Az olcsó nem feltétlen rossz! Dacia Lodgy TCe 130 teszt
Családi Dacia Mercedes motorral? Dacia Lodgy TCe 130 15th Celebration teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már tavaly ősszel megkapta a Renault-Daimler 1,33 literes turbómotorját a Dacia Lodgy. Meglepően jót tett neki.
2,5 millió forinttal dotálva, szinte féláron kapható meg.
a Lodgy elképesztően ügyesen adja a még éppen elegendőt.
A hátsó ülések lapjai meglepően vékonyak, de tulajdonképp megteszik. Plusz pontot ér az is, hogy még hét ülés mögött is értelmezhető méretű, 207 literes csomagteret kapunk, s a kalaptartó, ami igazából csak egy filigrán fedőroló, szintén elfér az ülések mögött. Már a harmadik sor két ülését összehajtva is egészen korrekt csomagteret kapunk, azokat kiemelve pláne. A második sort le- és előrebillentve már szinte furgonnyi, 2617 literes teret tölthetünk meg.Nem kérdés, hogy a Lodgy futóműve kényelmes, ez alap Dacia jellemző.
Tulajdonképp a kanyarodási oldaldőlés sem vészes, pedig a karosszéria nem alacsony, 1,7 centi híján 1,7 méteres. A magasság jót tesz a helykínálatnak, de oldalszél-érzékennyé is teszi a fullextrásan is csupán 1243 kilogrammos autót. A vezethetőség kettős: a teljesen szintetikus kormányzás és a jelentős szélzaj távol tart a magasabb tempótól, míg a Mercedes (például A és CLA), Nissan (Qashqai, X-Trail), valamint Renault (Clio, Megane, Scenic, Grand Scenic, Kadjar) modellekbe egyaránt szerelt 1,33 literes turbómotor meglepően jó dinamikát ad a hozzá társított hibátlan 6 fokozatú váltóval.A Lodgy mindenképp árához mérten értékelendő.
Van annyira elfogadható, hogy újonnan is vonzó legyen a piac legolcsóbb hétüléseseként, nagycsaládosként pedig nem kérdés, hogy inkább ezt kell venni, mint egy hasonló értékű, ~3 milliós használtat. A kemény kárpitozással együtt lehet élni, a műszaki hibákkal nem, márpedig azokra az új autóval jó ideig nem kell számítani. Hogy a nagycsaládos autóvásárlási támogatás mennyire jó dolog, azt épp a Lodgy mutatja meg: számtalan olyan család juthatott így autóhoz, akik máskülönben nem is álmodhattak volna róla. Az persze az ország szomorúsága, hogy az idei évben épp ők, a legolcsóbb hétülésessel pumpálják a hazai autópiacot; ennél többet a dotálással sem tudnak maguknak megengedni. Így lett a Lodgy az új népautó, legalábbis az idei évben - kár, hogy a hírek szerint már nem sokáig szerepel a kínálatban, így érdemes lehet mihamarabb indulni érte.Árak
Tesztmodell alapára
5 649 000 Ft (2020.06.05.)
Tesztautó ára
5 884 000 Ft (2020.06.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1333 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,3 s
Végsebesség:
193 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4-6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4498 mm
Szélesség:
1751 mm
Magasság:
1680 mm
Saját tömeg:
1243 kg
Össztömeg:
1878 kg
Tengelytáv:
2810 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
207-827 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
1040-1080 mm
Belmagasság hátul:
1020 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1120 mm
Csomagtér hossza:
1150 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1680 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1333 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
240 Nm 1600 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
193 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,3 s
CO2-kibocsátás:
146-155 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4-6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)
Mindeközben a Lada meg bejelentette, hogy kivonul Magyarországról…. Na Rómeó na akkor most legyen nagy a szád! Itt ugattál nekem éveken keresztül. Ennyi. Pont került a vita végére. Sehol sem vagy öreg. Sehol.
Jól kicsesztél azokkal is akiket rábeszéltél, most futhatnak az alkatrészek után. Persze megígérték, hogy minden lesz meg így meg úgy, de ahogy hallottam eddig sem volt zökkenőmentes az alkatrészellátás. Szép munka volt!
Bár aki rád hallgatott az meg is érdemli, hogy így járt!
Fáinul beárazta a grantakat meg a kalinakat a piac, 1.3-1.5 misiért már hozzádvágnak egy 30 ezret futottat,csak vigyed…ilyen kádárrendszer stockholm szindrómás vén komcsikon kívül más nem is vette azokat.
