Az összes Suzukit lenyomta az új Vitara az autópiacon
A márciusi növekedés tízszeresét hozta áprilisban az autópiac
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A márciusi 2%-os plusz után áprilisban jóval nagyobb, csaknem 22%-os növekedést mutatott az előző évhez mérten a személyautók piaca.
A márciusi, szinte csak stagnálást mutató 2%-os piacbővülés bő tízszeresét hozta áprilisban az új személyautók piaca. A negyedik hónapban a megelőző év azonos időszakához mérten 21,8%-kal több új személyautót értékesítettek hazánkban. Jól szerepelt a többi szegmens is, de meg kell jegyezni, a személyautó-szegmens látványos erősödése áprilisban csak az előző év - nem túl acélos - áprilisához mérten említhető, az idei megelőző hónaphoz mérten már csak fele ilyen mértékű, mintegy 10%-os többlet látható.
2015. 4. (db) | 2014. 4. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 6737 | 5531 | 21,8 |
Kishaszonjármű | 1335 | 1253 | 6,5 |
Nagyhaszonjármű | 364 | 373 | -2,4 |
Busz | 43 | 125 | -65,6 |
Motorkerékpár | 326 | 269 | 57 |
Összesen | 8805 | 7551 | 16,6 |
Növekedni tudott a tavaly áprilishoz mérten az MNB Növekedési Hitelprogramja által hajtott kishaszonjármű- és a motorkerékpár-szegmens is, a nagyvasaknál, így a buszoknál és a nagyhaszonjárműveknél azonban visszaesést mutatott az április. Miként az az alábbi táblázatból látható, éves szinten csak a buszoknál látható az előző évhez mérten elmaradás. A teljes járműpiac 16,3, a személyautók piaca 13,2%-os növekedést mutat a január-április közötti időszakban.
2015. január-április (db) | 2014. január-április (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 23 803 | 21 020 | 13,2 |
Kishaszonjármű | 5502 | 4347 | 26,6 |
Nagyhaszonjármű | 1848 | 1362 | 35,7 |
Busz | 116 | 153 | -37 |
Motorkerékpár | 711 | 626 | 13,6 |
Összesen | 31 980 | 27 508 | 16,3 |
Márciusban már-már szokott módon az Opel tudta a legtöbb személyautót értékesíteni, a második hely viszont a Skodát előzve, szoros versenyben a Fordé lett. Pozíciót-javítani a Toyota, a Kia és a Renault tudott még. A modellek között stabil listavezető a Skoda Octavia, változatlan a másik két dobogós, az Opel Astra és a Ford Focus helye is. A negyedik helyről a nyolcadikra taszította a Dacia Dustert az új Suzuki Vitara, mint a (negyedik hó alapján) legnépszerűbb magyar autó. Érdekesség, hogy közben a többi Suzuki eladási száma is emelkedni tudott.
Top 10 márka és modell - 2015. április
Helyezés | Márka | Darabszám | Modell | Darabszám |
1. | Opel | 736 | Skoda Octavia | 393 |
2. | Ford | 717 | Opel Astra | 305 |
3. | Skoda | 712 | Ford Focus | 238 |
4. | Volkswagen | 654 | Suzuki Vitara | 212 |
5. | Suzuki | 647 | Suzuki Swift | 202 |
6. | Toyota | 354 | Volkswagen Golf | 193 |
7. | Dacia | 322 | Suzuki SX-4 S-Cross | 183 |
8. | Kia | 309 | Dacia Duster | 168 |
9. | Renault | 265 | Opel Corsa | 157 |
10. | Nissan | 263 | Fiat 500 | 153 |
Éves szinten természetesen mind a márkák, mind pedig a modellek körében az áprilisitól eltérő népszerűségi sorrend látható. Éves szinten is topmodell a Skoda Octavia, de maga a Skoda a legnépszerűbb márka is. A Swift a legnépszerűbb Suzuki és hazai autó (egyebek mellett a rendőrségi ügyintézői autók értékesítése miatt is), s a Dacia Duster a legkelendőbb szabadidő-autó. A rendőrautó-beszerzések miatt még a Mercedes is befért a 10 legnépszerűbb márka közé - legalábbis egyelőre.
Top 10 márka és modell - 2015. január-április
Helyezés | Márka | Darabszám | Modell | Darabszám |
1. | Skoda | 2918 | Skoda Octavia | 1802 |
2. | Opel | 2811 | Opel Astra | 950 |
3. | Ford | 2551 | Ford Focus | 872 |
4. | Volkswagen | 2082 | Suzuki Swift | 853 |
5. | Suzuki | 1850 | Volkswagen Golf | 654 |
6. | Nissan | 1105 | Fiat 500 | 585 |
7. | Dacia | 1093 | Dacia Duster | 575 |
8. | Toyota | 1063 | Opel Corsa | 540 |
9. | Kia | 1014 | Skoda Rapid | 507 |
10. | Mercedes-Benz | 768 | Suzuki SX4 S-Cross | 497 |
Az év hátralévő részében az eddigihez hasonló fejlődés várható, kemény a harc, de az Opel szépen lassacskán visszaszerezheti márkavezetői címét, a Skoda azonban továbbra is úgy tűnik, hogy leginkább a kompaktok közötti óriás, azaz az Octavia eladásával tud tarolni, s eladási számait egyelőre az új Fabia nemigen pörgeti. Akármennyire is ütősnek ígérkezik az új Superb, az eladási versenyben sokat az sem segíthet a cseh eredetű Volkswagen-konszernes márkának, a Suzuki számára azonban akár dobogós pozíciót is hozhat az új Vitara.
Örvendetes. Ez a Suzuki meg is érdemli, hogy ilyen népszerű legyen. jó a Swift is, csak az inkább második autónak az igazi, viszont nálunk kevesen engedhetik meg, hogy új Swiftet vegyenek második autónak.
A furcsa mégis az, hogy itt Budapesten eddig három Vitarával találkoztam menet közben. Közelemben parkolni valahol (bárhol) még nem láttam. Lehet, hogy kiviszik őket külföldre? Vagy csak nekem nincs szerencsém velük?