Az Olimpiát is megjárta a 45 éves villany Mercedes
1972-ben mutatta be villany-teherautóját a Mercedes-Benz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén 45 éves a Mercedes-Benz LE306. Hogy régen nem foglalkoztak a tiszta villanyhajtással? Dehogynem! A Mercedes teherautója akár 1 tonnát is cipelhetett 100 kilométeren keresztül.
Azon vannak a Mercedesnél, hogy népszerűsítsék az elektromos közlekedést, mi több, az elektromos autókkal, teherautókkal való áruszállítást, aminek legújabb projektje egy kis széria legyártása egyik legfrissebb tanulmányautójukból. Nem légből kapott ötlet, ugyanakkor sokaknak akár meglepő is lehet, hogy 45 éve már volt működő kisteherautójuk a németeknek. Már 1972-ben is azon dolgoztak, miként lehetne környezettudatosabb a városi áruszállítás, ennek egyik komolyabb eredménye az L 206 és 207 típusokból készült elektromos hajtású teherautó volt, amit LE 306 névre kereszteltek.
Nem egyedi projekt eredményeként jött létre a brüsszeli, elektronikai gyártók nemzetközi gyűlésén bemutatott villanyhajtású teherautó. Az elektronikai rendszereket gyártó Kiepe és az elemeket és akkumulátorokat gyártó Varta közreműködésével született meg a jármű, aminek elkészült prototípusait az 1972-es Olimpián is használatba fogták. A teherautó hagyományos hajtásláncát teljesen kidobták, gyomrába 47-75 lóerő közötti villanymotort építettek, a padlólemez alá pedig egy hatalmas, 860 kilogrammot nyomó, 22 kWh-ás akkumulátorcsomagot pakoltak, amit egyszerűen cserélni lehetett egy normál tankolás időtartama alatt, mivel az akkori technológiával nem volt elérhető a 30 perces 80%-ra töltés.
Az LE 306 villanyteherautó az elérhető technológiával használattól és hajtástól függően 50-100 kilométeres hatótávra volt képes és akár a 80 km/h-ás sebességet is elérhette. Akár 1 tonnányi áruval is megpakolhatták, valamint hasonlóan a jelenlegi elektromos és hibrid autókhoz, az LE 306-ot is fékenergia visszanyerő rendszerrel szerelték fel, így visszatermelni is tudott energiát akkumulátoraiba. Az LE 306 valódi mérföldkő volt a Mercedes elektromos autóinak történelmében, később hasonló hatótávval, de nagyobb teherbírással is készült teherautójuk. A ’90-es években a Sprinterből és a Vitóból is építettek elektromos áruszállítót. A Mercedes teljes kínálatot készül felállítani elektromos autókból, az első EQ szériás Mercedes tanulmányautót már láthattuk is, ez csak az első fecske, teherautóból is lesz még egy pár.
45 év se volt elég a tisztább autók elterjedéséhez és sajna csak mostanában kezdik csepegtetni a lehetőséget,de még kevesek élhetnek vele.
– A napelemektől is félnek az erőművek/szolgáltatók/Állam és csak akadályokat gördítenek feleslegesen az Előremutatóan , Helyesen Gondolkodók elé. viszont aki átverekszi rajtuk Magát az többé nem fordul vissza -Az lenne a Visszafejlődés.
Szomorú,hogy nem terjedt el azóta sem, pedig volt olaj vállság is. Mégsem állt az Autógyártók érdekében Sajnos