Sokkal sportosabb és könnyebb lesz az új SL - az ősmodell alapjaihoz tér vissza
Amilyen csodásan indult és sikertörténetté fejlődött a sirályszárnyas
Mercedes-Benz 300 SL, jelenlegi leszármazottja majdnem annyira tekinthető kudarcnak a márkánál. Nem arról van szó, hogy a jelenlegi SL rossz autó lenne - a nagy roadsterek piacán egyedi ajánlat, hiszen prémium minőséget és sportosságot ötvöz lehajtható keménytetővel, így tökéletes választás országok átszelésére, majd a célállomásnál hangulatos autózásra egyaránt. Az élmény még exkluzívabb a hátsó ülések hiánya miatt - igen ám, csakhogy kinek van pénze drága kabrióra, ami csak két utasnak ad helyet? Általában nem a nagycsaládosoknak, hanem azoknak a nyugdíjasoknak, akiktől már kirepültek a gyerekek, megtakarításaikat pedig szeretnék kellemesen felhasználni. Így lett a jelenlegi SL-ből az idősebb férfiak sportkocsija, aminek a hátulütője a gazdag fiatalabb korosztályok érdektelensége a modellel szemben. A 40-50 évesek inkább a 911-esre szavaznak, SL-t a 60 fölöttiek választanak, de még utóbbiak közül is egyre kevesebben, ha már alig kell többet fizetni egy Porschéért. Adjuk ehhez hozzá az SL elavulását (már majdnem egy évtizede mutatták be) és az évről évre gyengülő eladásokat (nálunk már nem is kapható), és egyértelmű, hogy az SL-re bőven ráférne egy vérfrissítés: menő stílus, minden mai kütyü, meg egy sokkal erősebb V8-as.
Összkerekes lesz, de variálható a tengelyek közti erőelosztás
Szerencsére éppen ez történik (a V8-ast leszámítva, az még egyelőre nem biztos), a Mercedes teljesen új alapokra helyezi a nagy roadstert. Nem is baj, mert a mai luxus-GT imázs elég messze van a majdnem 70 éves 300 SL szellemiségétől, az ugyanis egy kifejezetten a versenypályára szánt utcai sportautóként indult. Sajnos a sirályszárnyas ajtó nem tér vissza (nyitott tető mellé nehéz is lenne), de így is felidézi sportautós gyökereit az SL. Egyrészt kizárólag AMG kivitelek készülnek majd az SL-ből, feltehetően a négyajtós AMG GT mintájára, azaz lehet majd 43, 53 és 63 verzió is (ennek megfelelően magas árcédulákkal). Előbbiekben sorhatos motor dolgozik, utóbbiban V8-as, ami remélhetőleg az SL-be is átkerül majd. Másrészt lemondanak a keménytetőről (lassan már csak a Ferrari tart ki mellette), a vászontetővel sok tömeget megspórolnak, pont a jármű felső részénél, ezáltal még a tömegközéppont is alacsonyabbra kerül. Most először 4MATIC+ összkerékhajtás-rendszerrel is elérhető lesz, azaz tetszés szerint lehet majd változtatni, mennyi erő menjen az első és hátsó tengelyre. Most Svédországban tesztelik, a vászontető így remélhetőleg hideg időben sem jelent majd kompromisszumkötési kényszert a keménytetőhöz képest, később pedig a Nürburgringen is megnyúzzák - de az ismét sportos karakter mellett a luxusminőség is megmarad a gyártó szerint.
Hat- és nyolchengeressel érkezhet majd, V12-es nem lesz - de hátha megkapja a 73-as erőforrást a V8-cal és a villanymotorral, ami a négyajtós GT-ben érkezhet hamarosan
Ahhoz nem fér kétség, hogy az SL-nek pont ezekre van szüksége, de az más kérdés, hogy ez elég lesz-e. Nem áldozott még le a drága (de nem egzotikusan különleges) roadstereknek? Mindenki SUV-ot szeretne, de sportautókból is vannak már praktikus négyajtós kupék. Persze a kétajtós Mercedes-AMG GT-nek elég jól megy, de ez pont az SL létjogosultságát kérdőjelezi meg: szükség van még egy (AMG) vászontetős, kétszemélyes roadsterre? Éppenséggel pont annak az alapjain érkezik az új SL, ezen tehát tudnak spórolni, de a többi alkatrész kifejlesztése így is fölösleges lehet, ha csak egy második AMG GT roadstert kapunk, ami önmagában valószínűleg nem növeli nagyon az eladásokat, inkább az utóbbiéból vesz el. Ezt még a kémfotók is megerősítik: bár sokat nem látunk, erősen a GT-re hajaz a külső, főleg hátulról. Mi ettől függetlenül szurkolunk az új SL-nek (inkább egy új sportautó, mint egy századik SUV), csak reméljük, tudja a Mercedes, mit csinál. Az új SL még idén bemutatkozik a tervek szerint.
Lesz még ennek értelme az AMGT GT roadster mellett?