Az Opel Mokka és a deformálódó, mozgó akadály találkozása: jól látható, hogy az utascella gyakorlatilag érintetlen, a gyűrődőzónák pedig szépen elnyelték az ütközés erejét (Fotó: Youtube.com/Euro NCAP)
Bár összesített eredmény tekintetében ugyanúgy 4 csillagot kaptak, a Mokka és a Kangoo nem szerepelt rosszul a teszteken. A mai töréstesztek ugyanis az adott felszereltség aktív biztonsági rendszereinek meglétét, vagy hiányát is beleszámolják az eredménybe, viszont az Opel kis Crossovere egy aránylag olcsó, kompakt autó, a Renault hétszemélyese pedig haszonjármű alapra épül. Rettegni természetesen egyikben sem kell, főleg, ha figyelembe vesszük a hazai autópark 14 év feletti átlag életkorát - mindkettővel bőven a Magyarországon megszokottaknál nagyobb biztonságban leszünk.
A Kangoo a felnőtt utasok biztonságára 78, a gyerekekére pedig 87 százalékot kapott, amelyből az utóbbi egy kiemelt fontosságú eredmény, ha egy ilyen családi hétülésesről van szó. Az aktív biztonsági rendszerekre 72 százalékot kapott, ami a kategóriájában szintén jónak számít, a legrosszabb pontszámot pedig a gyalogosvédelem terén érte el 67 százalékkal.
A Mokka már valamivel rosszabbul szerepelt, nem meglepően a platformtárs Citroen C4 eredményeihez nagyon hasonló pontszámokat kapott. A felnőtt utasok biztonsága 73, a gyerekeké 75 százalék lett, a francia testvér ebben a kettőben látványosan jobban teljesített a maga 76 és 83 százalékával. Meglepő, hogy a több száz kilóval nehezebb
Mokka-e nem kap külön tesztet, főleg, hogy az autó alacsony tömegközéppontja és súlytöbblete is egyértelműen érezhető a közúti használat során. A Mokka biztonsági asszisztens csomagja 64, a gyalogosvédelme pedig 58 százalékot kapott, ezek az eredmények egy-egy százalékponttal jobbak a C4 adatainál.