Már kezdjük azt hinni, hogy a Lada Niva örökké élni fog új modellként, íme a legfrissebb változat, amit kiadtak belőle az oroszok
Tovább folytatódik az orosz autóipar átalakulása az EU szankciók hatására, amelynek következtében a nyugati modelleket orosz vagy kínai helyettesítő termékekkel kell pótolni a gyártósorokon és az utakon egyaránt. Ezért az AvtoVAZ mérnökei újabb feladatot kaptak, egy az eddiginél nagyobb kisteherautót kellett faragni a lehető legolcsóbban és leggyorsabban a rendelkezésre álló technikából. Természetesen a jó öreg (és tényleg, hiszen 1977 óta gyártják) Nivához nyúltak, amelyből végül megszületett a Niva Legend haszonjármű legújabb változata, ami két- és ötszemélyes platós, vagy dobozos változatokban érhető el az orosz belpiacon. Nem csak annyi történt azonban, hogy nagyobbra cserélték a már korábban is forgalmazott Niva haszonjármű hátulját, a megfelelő teherbíráshoz meg kellett erősíteni az alvázat és a hátsó futóművet is, akárcsak a korábban is létező tűzoltóautó változatok esetében, így a teherbírásuk a korábbi legfeljebb 600 kilóval ellentétben 640 és 800 kiló közé emelkedett.
Az ötüléses változat is csak két ajtót kapott
A legnagyobb raktérrel a kis kabinos, kétüléses újdonság rendelkezik, amelynek teljesen szögletes doboza akár 3 köbméteres is lehet és két Euro raklapot is szállíthat, míg az ötüléses változat mögött továbbra is egy lekerekített, üvegszálas borítással rendelkező, kisebb raktér lapul. A gyár ezen kívül hűtős és terepes kiadásokat is kínál, ez utóbbi esetében 20,5 centiről 24 centire nő a hasmagasság. Érdekesség, hogy az ötüléses változatok is csak két ajtóval rendelkeznek, illetve felépítménytől függetlenül 2,85 méteres tengelytávval és 4,44 méteres teljes hosszal büszkélkedhetnek, csak a magasság változik 1,77 és kereken 2 méter között.
A legkisebb és a legnagyobb raktér egymás mellett
Természetesen az 1,7 literes, négyhengeres, nem csak a turbót, de szinte minden más mai technológiát mellőző benzinmotor is megmaradt, ami a maga 129 newtonméteres nyomatékával és 83 lóerejével aligha fogja takarékosan vagy korrekt sebességgel mozgatni az árut, mindezt egy ötsebességes kézi váltó továbbítja mind a négy kerékhez. Egyértelmű, hogy a több frissítése ellenére is kőkorszaki beltér megmarad, ráadásul ez még a normál személyautó-változatoknál is puritánabb lesz. Aki pedig arra várt, hogy kiderüljön, milyen olcsó a régi technika, azt is el kell, hogy keserítsem: a legolcsóbb variáns indulóára is alulról súrolja a 6 milliót, míg a legdrágább felépítménnyel már a 9 millió forintot közelíti a típus.
Akár 9 millió forintos árával és brutálisnak ígérkező fogyasztásával aligha versenyezhet az európai kínálattal
???? Hát el kell hogy mondjam (csak hogy folytassam a cikket ??) hogy aki ezt írta az teljesen tudatlan a Lada Nivák terén???? (bölcsebb maradt volna ha nem ír semmit ?)
1. Ez a pick-up (pontosabban az összes változat ?) 2001 óta létezik és került Európába is köztük Magyarországra is ?(németeknél, Csehországban ma is kapható…) 5ajtós 1995-től van?
2.Rengeteg újításon ment keresztül 1977óta a Niva most hadne soroljam… (Aki kicsit is képben van az tudja,de legalább aki látott már egy régi 1600-as Nivát meg egy újat annak nem kell különösebb kommentár…?)
3.Teljesen új műszerfal van a Nivában 2020-tól?és igen van bennük 4 légzsák,klíma,el.ablak távirányítós kp.zár stb…?
4.Difi zár sohasem volt a Nivában hanem az osztóművet zárja össze ? (na jó az egyszerűség kedvéért hívjuk difi-zarnak…?)
5.Pl.: Németországban kerül kb.:6milló ft-nak megfelelő összegben. De ha megnézzük hogy más terepjáró (mondom terepjáró…) mennyibe kerül akkor már nem is kerül sokba??