Mi van, elgurult a gyógyszered, Tucatka? 😀 Senkit nem beszéltem rá a Ladákra, ez az egyik, a másik meg az, hogy több típus és márka itt fogja hagyni Európát az idióta szabályozások miatt, amiket a kis kedvenc brüsszeli bürokratáid hoznak. Mert ugye mindenhez bólogatni kell, ami ezen a nyomorult földrészen történik, mint egy idióta báb. Na, ez az, aki marhára nem én vagyok. Amúgy a kis Renault-cskád is eléggé megszenvedte az utóbbi időszakot, és még nem biztos, hogy vége a bulinak 😀
Európa a világ egyik legnagyobb és legnyitottabb piaca, pont azért mert számos nemzet közös piaca (rémlik még a korábbi név nem?).
Tehát nem csinálhatnak olyan stikliket mint a japánok alibi intézkedésekkel (pl rendőrségi razziákkal, adóhivatali vegzálással) szívatják a külföldi márkák importőreit (ismerős a Ghosn sztori, ezek mindennaposak voltak 20 éve). Ha valaki ilyesmivel próbálkozik az EU-ban azt a gyártók felnyomják az Európai Bíróságon (vagyis pontosabban, az ország bíróságán, és a nemzeti bíró kérheti az Európai Bíróság bevonását, ha szükségesnek látja), az adott EU-tagállam pedig kénytelen lesz abba hagyni az importőr vagy gyártó csuklóztatását, míg Japánban ennek beszüntetését mondjuk elég nehéz lenne elérni a kerpoltikai nyomásgyakorláláson kívül (lásd a 90-es évek, Mickey Kantor nevét javaslom guglizni).
Nem az a baj hogy bólogatsz (vagy sem), hanem hogy ritkán érdekelnek a tények, azokat igen nagy ívben el szoktad kerülni csak nehogy sérüljenek az ideológiáid.
Nem tudom, milyen anyagot tolsz, de folyamatosan magadon kívül, össze-vissza hordod a baromságokat. Magyarázd el az amerikaiaknak meg a japánoknak, hogy ez az egyik legnagyobb, mert valamiért nem akarják tudomásul venni – ja, és mit írtál még? A legnyitottabb? Muhahaha… Tárt karokkal várnak ide minden „külsős” gyártót, igen, Európa tényleg erről híres 😀 Lehet, hogy érdemes lenne egy kicsit elgondolkodni akkor, amikor egyre több európai gyártó „játszik” külsős piacokra, elsősorban Kínára, de van, aki Brazíliára, hogy mekkora súllyal bír manapság a hőn imádott kis Európácskád a világ autógyártásában. Amikor a BMW-vezér azt nyilatkozza, hogy „semmi baj a gigavesékkel, majd mindenki megszokja”, vagy amikor BMW X6-stílusú autót kínál a Fiat a braziloknál, ideát meg lassan már semmit. És még sorolhatnám. Zöldike, tudod, az a baj, hogy ha a butaság fájna, ordítanál fájdalmadban…
Miért kellene bármit is elmagyarázni? Ott vannak a számok, az nem elegendő? Mit nem lehet ezen megérteni? 15 millió autó kelt el az EU-ban tavaly, ez a világ második legnagyobb piaca (összefüggő, harmonizált szabványokkal és a korlátokat lebontó előírásokkal). Viszonyítás-képpen az USA piaca 13 milliós, a hatalmas India asszem 3 milliós, csak az átlag autó nem a 3er BMW vagy a Golf. Szerencsére mi is ennek vagyunk a része, így a többiekhez képest lényegesen komolyabb környezetvédelmi és biztonsági szabályokat követő autók kerülnek forgalomba újonnan vagy épp hatósági szívatások nélkül lehet behozni használt autót erről a tekintélyes méretű piacról.
Ami pedig a tárt karokkal várást jelenti, a Nissan eladásainak 10%-át realizálja az EU-ban, de sokkal fontosabb hogy az oda fejlesztett modellek máshol is sokáig aktuálisak (sőt, pl a Honda és a Toyota amerikai prémiummodelljeit gyakran európai piacra fejlesztett modellekből konvertálta (pl EU Accord Acura, EU Auris – Scion), a Qasqai meg remekül fogyott az USÁ-ban is).
Az egyetlen bibi az EU piaccal, hogy igazi húsdaráló ahol rengeteg versenyképes gyártó küzd a vevők kegyeiért, szinte mindenféle rétegben van piaci kereslet miközben a minimális elávárások magasok és persze változnak is.
