Az öltönye olasz – Fiat Fullback
Fiat Fullback 2.4 180 LX 4x4 MT6 Silver teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jó boltokat csináltak mostanában az olaszok, a Fullback nem más, mint egy Mitsubishi L200, de még annyira sem alakították át, mint a Mazda MX-5-öt, amikor 124 Spider lett belőle. És ez így jó!
Van üzleti érzékük. Nagyon belenyúltak az olaszok a tutiba, mikor közösködtek a Mazdával, hogy elkészüljön az MX-5, majd később az új Fiat 124 Spider. Igaz, arra személyre szabott olasz öltönyt húztak, és nem csak a kinézetét változtatták meg teljesen, hanem a motort is saját fejlesztésű 1.4-es turbósra cserélték. Így egészen más karakterű autót kaptak, a Fullbacknél viszont nem bonyolították túl az üzletet. Maradt minden a Mitsubishi L200-ból, új hűtőmaszkot és emblémákat kapott, valamint a kormány közepét is kicserélték. Ennyi a különbség a japán és az olasz márkajelzéssel gyártott pickup között.
A pickup-dömping kellős közepébe. Ennél jobban nem is csinálhatták volna, hiszen az új L200 formaterve alapból is egész ehető, és nagyjából lényegtelen, milyen embléma kerül rá. Így a Fiatnak lett végre valahára normál, valódi, teherszállításra is alkalmas összkerekes pickupja, ha már a brazil fejlesztésű Toro csak dísz platós – Renegade alapokra épül alapból fronthajtással, ahogyan egykor a Strada is hasonló volt. Nem is tehették volna ezt jobbkor, amikor a Renault és a Mercedes is pickup forgalmazásra adja a fejét, de éppen friss a Ford Ranger, a Toyota Hilux, meg persze a Nissan Navara és a Mitsubishi L200, meg még sorolhatnám. Hirtelen nőtt szélesre a pickup-választék és a Fiat az egyik legjobb alaphoz nyúlt.
Munkára tökéletes. A Mitsubishi már nem mai gyerek a pickup-gyártók közt, az L200-at pedig mi is szerettük. A Fullback így bár úgy tűnik, történelem nélküli, van azért mit említeni, csak egész más földrészen kell keresnünk. Az olaszok létravázas, hátul merevhidas, laprugós pickupját alacsony felszereltséggel kaptuk, mondhatjuk, hogy melós kivitelben. Egyszerű fehér fényezésével és hatfokozatú kézi váltójával inkább nyújt teherautós élményt, mint luxusautóst, ehhez persze a belső strapabíróra, mintsem minőségire tervezett anyagai is hozzájárulnak.
Közút? Terep? Mindenhol jól teljesít! Motorja a Mitsubishi-féle 2,4 literes 180 lóerős turbódízel. 430 Nm nyomatéka egészen alacsony fordulatszámról kihasználható, alapjáraton viszont elég csúnyán kattogós hangja van, de csak, ha már bemelegedett. Hidegen 1100 percenkénti fordulatra emeli az alapjáratot, olyankor selymesen duruzsol. Természetesen kapcsolható összkerékhajtással jár a Fullback, alapból hátul hajt, de a középső tekerővel egyszerűen átállítható, ahogy tovább kattintva bekapcsolható a központi differenciálzár és a felező is.
Szerethető, kényelmes batár. Funkcióját tekintve remek gép a Fullback, ráadásul meglehetősen kényelmes. Az ülések szokatlanul jó oldaltartásúak, ráadásul az ülőlap dőlését is állíthatjuk. A váltókar kicsit messze van a megszokottól és hosszú úton jár, persze ez normális egy pickupnál, viszont a vezetési pozíció egészen személyautós. Kezdem érteni, miért mennek ilyen jól a pickupok azoknál is, akik vagy soha nem járnak terepen, vagy soha nem szállítanak semmit, egyszerűen jó vezetni őket. Nehézkesnek tűnik, viszont magas építésétől függetlenül jó úttartása van. Városi forgalomban is határozottan kellemes, hogy ellátunk szinte mindegyik autó felett. Még a parkolással sincs túl sok gond, mivel a több mint 5 méteres Fullback hátuljára tolatókamerát is kaphatunk.
Tud keveset fogyasztani. Zömében városi használat mellett 10 literre adódott a fogyasztása 100 kilométerenként, ami nem rossz eredmény. Országúti használat mellett könnyedén hozza a 6 liter környéki átlagot, így a vegyesen megadott 6,6 is hihetőnek tűnik. A tesztautó platóra erősített dobozteteje csak korlátozottan használható, hiába van rajta három nyitható ablak is, az oldalsók egyenként két zárral rendelkeznek, valamint a hátsót is külön kell nyitni, annak ellenére, hogy a plató ajtaját a központi zár is nyitja. Ráadásul a hátsó üveg is csak vízszintesre nyílik, így épp csak bepasszintható a cipelendő teher. Ezek mellett – főleg, hogy már megkezdődött a reggeli mínuszok időszaka – a kabin fűtése is elég gyenge, bele telik jó 15-20 percbe, mire egyáltalán meleg levegőt küld be. Futóműve viszont pickup szinten meglepően komfortos, ritkán jön ki a hátsó merev tengely hátránya, jó vele közlekedni. Ügyesen üzleteltek az olaszok, jól tették, hogy a japánokkal kezdtek.
Árak
Tesztmodell alapára
6 640 000 Ft (2016.12.17.)
Tesztautó ára
6 640 000 Ft (2016.12.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2442 cm3
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
430 Nm 2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Végsebesség:
179 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5285 mm
Szélesség:
1815 mm
Magasság:
1780 mm
Saját tömeg:
1875 kg
Össztömeg:
2905 kg
Terhelhetőség:
1030 kg
Tengelytáv:
3000 mm
Karosszéria-kivitel:
pickup
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
950-1020 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1470 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1085 mm
Csomagtér hossza:
1520 mm
Raktérnyílás szélessége:
1470 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5+
Hengerűrtartalom:
2442 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú kézi
Nyomaték:
430 Nm 2500 1/min-nél
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
179 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
CO2-kibocsátás:
180 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)