És ami lemaradt…??? Brutális fogyasztás ??? 9-12liter/100km/benzin Nissan Navarra (ami köztudottan egy ócska f.s…?) 12-16liter/100km/gázolaj (ami drágább mint a benzin?) de írhattam volna Ford Rangert vagy bár mit…?
Zárszókén annyit (bár nem akarom magam ismételni?) aki ezt írta az a Nivákhoz totál analfabéta??? De hát ahogy a mondás is tartja egy csecsemőnek minden vicc ÚJ…????
Azért hadd ne essek hátra a fejlesztések netovábbjától. Ez ugyanaz, mintha a 2009-ig Dél-Afrikában gyártott CitiGolfra (Golf I, 1974-től változatlan alapokon) mondanám azt, hogy „dehát azt is hányszor frissítették meg modernizálták”. Meg kell nézni, hogy mi futott Golf néven 2009-ben Európában, azon nem csak műszerfalat cseréltek, műanyag lökhárítót raktak rá, meg újabb motort és légzsákos kormányt. Össze sem lehet hasonlítani a kettőt, de a te érvelésed szerint akkor az is egy új Golf volt, a modern német technológia. A Niva ma már elavult technológia, ha tetszik, ha nem, a Lada pedig rég halálra lenne ítélve egy olyan piaci helyzetben, ahol nem pénzeli az állam. Lehet attól még szeretni, nem mondom, de ne istenítsünk már egy 83 lóerős benzinmotort, ami mögé két raklapos platót raknak az oroszok, meg egy 70-es években gyártott karosszériát, mert a piaci igény 2023-ban ezt szülte. Megnézném azért, hogy egy ekkora dobozzal meg két raklapnyi áruval hogy lesz ebből 9 literes fogyasztás, amit a személyautó változat tud akkor, ha óvatos vagy. Olyan ez, mint az öreg Suzuki Swift volt anno, amibe beleraktak 4 légzsákot, és meglepődtek, hogy továbbra sem lett biztonságos a ’80-as évekbeli technológia, amit 2004-ig gyártottuk mi, 2016-ig meg még nyomták népautónak Pakisztánban. Azt meg hiába mondod, hogy terepjáró (mondod, terepjáró) mennyibe kerül, mert két raklapnyi platóval a hátulján ez a vevők 99,9 százalékának nem terepjárásra kell, hanem áruszállításra.
Én azért is írtam ezeket mert ahogy a cikkben van leírva,megfogalmazva az nem igaz! Pl.:2023-tól van pick-up változat meg hogy valójában ugyan az a Niva amit 1977-ben kiadtak. Rengeteget modernizáltak a Niván de ezzel nem azt mondom hogy teljesen új feljesztés a Niva csak sokat fejlesztettek rajta!
Történetesen nekem van egy Nivám(is) 1996-gyártás 1,7központi injektoros. Van egy kisebb erdőnk azzal szoktunk kijárni. Utánfutót is szoktunk magunk után húzni kb 1,2tonna ha megrakjuk de nem szokott az egekbe szökni a fogyasztás… Most az hogy elavult a karosszéria mert a 70-es években tervezték …és terepre kell nem bohóckodni a sár a dagonya ugyan olyan most 2023-ban mint a 80-as években vagy mint 2000 évvel ezelőtt… És azért valljuk be a Niva elismert terepjáró még nyugaton is!
Egyszer örököltünk (most nem a szó szoros értelmében) egy Nissan Navarrát… Hát az terepen egy f.s a Nivához képest de valójában minden tekintetben… Fogyasztás,fenntarthatóság, mindig volt vele valami geb@sz állandóan letiltott valamiért… Hiába modernebb(…) Amire valójában való lenne gyakorlatilag használhatatlan… Jó én elhiszem hogy a szőke hosszú hajú anyuka jobban mutat benne amikor kiteszi a gyerekeket az iskolánál mint egy Nivában mutatna de itt el is fogy (de nem csak a Navarrának) az előnye a Nivával szemben.
Azért ha körbenézel pl.: Németországban is elég kedvelt a Niva terepjáró a mai napig nem hiába árusítják őket még 2023-ban is az Uazzal egyetemben!?
