
CO2-kibocsátás:
123 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Mintha egy idomított kiskutya írta volna ezt a cikket… 🙁
Ez az erőltetett tegeződés pedig (ami sajnos a többi autós oldalra is egyre jellemzőbb) a régi idők KISZ-es hangulatát idézi, nagyon gáz, muszáj ezt erőltetni?
Kívülről jól néz ki, de ez a beltér? Mintha szándékosan lenne az elődhöz képest visszabutítva. Pedig próbáltam felszereltebb változatokat is megnézni, azok se jobbak.
Az üléseket nem tudom meddig lehet még vékonyítani, a végén egy deszkára ültetik az embert. De legalább a hátsó tekercsrugós futóműhöz eljutottunk ebben a kategóriában.
Ehhez képest egy 15 éves egyterű 7db teljes értékű, dönthető háttámla szögű, 20cm-t egyenként tologatható vastag bőrfotellel rendelkezik. A japán belpiacos autókat nem is említem, ahol mindez sínrendszeren, forgatható ülésekkel, karfákkal és kihajtható lábtámasszal van.