A GAZelle hossza körülbelül 2,5 méterre redukálódott, a rövid tengelytáv miatt úthibákon bólogat, de a fordulókör jócskán lecsökkent (Forrás: Motor1.com)
Kevés olyan szórakoztató autós csatorna létezik a YouTube-on, mint a Garage54. Az orosz csapat nem szenved hiányt kreativitásból és némi őrültségből, szívesen készítenek
acélfelniből alufelnit, de egy
betonból készült UAZ sem áll távol tőlük. Oroszok lévén előszeretettel vágnak bele hazai típusok átalakításába, jelen esetben pedig a vágás szó szerint értendő. A Garage54 legújabb „áldozata” egy GAZelle Business, ami a 2003-ban piacra lépett második generáció frissített változata. A kisbuszok eredeti funkciójától némileg eltávolodtak az oroszok, mivel nem sok hely maradt az átalakítás után, de figyelemfelkeltésből csillagos ötöst érdemel a Garage54.
A szebb napokat is látott GAZelle átalakítása a beltér kibelezésével veszi kezdetét, az ülések és a burkolatok kiszerelése után az ablakok hagyták el az utasteret. Ezután a csavarhúzót flexre cserélték és a vezetőülés mögötti részt elvágták, majd leemelték az alvázról. A hátsó futómű bekötési pontjait oldották, ezután előrébb költöztették, az alváz feleslegessé vált részét pedig levágták. Az átalakítás utolsó fázisaként a kabin végéből vágtak le egy kis darabot, majd azt összehegesztették az első résszel, a végeredmény pedig egy igen rövid tengelytávú és hosszúságú GAZelle lett.
A következő videóban már a mini GAZelle csinosítása folyik, az extrém külsejű buszt sárgára fényezik, így már semmi esély, hogy észrevétlen maradjon. Mivel a puding próbája az evés, ezért nem csak a műhelyben furikáztak az immár kis fordulókörrel rendelkező minibusszal, hanem a forgalomban is tesztelték, méghozzá utasokkal. Az apró járműben négy főnek jut hely, a vezető mögé három ülés fért be, de sajnos az anyósülést el kellett távolítani, mivel csak így lehet megközelíteni a hátsó sort. Viszonylag ritkán fordulhat elő Oroszországban, hogy utána fordulnak GAZelle-nek, de szerencséjükre nem a hatóság, csak a járókelők érdeklődtek a fura szerzet iránt. Itthon valószínűleg hamar megállítanák a szó szoros értelmébe vett minibuszt, a műszaki vizsgáztatás pedig utópisztikus álom maradna.
Sokak figyelmét felkeltette az apró GAZ, négy személy kényelmesen elfér a rövid karosszériába, közúton persze nem legális az ilyen mértékű átalakítás (Forrás: Motor1.com)
Jó kis rész volt, de ezen az alapon csinálhatnának sztreccslimót is az egyik adásban. Minden részt megnézek, az eddigi legjobb rész az volt, amikor egy régi BMW volánja mögé kutyát ültettek, a hátsó ülésen meg a lesötétített ablakok mögött ott ült a műsorvezető, aki terelgette a gépet és így krúzoltak a városban. A járókelők néztek, mint Rozi a moziban 😀