Persze lehet utálni a Nivákat(Ladakat) mert orosz meg satöbbi de azért nem kell teljesen valótlant állítani róluk…
Példának okáért pont hirdetnek a használtautó.hu-n(…?) egy platós 5 üléses Nivát ami 2004-es gyártású?????
A hűtős változat gondolom az orosz hadseregnek kell hullaszállító gyanánt.
Mindig van lejjebb, ugyanolyan „ütőkèpes”, mint a haderejūk, primitìv nèpsèg.
Bezzeg a magyar, igen, tudjuk, tudjuk… De amikor felhozom, hogy egy rakás nagy népességű országnak még ilyen autóipara sincs, akkor mindig qss van – példának okáért nem gyárt semmilyen autót(sajátot, nem másét!) Kanada, Brazília, Mexikó, Dél-Afrika, Szaúd-Arábia, Kolumbia, Argentína, Indonézia, Thaiföld, Törökország, de a spanyolok, ausztrálok, malájok vagy az irániak autóipara is arra épül(t), hogy átvesszük a legókockákat mástól, és mókolunk belőlük valami autófélét. Semmi szégyenkezni valója nincs az oroszoknak…
Mi az hogy „sajátot”? A ruszkik megvették a Fiat licenszét gyártókapacitással együtt. Az olaszok felhúzták a gyárat is a licensz mellé, majd a ruszkik addig gyártottak rajta amíg le nem lakták az egészet.
Gyakorlatilag kevesebbett tettek az „autóiparukért” mint mi vagy a Szlovákok, mert nálunk érdemi fejlesztés is történt.
Pont az orosz autóipar szólt arról amit megint másnak tudsz be. A Lada az égvilágon nem tett le az asztalra. Mindig megvették olajpénzből aztán lelakták. Vagy ha nem volt épp pénzük, a piacot zálogosították el, mint amikor a Renault-nak eladták.
Csak a licenszet vették meg de a Fiat124 és a Lada 1200 sok mindenben különbözik. Valójában a nivát is oroszok fejlesztették tervező Vlagyimir Szergejevics Szolovjev volt a „dizájner” pedig: Valerij Pavlovics Szemuskin úgy hogy semmi köze sincs az olaszokhoz…?
Elég sok tanulmány autó is született csak valójában úgy voltak vele ha kelendő mint a Niva is a mai napig akkor minek változtassanak reggel,délben, este…
Renaultnak hogy eladták azért az nem ilyen egyszerű volt hogy csak eladták…
Amennyire én tudom, az egész gyárat az olaszok építették meg a Ladának, nem csak egy licenszet kaptak, így viszont nem kellett semmit sem csinálniuk. ÉS nagyjából ennek is köszönhették, hogy a keleti blokkban övéké volt a legmegbízhatóbb autó (vagyis az autó ami nem esett szét azonnal).
A 1201 is olasz tervezés volt, nem volt benne orosz mérnök.
A Niva esetében tényleg kellett valamit fejleszteni, amit persze orosz leleményességgel végeztek.
„Kelendő”, ez értelmezhetetlen az orosz posványban amit mi is megtapasztalhattunk…
Hiány volt mindenből, az emberek meg csórók maradtak.
Ha lett volna jobb persze hogy inkább azt vennék.
Megváltás volt amikor végre behozhattunk használt autókat az átkos után, a 2107 is nagyjából a 67-es FIat 124 Speciale faceliftje volt, mellett egy Renault 11 vagy egy 84-es Lancer egy űrhajó volt…
„A Lada az égvilágon nem tett le az asztalra.”
Samara, Niva, Oka, stb.? Meg tudnád mondani, mivel különb a török Tofas vagy a spanyol Seat helyzete, hogy két példát említsek? Ezekben milyen hazai know-how volt/van? Öreg, a kettős mércék úgy donganak téged körül, mint a legyek, nem is bírsz velük…
Az UAZ nem orosz gyártó? A GAZ micsoda? Az előbb felsorolt országokból tudsz akár csak egy autómárkát írni? Az oroszoknál jóval gazdagabb és fejlettebb Kanadának miért nincs egy kanyi autómárkája sem?