Amit viszont nem értek, hogy mi a bajod azzal hogy az európai gyártók nettó exportőrök? Japántól okés, a hazai márkáktól meg nem? Próbáld meg kicsit elkülöníteni azt hogy egy régió erős és versenyképes autóiparral bír és azt hogy megpróbálja nem fair módon kicsinálni az export márkákat. Az EU-ban erre azért nincs lehetőség, mert a szabályok megakadályozzák, hogy egy EU tagállam kicsinálja egy másikat, ezért a japánhoz hasonló intézkedéseket nem fogsz találni, max olyan adórendszert ami jobban kedvez a saját iparnak esetleg kissé nacionalista hazai szaksajtót, de abból sem a japán szinten.
Ez beárazott téged is meg a Ladát is…..
Elmehetsz melegebb éghajlatra, nekem lett igazam öreg. Ennyire lehet adni arra amit mondasz. Egy nagy nulla vagy haver!
És még ahhoz is gyáva vagy, hogy igazat adj másnak, még ilyenkor is jártatod a szádat és ömlik belőled a tartalom nélküli hülyeség!
Pontosan azok az okok miatt állt bele a földbe amiket felsoroltam neked akkor. Itt pofáztál nekem heteken keresztül jöttél nekem az ostoba hülyeségeiddel meg fikcióiddal. A személyeskedésig jutva álltál bele emberekbe, osztottad a hülyeségedet mindenkinek. Ne is fáradj a válasszal, a témát a történelem lezárta, vesztettél. Most már megvan minden okom arra, hogy kimondjam te egy bazári majom vagy!
Tucatka, mondok neked valamit: Mégane off, Talisman off, Espace off. Ezen kezdj el agyalni. Jó szórakozást! 😀
Leszerepeltél, ne kapálózz, csak mélyebbre süllyedsz abban a bizonyosban.
A motor kiváló, jelenleg kompakt kategóriában talán a piac legjobbja. A Lodgy nekem nem tetszik formára.
Sziasztok. Azért a Grantából nem igen kapsz 1.3-1.5 között 5db van a használtautón az 1.4-millest fényezni kell inkább 1.8mill (nem mintha számitana csak ne csuztass mondjuk az új árához képest szart se kapsz érte) De szerintem aki Ladát vett nem tervezi 3 évesen eladni marad kb 20-évig garázsban és mennek vele kb 50000-km (20-év alatt) ugyhogy ku…ra nem számit az értékvesztése.(SZERINTEM!!! )
Kalinából pedig 1-db 119000-km 1.3mill 1-db 65000-km 1.4mill a többi 1.880000-töl 2990000-ig.
Viszont a tesztben szereplö Dákó ezzel a motorral és felszereltséggel nem rossz vétel.
Volt amíg létezett, már nincs a kínálatban.
Zöldike: fejtsd már ki, légy oly’ szíves, miért jó, hogy pofátlanul, gátlástalanul hazudozol össze-vissza? Az USÁ-ban 17, azaz tizenhetes millió db autó kelt el tavaly:
https://www.cnbc.com/2020/01/06/us-auto-sales-down-in-2019-but-still-top-17-million.html
Nincs véletlenül egy pár éves kisfiad? Legközelebb engedd már a gép elé, tuti, hogy értelmesebben eldumálok vele a kocsikról, mint veled valaha fogok. És a legfontosabb: ő legalább nem fog hantázni…
Itt az első guglizott cikkre támaszkodtam ami 15 millióval számolt (https://countryeconomy.com/business/car-registrations/usa), lehet érdemes lett volna tovább keresni.
De a lényegen ez nem változtat amit te le akarsz húzni, az (amellett hogy pont a sajátod) egyike a világ három nagy piacának, amihez nincs hasonló (tehát ha összeadod a japán, az indiai a brazil és az orosz piacot, azok együtt sem éri el a méretét).
Valóban van egy kisiskolás gyerekem de sokkal érettebb és jobban tud bánni a számokkal mint te. De szerintem előbb elfogyna a türelme veled mint nekem…
Viszont komolyan elgondolkodtatott az ajánlatod, hogy idehívjam, tényleg kíváncsi lennék hogy milyen az amikor értelmesen lebeszélgetsz valakivel 😛
„Lehet érdemes lett volna tovább keresni.”
Muhaha 😀 Lehet, érdemes lett volna nem kamuzni, a valóságot bemutatni. Már sok ilyen húzásod volt – és nem csak nekem tűnt fel. Mit gondolsz, a másik totál h*lye, hogy nem veszi észre? Ehhez kelj fel egy kicsit korábban. A lokálpatriotizmusodat meg tartsd meg magadnak, az nálad a tények alapos eltorzítását eredményezi… Én nem vagyok se német, se francia, se olasz, se angol – magyar vagyok, nekünk pedig nincs autóiparunk. Nem értem, mi a faxért kéne lélekben azonosulnom az említett nemzetekkel. Még megbízható autót se tudnak gyártani…
Tessék, a megérdemelt díjad:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sánta_Kutya_díj