Az Urálon is keresztülvinné utasait (kép: Carscoops)
Hihetetlenül népszerű a Toyota Land Cruiser szerte a világon: nem véletlenül kapható a modell már több évtizede. Terepjáró-képességei legendássá, egyszersmind etalonná tették az off-roaderek körében, így nem is meglepő, hogy az új, nemrég bemutatott generáció, a 300-as óriási várólistát generált: Japánban például 4 évet kell várni a vevőknek. A Land Cruisernek viszont volt már annyiféle változata, melyek olyan nagy darabszámban keltek el, hogy bőven lehet válogatni a használtpiacon, vagy esetleg a tavaly kifutott 200-as generáció utolsó darabjaiból. Így tett az orosz tuningcég, a Khann is.
Nem csak a Lamborghiniknek áll jól a sárga (kép: Carscoops)
A Khann általában merész és durva sportkiegészítőket szerel autóira, most azonban a Land Cruiser fő erényét vették kezelésbe és javították még tovább. Főleg ausztrál és közel-keleti igények sarkallták a műhelyt az Expedition csomag elkészítésére, melynek egyelőre még csak a tervei léteznek, ezeket láthatjuk a képeken. Elölre egy vérbeli off-road lökhárítót szereltek fel, amely egyedi hűtőrácsot, fényezetlen műanyag védőelemeket, LED-es ködlámpákat és egy nagyteljesítményű LED-fénysort tartalmaz, de az alsó részébe akár csörlő is integrálható. Sötét maszkolást kaptak a dupla projektoros LED fényszórók, amelyek még agresszívebbé teszik a Land Cruiser tekintetét. Gyönyörűen simul bele a jobb oldali A-oszlopba a motor légzését segítő sznorkel, amelynek köszönhetően lényegesen mélyebb vízbe is gond nélkül bele lehet hajtani, mint az amúgy kiváló gázlómélységű (70 cm) szériaállapotú Land Cruiserrel.
A terepgumik és a pótkerék elengedhetetlen kellékek (kép: Carscoops)
Figyelemfelkeltő az élénksárga fényezés, bár a Közel-Keleten bizonyára inkább a fehér festést választják majd a legtöbben. Pedig terepezéskor jól jön a rikító árnyalat, ha esetleg egy baleset során eltűnik az autó akár egy szakadékban lévő erdőben, akár egy tóban - bár ha jobban belegondolunk, a sivatagban pont a fehér színnel fog kitűnni. A mattfekete részletek, mint a sárvédő, a lökhárító és a felnik viszont azt bizonyítják, hogy ez az autó nem fél gallyakat törni, növényzeten átgázolni sem. A komoly terepgumikból természetesen jut egy a csomagtér-ajtóra is, a pótkerékre. A speciális abroncsok segítenek a meredekebb utak megmászásában is a megemelt futóművel együtt. A hátul látható V8-as emblémából nem derül ki, hogy a Land Cruiser Expedition az 5,7 literes, 381 lóerős benzinmotorral, a 4,6 literes, 309 lóerős benzinmotorral, vagy a 4,5 literes, 272 lóerős turbódízellel van-e szerelve, de végül is mindegy, mert mindhárom erőforrás bőséges nyomatékkal rendelkezik, ami nagy segítség terepjárás közben.