Zöldike, figyeld a híreket, mert újratárgyalás alatt van a Renault-Nissan szövetség, nemsokára bejelentik a végeredményt. Te azzal jöttél, hogy ilyen a büdös életben nem lesz, mert a Nissan a Renault kutyája, csak akkor beszél, ha szólítja a csigaevő, amúgy kussol. Ehhez képest egyenlő részesedésről szólnak az előzetes hírek. Hmmm… de hogy lehet ez? Nem értem… 😀
„újratárgyalás alatt van a Renault-Nissan szövetség”
Mégis mi a lófaqt csinálhatnának a franciák? Van egy maghatározó részesedésük a Nissanban, amivel most semmit sem tudnak kezdeni mert a saját csodamenedzserüket egy szánalmas koncepciós perrel kicsinálták és kb az összes „gaijin” nyugati menedzsert elkergették.
Bele tettek 8 milliárd dollárt egy cégbe amihez most nem férnek hozzá. Én csodálom hogy még nem szálltak rá a japán cégekre az EU-ban ezt követően, de amennyire emlékszem rá, Ghosn Macronnal sem volt jó viszonyban, ennyi a japánok szerencséje.
Így igaz
Ha kardoskodni kell az orosz autógyártás mellett, én mindig itt vagyok és leszek 😀
Akkor már ketten harcolunk?
Hazaárulók mindig akadnak…
Hát így van! Főleg az olyanok akik olyan népet imádnak bálványként akik már két (de lehet hogy a 3.) világháborút kirobbantottak,akik végett Magyarország elvesztette több mint a felét, akik el akarták törölni a hivatokban a magyar nyelvet,akik a saját népüket (exNDK) lenézik de valójában mindenkit semmibe vesznek,egy burzsuj semmirevaló anyjukat 2 ft.-ét eladó pénzéhes csürhék. Igen az ilyen emberek a hazaárulók…?
(U.i.: nemhiába az ország nyugati fele az őrvidék…??)
Ennyi erővel simán a fejedhez vághatnám, hogy te meg szimpatizálsz azzal, amit anno Hitler csinált…
zold
De már a 124-es Fiatot át kellett tervezni hogy Lada 1200-as legyen belőle kb:300ponton (Vestát 400ponton) erősiteni ahol nyegle volt egyszerűsíteni ahol feleslegesen bonyolult volt(mind afféle tipikus „nyugati” autó…)
Rendszerváltás után is kelendő maradt a Lada?1995-ig első helyen volt utána (köszönhetően annak a f@sz Bokros-csomagnak)már nem…?
Amikor visszajött a Lada 2016-ban és ahhoz képest hogy csak 17kereskedés volt országosan Zala megyében ráadásul nem is volt és sokszor 7-8 hónapig üresek voltak a szalonok ahhoz képest az évi cirka1000db nem is rossz eredmény ?
Miért lettek volna csórók?? Sokkal jobb anyagi helyzetben voltak akkor az egyszerű kétkezi munkás emberek mint most!! Mondjuk pl:egy kőműves (de most írhattam volna bármilyen szakmát) fel tudott épülni egy 140nm-es házat szinte hitel nélkül,befizetett új(!) autóra sőt mindjárt a másikra is (tehát ki tudta fizetni az új autó árát mert ugye akkor nem 0-20%-ot kellett befizetni hanem min 50%-ot?) két gyerek mellett ?úgy hogy alkamazottkén dolgozott!!
Most egy alkalmazott (pl:kőműves vagy egy gyári munkás) meg tudja szerinted csinálni??
NEM!!! Nem tudja akkor miről beszélsz???
Persze: orvosok, ügyvédek, mérnökök, burzsujok stb… persze „szegénységben” éltek mert nem úszkalhattak a milliárdokban mint most, ugyan úgy Ladával, Wartburgal stb… kellett járniuk mint pl:egy asztalos amivel járt. Nem úgy mint manapság hogy 30-100milliós autókkal meg stb… Tehát nem lehettek kiskirályok! És a fizetések is akkor voltak normális elosztásban nem úgy mint manapság?
Jaaaa és a Lada gyárat is oroszok építették mert amikor épült még nem volt biztos hogy a Fiat 124nyeri a tendert volt más lehetőség is ?
Amikor már kész volt a gyár akkor került a döntés a Fiat124-re (mint ahogy a mondás szerint hogy előbb lett a gomb mint a kabát…)
De akkor még a város sem volt elnevezve! És tudod hogy miről ill.kiről kapta a nevét Togliatti?? NEM!!!
Palmiro Togliattiról egy orosz származású politikusról…?
Bocs nem orosz,olasz de végül orosz állampolgár lett az 1964-es bekövetkezett haláláig