Az olvasók hiányolták – milyen árban vannak a használt Daciák?

Piaci körkép: mennyibe kerülnek a használt Daciák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autó státusszimbólum, de ha igyekszünk ezzel minél inkább szembe menni, akkor a Dacia a barátunk. Milyet kapni ma használtan?


Legutóbbi piaci körképünkben családi használatra is alkalmas kisautókat, azaz inkább kompaktokat válogattunk össze a piac átlagáráért. Személyes véleményem, hogy ha a parkolóhely-igény nem kardinális kérdés, akkor adott esetben nagyon kicsi felárért jobb vétel lehet egy kompakt. A Golf, Astra, Focus, Mégane, Corolla és társaik ugyanis sokkal komolyabb futóművel, általában kényelmesebb ülésekkel is rendelkeznek, mint kisöccseik. Bár direkt leírtam, hogy az én listámon kívülről is minden jó vétel játszhatk, mégis több olvasónk is hiányolta abból a válogatásból a Daciákat.
Hirdetés


A román márka húzónév a gyártó Renault-Nissan cégszövetségnek és vörös posztó a kommentelőknek. Lehet szidni, lehet dicsérni, ami egészen biztos, hogy a magyar olvasókat nagyon foglalkoztatja a Dacia, ami rekordeladásaival minden év végi piaci jelentésével sajtót kap. Tőlünk nyugatra csak egy pimaszul olcsó alternatívája az autózásnak, de nálunk a Dacia márka köré misztikus történetek szövődtek. A régi 1310 TLX, aminek semmije sem volt jó - ez persze tudjuk, így nem igaz – Ceausescu bosszúja és a többi. Ezeket hagyjuk most, inkább nézzünk rá a mai választékra!

Tízévesnél fiatalabb használt Daciák, 150 ezer kilométer alatti futással
Modell Évjárat Óraállás (km) Ár (Ft)
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005 125 000 699 000
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005 75 000 750 000
Dacia Logan 1.5 dCi Ambiance 2006 117 000 919 000
Dacia Sandero 1.4 Ambiance 2008 115 000 999 000
Dacia Sandero 1.2 Ambiance 2010 55 000 1 350 000
Dacia Lodgy 1.6 Access 2014 8000 2 390 000
Dacia Lodgy 1.5 dCi Arctic 2012 14 000 2 549 000
Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate (7 személyes ) 2008 122 000 1 299 000
Dacia Logan MCV 1.6 Laureate (7 személyes ) 2007 136 000 1 200 000
Dacia Duster 1.5 dCi Exception 4x4 2010 105 000 2 799 000
Dacia Duster 1.5 dCi Arctic 2011 125 000 2 749 000
Dacia Duster 1.6 Cool 2012 98 000 2 890 000


A Használtautó.hu[/url] adatbázisában éppen elérhető 275 hirdetés közül mi most csak a normál állapotú és érvényes magyar forgalmi engedéllyel rendelkező darabokra utaztunk. Évjáratban csak a 2005 utániakat néztük, a két táblázatba került 2005-ös Logan év végi, így azok sem múltak még el tízévesek. A Dacia igenlők csettinthetnek, hogy valóban, a piac átlagához mérten nem régi, sőt egész fiatal kocsik ezek. Az ellenzők meg közbevethetik, hogy de hiszen ezek mind kisautók, legalábbis szerkezetileg kisautókon alapulnak. Hát, mit tagadás ez igaz még a legnagyobb Lodgyra is és a Dusterre is, ami a Nissan Juke távoli rokona.

A modern kori Daciák közül a legelső volt a Logan, amiről már tudjuk, hogy nem logen-nek ejtjük a nevét, hanem franciásan logán-nak. Az 5000 eurós autó projektből kinövő újjáéledő márka vele kezdte meg a diadalmenetét. Persze az elsők még nem a jó minőségükről voltak híresek, sőt a felhasznált anyagok miatt sokan egyszerűen büdösnek érezték a belterüket. Mindegy miként volt, mára volt idejük már kiszellőzni, a 2008-as ráncfelvarrással meg javult a külcsín és a belső úgyszintén. A ma meghirdetett 105 darab Loganból mi az elérhető legolcsóbbakra csapnánk le. Négy embernek megfelelő utasterű, nagyon nagy, de kevésbé praktikus rakterű autó, ami remek igásló hírében áll. Két hasonló kaliberű, de régebbi Suzuki Swift sedan árából már kijön egy légkondicionált, légzsákos, ABS-es, sőt első villanyablakos Logan.

Érdekes viszont a szinte új Loganok árképzése. A szalonból kihozva sem drága modellből a keveset futott alig használtnál a tényleg új jobban megéri. A 2,3 millióért hirdetett párezer kilométeres darab listaára ugyanis 2,42 millió forint, amibe valami extrát is simán be lehet még alkudni és ekkora összegnél már a „pukiszűzség” felára nem tétel. De költsük el okosabban a pénzünk, például ott egy Dacia Sandero 1.4 Ambiance, ami csak hetedik éves és 115 ezer kilométert futott. Légkondicionálóval együtt sem drágább egymillió forintnál, praktikusabb, mint a Logan és mivel Euro 4-es, nem is fogják holnap kitiltani a belvárosból. Ha viszont messzebb mennénk többen, vagy nagy a család, akkor a hétüléses kivitelben, dízelként is 1,3 millió alatt árul Logan MCV lehet a megoldás.

