Az öröm tiszta vizű forrása
Mazda MX-5 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Amilyen rövid maga az autó, annál hosszabb elnevezés szerepel a forgalmiban, mint hivatalos típusnév: Mazda MX-5 1.8 Challenge Soft Top Roadster.
Ezt nevezik szolid sminknek: ovális helyett ötszögletű maszkot és új ködlámpákat kapott a roadster
Nyitott tetővel az igazi!
Üvegből készült a hátsó fűthető szélvédő
Átlagos minőségű műanyagok mindenhol, de az összeszerelés nagyon jó, akárcsak a vezetői pozíció
Beülni már átlagos testalkattal sem könnyű, pláne felhúzott tetőnél, a kígyómozgás azonban megéri, mert új dimenzió nyílik meg előttünk. A Mazda roadster utastere - hála az égnek - passzentos, a vezető ölében a kormány, a partnertől széles és magas kardánalagút választ el, gyakorlatilag a padlón ülünk 10 centire az aszfalttól, és mindehhez az intimitáshoz nagyban hozzájárul a vászontető feketesége, amely érzetre tovább csökkenti a teret. És hogy miért jó mindez? A hangulatért, amely az élmény elválaszthatatlan része! Az MX-5 nem terpeszkedésre, dőzsölésre való, arra ott vannak a luxuskabriók; és igen, a kétméteres langaléták utálni fogják, már csak azért is, mert a fejük kinyomja a csukott tetőt, nyitva pedig a szélvédőkeret felett néznek előre – sorry, legyen egyszer jó valamiért átlagosnak lenni. Szóval férőhely nem sok van, ellenben a holmikat szépen el lehet pakolni. A szerény kesztyűtartón kívül az ajtón félliteres palacknak alakítottak ki mélyedést, a burkolaton hálós zsebet is találni, de nem ezek a lényegesek. Az ülések közötti pohártartós rekeszen kívül zárható doboz van a hátfalon (innen nyitható a benzintank fedele), és a Challenge kivitelhez alapáron jár két további zárható tároló az üléstámlák mögött. A jelképes csomagtartó két normál méretű utazótáskának elegendő, és őszintén szólva, ennél többre nincs szükség. Ha nagyon szorít a helyhiány, vásárolhatunk csomagtartóra szerelhető bőröndtartót, ami nem csak praktikus, de stílusos is.
Ahol csak lehetett, tárolókat alakítottak ki a holmiknak. A csomagtér két utazótáskának elegendő
Az összeszerelési minőség nagyon jó, extra igényes anyagokat viszont nem találni az MX-5 fedélzetén. Minden burkolat fekete műanyag, a túlzásba nem vitt díszítés a mai gyakorlatnak megfelelően fémhatású plasztik, ám ennek megvan azon előnye, hogy az utastér könnyen takarítható, és egy nyitott kocsinál ez inkább előny, mint hátrány. A széria bőrkárpitozás ugyanilyen kettős mérce áldozata, alapvetően izzasztó viselet, de a szövettel ellentétben nem szívja magába a port. A felszereltség automata klímával, ülésfűtéssel, légzsákokkal, menetstabilizálóval, kipörgésgátlóval és még sok egyéb aprósággal hozza a kötelezőt; amit a magasabb komfortszintű - és motorfüggő - Revolution ad, azok nélkül vígan lehet élni, még a BOSE hifi és Xenon fényszóró sem hiányzott, a gyári halogén este remekül világít. Amit az erősebb változatból irigyeltünk, az a Recaro ülés, a Bilstein gátlókkal fűszerezett sportosabb futómű, valamint az önzáró differenciálmű, de elgondolkodtató, hogy mindez (plusz 36 LE és 20 Nm) megér-e másfél millió forintot? Szerintünk nem.
Széria a bőrkárpitozás. Egyszerű a légkondi kezelése, a gyári hifi MP3-fájlokkal is megbirkózik
Minden száraz adatnál vagy cifra körmondatnál többet mond, ha leírom: a teszthét alatt szinte a Mazdában aludtam, a végén pedig közel 1800 kilométerrel adtam vissza. Mázlistaként az időjárás is nekem dolgozott: vállalva az eső kockázatát, eleve kora őszi időpontot kértem, mert kánikulában csak a magamutogató sznobok cirkálnak nyitott tetővel, miközben a csúcson járatott légkondicionáló ellenére szénné égnek a tűző napon. A számításom bejött, ragyogó hetet fogtam ki! Egy roadster tavasz végén vagy ősz elején az igazi, amikor nem sokkal 20 fok felett van a hőmérséklet, a napsugarak ereje nem bántó, és a langyos szellő borzolja a hajat. Az MX-5 vászonteteje két mozdulattal villámgyorsan kezelhető; a jobb kéz hüvelykujjával egy másodperc alatt oldható a központi retesz, és ebből a fogásból a következő másodpercben már repülhet is hátra a vászonsapka – ennyi. Becsukni sem sokkal bonyolultabb, kiszállni nem szükséges, tehát nem ázunk bőrig, ha hirtelen elkap a zuhé. Felhúzott ablakokkal és szélterelővel akár autópályán is meg lehet tenni hosszabb-rövidebb szakaszokat tető nélkül, attól függően, kinél hol húzódik a tűréshatár.
Hihetetlen, de beszállás után 2-3 másodperc alatt nyitható az MX-5 vászonteteje!
Amennyire lehetett, hátratolták a motort
Első a biztonság: a fejtámlák mögött masszív bukócsövek védik az utasokat borulásnál
Művészek szerint műtárgy a hátsó lámpa
ffds
Matyi
an2
matyi2
autonavigator1
katona1