Sorra váltanak a Vizorra az Opelek, elérkezett a Grandland átalakulásának ideje is
A Corsa és a Mokka által behozott, "Opel Vizor" fantázianevű új arckifejezéshez az Insignia világítástechnológiája is jár: egységenként 84 diódás mátrix-LED fényszórókkal és 100 méteren belül minden élőlényt felismerő éjjellátó infrakamerával szolgálják az éjjeli vezetés biztonságát.
[BANNER type="1"]
Elsőre még akár új modellnek is tűnhet, pedig nem az
Hátul már jóval kevesebb módosítás várható, a modern első fényszórók felső sarkainál pedig látványos műanyag toldat egyesíti az új, szögletes orrot a régi, íves alapokkal
A beltérben - ahhoz képest, hogy ez csak egy facelift - igen komoly változásokat eszközöltek, csak nyomokban lehet észrevenni, hogy ugyanazt a héjat rajzolták-alakították újjá. A legkomolyabb eltérés a modern Opelek kétképernyős megoldása (Pure Panel), de a váltókart és annak környékét is újragondolták, hogy egy frissebb, új generációnak kinéző Grandland belteret kapjanak. A megújuló kinézethez néhány menő tech-újdonság is társul, mint mondjuk a 360 fokos kamera, az automata sávtartó és az előttünk haladót (automataváltó esetén) megállás után is követő adaptív tempomat, vagy a kocsit a parkolóhelyről ki- és parkolóhelyre bekormányozni is képes asszisztens.
A beltér is sokkal modernebb arculatot vesz fel, itt is csak részletekből lehet kiszúrni, hogy ez nem generációváltás, hanem csak egy alapos frissítés
Nem csak az Opel Pure Panel kétképernyős műszeregység-megoldás, hanem a megújult középkonzol és a váltókar is segít a modernizálásban
„A Grandland kategóriájában kiemelkedő technológiái és high-tech utastere sok új ügyfél érdeklődését felkeltheti és az autó természetesen nagy teljesítményű hibrid meghajtással is elérhető” - mondta Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.
„ Az új Grandlanddel az Opel tartja magát a márka stratégiájához: dizájnja letisztult és merész, kiemelkedően hatékony és elektromos változata is van. Technológia tekintetében az új Grandland a zászlóshajónkkal, az Insigniával is felér.”
[BANNER type="2"]
Sajnos a mutatós ábrához pontos adatok nem jártak, de a kép alapján ez akár a jelenleg is használt rendszer - vagy annak továbbfejlesztett változata - is lehet
A hajtásláncokról túl sok infó még nincs, de az Lohscheller nyilatkozatán felül a képekről is jól látszik, hogy a csak belsőégésű motoros változatok mellett - kevéssé meglepő módon - megmarad a konnektoros hibrid is, a fotózott autó ugyanis az utóbbi. A jelenlegi töltögetős változat 1,6 literes, az első kerekeket hajtó benzinmotorral és a hátsó kerekeket hajtó elektromos rendszerrel található meg a konfigurátorban, 300 lóerős összteljesítménnyel. Hogy ez a motor változatlanul marad-e a Vizor mögött is, azt még nem tudni biztosan, de az Opel állítása szerint még a nyáron tájékoztatást adnak a pontos specifikációkról, ősztől ugyanis már a frissített változat lesz rendelhető.
ízlések és pofonok,de elölről sztem süketül néz ki, ratyi lett a lámpa(búra) rajzolata.
A mostanié karakteresebb.