Mivel a Dokkerből gyakorlatilag csak újak, zömében szalonautók vannak éppen használtként hirdetve, ezért az MCV-nél finomabb autóra vágyóknak a Lodgy lehet a kézenfekvő megoldás. Az alapfelszereltségű, „ingyen kék” 1.6 Access kivitelű darab csak ötüléses és elég fapados is, nem is klímás, de 8 ezer futott kilométerrel, 2014-es autóként 2,39 millióért jó vétel. A zsírúj alapára 2,7 millió, ennyiért már bőven megéri az épp bejáratottat választani. A Duster a hazai piac kedvenc suvja, jó a híre is és ez a használt példányok árán is látszik. Csak relatíve sokat futottakat kapni belőle a használt kínálat alján.
Remélem, volt olyan, ami megtetszett, vagy legalább vonzóan olcsó. És ha az ár nem lenne elég érv, akkor annyit tudok ígérni, hogy a következő hétre összeszedjük a mai Daciák szerviz és üzemeltetési tapasztalatait. Azok alapján már azt hiszem egyértelmű lesz, megéri daciázni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

26 thoughts on “Az olvasók hiányolták – milyen árban vannak a használt Daciák?

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Es amit kihagytam.
    Daciat,Skodat tutira nem fognak telefonnal meg par aprosaggal ugy feltorni mint a BMW-t
    Vagy a hackerek tutira nem fognak tudni bemaszni a kocsiba neten keresztul es iranyitani…

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Hat tenyleg nem ertelek titeket.
    A Dacia a kifutott Renault,Nissan cuccokbol epitkezik(ertsd ugy hogy mas autokban mar plusszosra hoztak
    a koltsegvetest de azert meg egy bort lehuznak rola)
    A Skoda ugyanaz,azt mikor atvette VW a Feliciaval ugyanezt jatszottak el,majd az Octaviaval.
    Az hogy most egy auto mennyi ido alatt esik szet az sok mindentol fugg.
    Pl:karbantartas,hasznalat,vezetesi stilus,hol pihen…
    Volt MK1es Mondeom 100e km sem volt benne,gatya volt mindene.De volt utanna masik 500e km-el az meg
    olyan volt mintha most toltak volna ki a szalonbol…
    Ami most van Fabiam 310e km nel jar,van egy ket pici baja.(kikopott vezeto ulles a 2m-es tulajtol,
    felfedeztem 2puposodast a hatso ajton,es be voltak mattulva a lampak)
    Sikerult lekerdezni mi volt a baja eddig mert teljes szervizkonyves.Amiben semmi kulonos nem volt.
    Viszont 100felett o sem virgonc,nem gyorsulas bajnok,de hat a szivo dizelek mar csak ilyenek.
    Viszont varosban 5ot eszik palyan 4et…
    Nemegy duvadidisz,en szivesen vennek Daciat arra amire kitalaltak boven eleg.
    A-B kozti rovid tavot lefutja ez is,van hogy tobbet is.
    Miota Romania EU-s es johetnek Angliaba egyre tobb Logant latok erre fele.
    Es hat alaphangon 2500km,amit ha teljesit akkor csak nem lehet olyan rossz…

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Gondolom viccnek szántad, bár annak unalmas már. Nem is tudom én is minek reagálok.
    100 felett mi nem zabál, ami olyan doboz mint a Duster vagy a Logan MCV, mert tudtommal 1,6 16v más típusban nem volt. A Swift jó autó a maga nemében akár királynak is nevezhetnénk, de messze nem az. Mennyi olajat eszik? Milyen érzés mikor minden autóból le néznek, mert olyan alacsonyan ülsz benne? A szőnyeg a küszöbnél elengedett már? Mennyire bolyhos a filc szőnyeg, van még tartása? Végül is mind1 teletálasnak, vagy a pizzának megteszi.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Kár hogy rohad, nem jól gyorsúl, nem jó vezetni és 100felett zabál(1,6 16V), de arra nagyon jó, hogy ha vezetem akkor jövök rá, hogy a 2002-es 16V- Swiftem mekkora király autó.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Na még egy nyugati okostojás.
    Itt most jöhetne az is, hogy ez nem csak a Daciara igaz, hanem más márkákat is eladnak 3 év után vagy 100 ezer km átlépésekkor, vagy csak ha megtörik már jön is kelet felé.
    Nem értem miért van a Dacia utálat. Ha tele lennék dellával sem fikáznám, max nem venném meg, rá sem néznék stb.
    De nem kommentekben bizonygatnám mekkora császár vagyok, hogy fikázhatom.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Ha így lenne, minden 4 évnél idősebb Logan eladó lenne. Ha a használtautó oldalt megnézed, háromszor annyi maximum 10 éves Cliót találsz mint Logan-t, méghozzá olcsóbbak is. Én a 10 éves Logannak 10 év után csak féktárcsát és pofát cseréltem, márkaszervízben 33-ezer forintba került komplett. Rozsdafolt csak egy pár volt a csomagtartón, olcsón megoldottam. A 90 LE-s Renault benzinmotor fogyasztása nekem átlagban 6.5. Jelenleg 70 darab használt Logan van meghírdetve, miközben több ezer lett Magyarországon 10 év alatt értékesítve. Egy éve Frankfurtban lakom és itt sokan használják az 5-7 éves fapados változatot.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Tőlünk nyugatabbra már régen felfedezték , hogy yesz Daciát,mert olcsó ,a garancia lejártával elpasszolja,annyit általában kibír.Szétesni már nem alatta fog !

