Sárga villamos, piros Zsiguli, már csak az állványok hiányoznak a parlamentről, de ahogy annak homlokzatának anyaga, úgy a Lada is modernebb lett. Euro 6-ossá alakították a motorját, kapott ABS-t, rádiót, légkondit is, bár utóbbival itthon nincs
Ma már 4x4-nek kell hívnunk[/url], de mindenkinek csak Niva marad. Az Urban a mindent bele városi kivitel elektromos ablakokkal és tükrökkel, szervokormánnyal meg csinos műanyag lökhárítókkal és alufelnikkel, de ez ne tévesszen meg senkit, továbbra is ugyanaz van a lemezek alatt, mint a '94-es frissítéskor
Termeli a hőt rendesen, a korábbi melegedési problémákat két elektronikusan vezérelt hűtőventilátorral oldották meg, amik hatékonyak ugyan, de hangosak is. A városi használat több szempontból sem kényelmes, ellenben kivitelezhető, hiszen egészen kicsi a 4x4, és a szervokormánynak hála, parkolni sem nagy kihívás
Ergonómiában nincs a toppon, a padló magas, a tető alacsony, a váltógomb karnyújtásnyira van, cserébe pontosan és fémes, jó érzettel kapcsolható. Az anyagok olyanok, mint régen, aki visszasírja a régi időket, annak itt a megoldás
Meggypiros fényezését sok márka megirigyelheti, ahogy az előre nyíló motorháztetőt is - elég menő. A csomagtérfedél csak bentről nyitható, a teleszkópok olyan erősek, hogy teljes testsúlyunk kell a lecsukásához, nem puhányoknak való
1,7 literes motorja már 82 lóerős, az ötfokozatú váltóval éppen eléri a 130 km/h-s sebességet, de ott már nem túl bizalomgerjesztő a mozgása. Hajtáslánca továbbra is állandó összkerékhajtás, zárható központi differenciálművel, igazán komoly terepen még ma sincs párja, még mindig elmegy ott is, ahová semmi mással nem merészkednénk
A háromajtós kivitel elég szűkös, hátul is csak két hely van, cserébe akár Isofixszel is rögzíthetünk gyerekülést.
Feltűnéskeltésre tökéletes, jobban megnéznek, mint bármilyen prémiumautóval. Merevhidas hátsó futóműve nem kedveli az úthibákat, ahogy a pickupok sem
Kinézete lehet az eredeti rácsos, fémlökhárítós is, ha nem az Urbant kérjük, ám akkor az enyhítő körülményeknek betudható kényelmi extrák is hiányoznak. Hiába hívják Urbannak, továbbra sem városi autó, ahogy ezt a durva kontrasztot a fotók is mutatják
Ahová eredetileg szánták, oda továbbra is tökéletes[/url], úgyhogy irány a szántás, az erdő, vagy a derékig érő víz,
Olyan jó kiállása van ennek a kivitelnek, hogy esküszöm, még kaliforniai rendszámot is el tudnék képzelni rajta.
Lada Niva? Lada 4×4? Mi a faszról beszélünk?
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/12/04/neha_ugy_felgyujtanam_-_masfel_ev_egy_uj_ladaval/
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2017/12/06/olvasoi_lada_6500_km-rel_osztomu-_es_valtocsere_meg_a_tobbi/
Szar nem válik csokivá. Ennyi.
Mivel a Renault már majd 70 %-ban tulajdonosa a Ladának, ezért az ő szégyenük, hogy a Nivák ilyen minőségben jönnek ki a gyárból. Ekkora tulajdonrésszel már rég gatyába kellett volna rázni a minőségellenőrzést, de ez hagyján – itt kéne már lennie a Niva utódjának, amit ráadásul házon belül, a Dusterrel meg tudnának oldani. Sajnos a Nivák minősége mindig is erősen ingadozó volt, de most úgy tűnik, rosszabbak, mint valaha – állítólag a Lada személyautók sokkal jobban bírják a strapát.
