Az igényekhez igazodik – Tetőtől talpig BMW az új 1-es!
Fronthajtás ide, vagy oda, többet ad az új 1-es BMW – Kipróbáltuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyot változott most a helyzet a BMW-nél, eggyel kevesebb hátsókerekes modell maradt, a legkisebb már fronthajtással folytatja. Ennek szinte mindenki örülni fog, aki kompaktban gondolkozik.
Hagyományos kompaktként folytatja tovább az 1-es BMW, ránézésre is látszik, hogy elsőkerekes
Nem látjuk többé a határozott bakancs fazont, az orr rövid, a kabin pedig már ránézésre is tágas.
Ledes fényszórókat is kaphat, az összeért vesék pedig uralják a dizájnt
Az M Sport csomag lökösei vadak, ezzel együtt 10 milliméterrel alacsonyabban is fut a sportmodell
Az ügyfelek igényei között ritkábban szerepelt a vezetési élmény, túlnyomórészt helyet és biztonságérzetet kerestek.
Utóbbi sokaknál elcsúszott a hajtás adta virgonc karakteren. Bár csúszós úton sem veszélyesebb közlekedni az előző 1-essel, mint az újjal, mégiscsak más, ha a fara időnként meg-megcsusszan és a vezetés szerelmeseként ugyan fáj ezt kimondani, de többen vannak azok, akiket teljességgel hidegen hagy a hátsókerékhajtás adta élvezet. Ez lett a veszte a BMW legkisebb modelljének, ugyanakkor most egy új élet kezdődik számára a megváltozott igények és lehetőségek tekintetében, ezen túl jóval szélesebb körben lehet érdekes, hiszen tágasabb, könnyebben vezethetőbb, kényelmesebb és csöndesebb lett.Arányai alaposan megváltoztak, szélesebb elődjénél, praktikusabb is
Az új élet legfontosabb eleme, hogy a rövidebb tengelytáv ellenére is 33 milliméterrel hosszabb a hátsó lábtér, valamint 20 literrel tágasabb a csomagtartó, már 380 literbe pakolhatunk.
Praktikumát tekintve alapáron 60/40 arányban dönthető hátsó támlákat ad, feláras a 40/20/40 arányú döntés. Elöl kényelmes kialakítású a középkonzol, a könyöklő alatti tároló a kategóriához képest nagy, de leginkább a váltókar előtti rész fogott meg. Végre egy autó, amiben úgy rakhatjuk le a telefont, hogy biztosan a helyén marad, de látjuk a kijelzőjét és a vezeték nélküli töltő megrendelésével ilyenkor még tölt is a mobil, már amelyik képes rá persze. Széltében kellőképpen nagy a hely, átlagos magasságommal sem a beszállást, sem a bent ülést nem éreztem szűknek, van fejtér bőven, hátul az üvegtető mellett is 19 milliméterrel bővebb, mint korábban. A fekete tetőkárpit mellett sokat javít a térérzeten az 1-esnél először rendelhető teljes tetős panorámaablak, melynek az első fele nyitható. Szintén újdonság a motoros csomagtérnyitás, mely az egészen kis fedél láttán nem volna indokolt, persze tény, hogy kényelmes és elegáns használatot biztosít, könnyű hozzászokni.Több a hely széltében, hátul 33 milliméterrel bővebb a lábtér és 20 literrel a csomagtartó
A legfrissebb dizájnból dolgoztak. Műanyag, de szép kidolgozású, érdekes textúrájú a műszerfal, kellemesek az anyagok, izgalmas a hangulatvilágítás
A 120d korábban is a népszerű változatok között volt, vélhetően ezután sem lesz másként.
A 190 lóerős gázolajoshoz mindenképp jár az xDrive összkerékhajtás, a nyolcfokozatú hagyományos automata váltó és a korábbiaktól eltérően jelentős mennyiségű zajszigetelés. Az új 20d-vel először az új 3-asban találkoztunk, ahogy abban, úgy az 1-esben is meglepően csöndes. A kormány mögött ülve csak izmos morajlás hallatszik az utastérben, akkor is, ha magas fordulatszámon forog a motor. A motorteret alaposan leburkolták, ahogy a kerékjáratokat is, a korábbi 1-esre jellemző jelentős zajból csupán halvány nesz maradt, csak a tükrök felől hallható halk sistergést vesszük észre menet közben.Hasznos a középkonzol telefontartója, a váltó körüli rész pedig egy az egyben a nagyobb modellekből ismerős
Futóműve például ugyanazokat a felkoppanásgátlós lengéscsillapítókat használja, mint az új 3-as.
A karosszéria is feltűnően merev, és az egész autó ügyesen megidézi a nagyobb modellt. Vezethetősége könnyebb, kevésbé fárasztó, mint korábban, futása kényelmesebb és csöndesebb, virgoncságot csak a külső játékossága mutat, az 1-es jelleme sokkal komolyabb, nagyautósabb.Könnyed, masszív vezethetőséget ad, összkerékkel betonbiztos kigyorsításokkal és kiváló oldaltartással
Kint zajos, bent ülve viszont alig vesszük észre, hogy jár a 20d motor
Modell | Alapár |
118i | 7 990 000 |
M135i xDrive | 15 350 000 |
116d | 8 401 000 |
118d | 9 090 000 |
120d xDrive | 10 882 000 |
320i | 12 329 000 |
330i | 13 538 000 |
330i xDrive | 14 327 000 |
M 340i xDrive | 19 349 000 |
318d | 11 622 000 |
320d | 12 199 000 |
320d xDive | 13 598 000 |
330d | 14 938 000 |
330d xDrive | 15 750 000 |
Tágasabb utastere, egyszerűbb és biztosabb hajtása kibővítheti a vevőkört
Az 1-es sorozattal most nagyot változott a BMW kínálata, ezzel együtt pedig az ügyfélkör kiszélesedése is várható.
A praktikusabb, egyszerűbb és talán csinosabb modell már a hagyományos kompaktok között száll versenybe, ahol valódi BMW-s minőségérzetet és elsőkerekessége ellenére is határozott BMW-s vezethetőségi jellemzőket nyújt a sofőrnek.A 3-as Touringgal egyidőben került a piacra, hamarosan mindkettőről érkezik részletes teszt