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Az a baj sok ember játsza a ricki-micki fa..t. Aszt hiszik a „nyugati” ami egyébként Kínai szar autójuk űber fa..a aztán a nagy fa..t. Meg a másik csapat aki a Japánokat isteníti… Egyszer volt Suzuki Swiftem egy mocskos,szemét,szutyok egy szar,autónak messziről sem nevezhető nyekli-nyakli kramac.
    Dacia pont az amire tervezték arra való! Se több se kevesebb. Ennyi!

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Elég sok francia kocsival volt dolgom, folyton mindenkitől ezt kell hallgatom, hogy ez szar meg az szar rajta. Érdekes nekem akinek több is van, és használja, sosem volt semmilyen rémtörténetem amiket folyton mindenhonnan skandálnak. És még csak vagyonokat sem kellett költeni egyikre sem. Persze egyik sincsen elhanyagolva, mindig minden rendben van rajtuk. Ha valaki nem törődik velük akkor megbosszulja. Az biztos, hogy erre érzékenyebbek mint mondjuk egy japán autó. A logan 10 éve van meg, és semmivel sem kellett több dolgot cserélni rajta mint bármilyen megbízhatósági bajnok másik autón. És közel ugyanolyan állapotban van mint amikor megvettem. Szerintem Magyarországon rengeteg ember iszonyatosan boldog lenne, hogy csak annyit kellett volna elköltenie a karbantartásokra amennyit nekem kellett rá.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Ne idegesíts mér ilyen hülyeséggel. A kormányösszekötő nem szétesik, hanem elhasználódik amit cserélni kell, mint minden kopó alkatrészt. Féklámpát meg senki sem mondott itt. Ennyi erővel kiég egy izzó akkor meghalsz, mert rögtön jön a kamaz? Mellesleg a kresz-ben is benne van, hogy ezek működését minden indulás előtt ellenőrizni kell. Persze ezt nyilván senki sem csinálja meg, de időnként érdemes azért ránézni, főleg műszaki előtt, hogy működik-e minden izzó. Mindenkinek a saját érdeke is, hogy műszakilag normális autóval közlekedjen.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    A TÜV lista nem a megbízhatóságról szól, hanem a műszakiról hibval kirakott autókról és történetesen ebben az esetben a loganok a hátsó lámpatest kontakthibája miatt valamint a kopott kormányösszekötők miatt véreznek el ami egyik sem a gondos tulajdonosokról árulkodik. Aki meg kopott futóművel odaállít meg is érdemli.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Taps, hurrá megmondó ember! Van egy kép a kifingott első kerékről na és mennyi kép van fenn más márkákról is a neten?
    http://www.automotor.hu/hirek/kerekbe-tort-az-uj-ford-kuga-karrierje-534053

    Ettől bárkit is lebolondozni hát apám…..
    10-15-20 évvel ezelőtt is gondolom full milliomos lehettél és csak puccos verdába tetted a fingódat, és?
    Még szerencse, hogy nem mindenkit Te csináltál így működik a Dacia üzem.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    „nem is klímás, de 8 ezer futott kilométerrel, 2014-es autóként 2,39 millióért jó vétel”

    Szerintem – márkától függetlenül – 2,39 M-ért egy klíma nélküli személyautó egész egyszerűen nem jó vétel 2015-ben.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Én nem vagyok Dacia ellenség, de el kell ismerni gyengébb a minősége mint akár a Renaultnak, vagy bármely ismert márkának. Nekem MCV volt, 60.000 km-nél, talpast kellet cserélni egyik oldalon, 80.000 nél már több futómű elem közeli cserére érett. A 14 éves többszázezer km futott Mondeomba, még eredeti futómű alkatrészek voltak. Anyám Clió-ja, 100.000 km-nél még minden alkatrész eredeti, nem kell a futó műhöz nyúlni. Természetesen a Dacák olcsó ára mögött gyengébb minőségű alkatrészek állnak, ezt tudomásul kell venni.

  • 2017.10.28. at 21:33
    Permalink

    Köszönöm az írást és várom a folytatást a megbízható Dacia kereskedésekről-szalonokról-szervizekről-szerelőkről,mert elég sok furcsa dolgokat lehet olvasni !—-Kérdés!–Hol vannak a korrekt Dacia kereskedések-szerelő műhelyek,mert ez nagyon fontos a vevőknek……???—Üdv.

Vélemény, hozzászólás?