Egyetlen vállalható, XXI. századinak mondható autójukat, a Vestát is kizárólag Renault térnyerésének köszönhetik, erre a franciák nyakába akarod varrni, azt is, hogy évtizedek alatt mit sem változott az elnagyolt összeszerelési minőség, úgy hányják össze az autókat és hogy a mai napig nincsenek Oroszországban és a FÁK-országokban minőségi beszállítók?
A Niva utóda Niva néven már évek óta létezik, csak éppen a ruszkik eladták a nevet a GM-nek. Ezért hívják ma 4×4-nek az ős-Nivát.
A személyautóikról meg, hogy mennyivel jobban vannak összerakva, csak annyit, hogy nézd meg a TC 2 évvel ezelőtti videóit a tesztre kapott Grantáról. Rögzítetlen ülőlap, síró váltó, sérülést okozó éles műanyagok, stb.
Valószínűleg ez a minőségi felfuttatás éppen folyamatban van, és ennek az első előfutára a Vesta, aztán majd jön az X-Ray meg a többi. Hogyne varrnám a nyakukba – ha Ladát veszek, a Renault-birodalomtól veszek autót: azt a minőséget várom el, amit a többi márkájuk is képvisel(a Nissant most ne vegyük ide, mert bár egy konszern, de egymástól elkülönülten működnek). Bo Andersson is próbált rendet tenni, de végül felmondott. Nehéz az oroszokkal, ez tény és való.
A Chevrolet Niváról nyilván tudok, nem kell bemutatni. De ha a Loganból csinálni tudtak Ladát, a Dusterből miért nem tudnak? A terepezőképessége elmarad a Niváétól, de számos példát láttunk már arra, hogy legendás sárdagasztókból divatos kamuterepjárót faragtak – lehet, hogy a Niva(4×4) is erre a sorsra jut majd.
A személyautóikról annyit, hogy a Samara motort már épp elég ideje reszelgetik ahhoz, hogy kiforrottnak mondhassuk(már újkorában sem volt az egy rossz konstrukció). A 110-es sorozat sem volt rossz – nyilván ezt az örökséget viszik tovább a mostani személyautóik is. Ebben az országban – ahol ha újonnan kapni lehetne a Golf II-est vagy a zöldséges Mercit, vennék, mint a cukrot -, el ne képzeld már, hogy mindenki a legmodernebb, leginkább naprakész autókat keresi. Sokan örülnek, hogy a régi Ladák szellemét is megkapják egy Kalinával vagy Grantával. Hiába vannak már egy ideje hiper-szuper okostelefonok, sokan mégis a gombosat veszik még mindig, vagy eleve nem is váltottak a régiről.
„Hogyne varrnám a nyakukba – ha Ladát veszek, a Renault-birodalomtól veszek autót: azt a minőséget várom el, amit a többi márkájuk is képvisel”
Ugye, van az a mondás, hogy ha nincs elég kuncsaftja a nyilvánosháznak, az nem feltétlenül a madám miatt van…
Ha figyelmesen olvastál, a személyautóikkal kapcsolatban egy szóval nem kritizáltam a motorjukat. Bár a takarékossági versenyben az utolsók között lenne, de kétségtelen, hogy a motor a legbiztosabb pont a Ladákban.
Azért a „legmodernebb autók” és a ’90-es évek második felének technikai és balesetbiztonsági színvonala között van némi köztes állapot, pl. akár a Logan is, ami alig kerül többe, mégis ezerszer komolyabb autó ma, mint egy Granta. A Vesta már közel áll hozzá, viszont jóval drágább. Az ár-érték arányt hagyjuk is, mert abban valami borzasztó mindegyik modelljük, egytől-egyig.
Persze, nyilván mindenkinek lehet valami becsípődése, nosztalgiázhat, hogy 30-40 éve a vakok között a félszemű lehetett a király a KGST-autóparkban, de attól még a Lada akkor is, és most is versenyképtelen volt bármelyik nyugati márkával szemben.
Nem akarok senkit azért elítélni, hogy mire veri el a pénzét, viszont vannak olyan helyzetek, amikor hosszú távon az olcsó drága lehet…