Sorra váltanak a Vizorra az Opelek, elérkezett a Grandland átalakulásának ideje is
A Corsa és a Mokka által behozott, "Opel Vizor" fantázianevű új arckifejezéshez az Insignia világítástechnológiája is jár: egységenként 84 diódás mátrix-LED fényszórókkal és 100 méteren belül minden élőlényt felismerő éjjellátó infrakamerával szolgálják az éjjeli vezetés biztonságát.
Elsőre még akár új modellnek is tűnhet, pedig nem az
Hátul már jóval kevesebb módosítás várható, a modern első fényszórók felső sarkainál pedig látványos műanyag toldat egyesíti az új, szögletes orrot a régi, íves alapokkal
A beltérben - ahhoz képest, hogy ez csak egy facelift - igen komoly változásokat eszközöltek, csak nyomokban lehet észrevenni, hogy ugyanazt a héjat rajzolták-alakították újjá. A legkomolyabb eltérés a modern Opelek kétképernyős megoldása (Pure Panel), de a váltókart és annak környékét is újragondolták, hogy egy frissebb, új generációnak kinéző Grandland belteret kapjanak. A megújuló kinézethez néhány menő tech-újdonság is társul, mint mondjuk a 360 fokos kamera, az automata sávtartó és az előttünk haladót (automataváltó esetén) megállás után is követő adaptív tempomat, vagy a kocsit a parkolóhelyről ki- és parkolóhelyre bekormányozni is képes asszisztens.
A beltér is sokkal modernebb arculatot vesz fel, itt is csak részletekből lehet kiszúrni, hogy ez nem generációváltás, hanem csak egy alapos frissítés
Nem csak az Opel Pure Panel kétképernyős műszeregység-megoldás, hanem a megújult középkonzol és a váltókar is segít a modernizálásban
„A Grandland kategóriájában kiemelkedő technológiái és high-tech utastere sok új ügyfél érdeklődését felkeltheti és az autó természetesen nagy teljesítményű hibrid meghajtással is elérhető” - mondta Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.
„ Az új Grandlanddel az Opel tartja magát a márka stratégiájához: dizájnja letisztult és merész, kiemelkedően hatékony és elektromos változata is van. Technológia tekintetében az új Grandland a zászlóshajónkkal, az Insigniával is felér.”
Sajnos a mutatós ábrához pontos adatok nem jártak, de a kép alapján ez akár a jelenleg is használt rendszer - vagy annak továbbfejlesztett változata - is lehet
A hajtásláncokról túl sok infó még nincs, de az Lohscheller nyilatkozatán felül a képekről is jól látszik, hogy a csak belsőégésű motoros változatok mellett - kevéssé meglepő módon - megmarad a konnektoros hibrid is, a fotózott autó ugyanis az utóbbi. A jelenlegi töltögetős változat 1,6 literes, az első kerekeket hajtó benzinmotorral és a hátsó kerekeket hajtó elektromos rendszerrel található meg a konfigurátorban, 300 lóerős összteljesítménnyel. Hogy ez a motor változatlanul marad-e a Vizor mögött is, azt még nem tudni biztosan, de az Opel állítása szerint még a nyáron tájékoztatást adnak a pontos specifikációkról, ősztől ugyanis már a frissített változat lesz rendelhető.
ízlések és pofonok,de elölről sztem süketül néz ki, ratyi lett a lámpa(búra) rajzolata.
A mostanié karakteresebb.