Dugódíj akkor is lesz, ha dugó éppen nincs. Mértéke, övezete még nem ismert
A Népszabadság által készített
interjúban beszélt sok más mellett a fővárosi dugódíjról Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Az idén bevezetett és állítólag hamarosan
józanodó, enyhülő
útdíj után jövőre újabb csapás, budapesti dugódíj fenyegeti az autósokat.
A részleteiben most még egyáltalán nem ismert újabb sarcról a városvezető a következőket mondta el:
"A Demszky-kabinet a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, így nincs sok választásunk. Hacsak nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetnünk a dugódíjat. Az uniótól kaptunk erre némi haladékot. Jelen pillanatban egyébként egy magyar parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését. De a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható. A BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés. Emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni. A bevezetés reális időpontja 2016 vége."
Ne légy vele ilyen igazságtalan! A szellemi veszélyességi versenyen nyilvánvalóan nem is indulhatna, hiszen esélyt sem adna másnak hogy akár csak labdába rúgjon mellette ezen a területen. LOL! 🙂 Pont ilyen engedelmes agyhalottakra van szüksége a kedves vezetőnek is akik feltétel nélkül szolgai módon követik a vezírt és legelmebetegebb intézkedéseket is véresre tapsolt tenyérrel dicsőítik.
Egyetértek.
Továbbá: „A főpolgármester álláspontja szerint az előző ciklus közgyűlési többsége 2013-as bevezetéssel „bevállalta” a dugódíjat a négyes metró uniós támogatásának feltételeként, tehát annak is örülni kell, hogy az Európai Unió egyáltalán haladékot adott 2015-ig.” „[b]A behajtási díjat legkésőbb 2015-ig[/b] – az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig – be kell vezetni Budapesten.” [MTI: 2012.12.12.] Az is igaz, hogy a BKK 2013 januárjában kiadott egy nyilatkozatot, hogy 2016 a tervezett fejlesztések lezárása előtt semmiképpen nem lehet bevezetni a dugódíjat (Budai fonódó villamos hálózat, stb.).
Ez elsősorban a főváros alulfinanszírozottságának csökkentésére egy lehetőség. A díj mértékének függvényében ez akár el is fogadható. A tömegközlekedésre terelni kívánt forgalmat azonban nem csak a 4-es metró fogja levezetni, ezért az egész hálózat teljesítő képességét (járatsűrűség) megfelelő mértékben növelni kell. Stb.
Csak te nem kedves Kempelen, mert te mindent olyan jól látsz! Építő hozzászólásaidat minden cikk végén ott olvashatjuk tele konkrétumokkal! Nem baj, kell ilyen is!
Egy dolgot basznak el ezek nagyon.
Szellemi veszélyességi pótlékot nem vezetnek be. Az alattam írók mind éhen döglenének annyit kellene fizetniük.
A 4-es metró szerzősései bárki számára hozzáférhetők.
Szó sincs EU támogatás visszafizetéséről semmilyen címszóval, semmilyen 180milliárdról!!!
http://www.metro4.hu/dbr_szerzodesek_altalanos.php
Egyetlen helyen van szó dugódíj bevezetéséről:
„Budapest közlekedésfejlesztési terve 2020-ig”
https://app.box.com/s/7119cbdb77c4f05226e9
Viszont itt egy komplett projekt vállalása van vázolva, úgymint:
– 2012 végén már 360ezren használják a 4-es metrót (bruhahaha)
– Építenek egy rakás P+R parkolót, felújítanak a vonalakat, új járműveketvásárlása, kapacitás növelés.
– Körvasúti körút új Duna-hidakkal
Na ezek után jöhet(ne) a dugódíj.
Persze itt sincs szó támogatás visszafizetéséről, kvázi büntetésről EU részről
Azaz a tanulmányt nyugodtan vehetjük afféle „merjünknagyotálmodni” hősködésnek.
… különben bármely nem megvalósult része alapján fizethetnék vissza a lóvét (pl Körvasúti körút + Duna hidak 😀 )
Már megint hazudnak ezek is reggel, délben, este! Megint az elődökre fogják! A támogatási szerződésben nincsenek meghatározva zónahatárok és a díj mértéke sem! Ha annyira nem akarnák ők ezt az újabb sarcot csak az elődeik öröksége, miért nem vezetik be csak az V. kerület pár utcájára 1 FT-os díjjal?
A fijúgg már jónéhányszor minden kétséget kizáróan bebizonyították az égbekiáltó dilettantizmusukat és nem csak hogy lövésük sincs a kérdéshez de egyenesen komplett idióták – lsd. pl. internetadó, mostani útdíjak bevezetése, termékdíj bevezetése a napenergiát hasznosító berendezésekre – úgyhogy kb. ugyanilyen hajmeresztő lesz valószínűleg a dugódíj bevezetése is.
A kedves vezető meg megint el fogja mondani hogy minden a legnagyobb rendben van, a rendszer így logikus és jó, legfeljebb némi gépzaj hallatszik csak a próbaüzem alatt, a gombnyomogató leminggek meg agyatlan bólogatással sorokoznak majd fel mögé. 🙂