Ilyen egy relaxált brit sofőr
Az enyhe feszültségérzettől kezdve az önmagából kikelős ordításon keresztül sokféleképpen megnyilvánulhat a vezetés közbeni stressz, amit legtöbbünk biztosan érzett már legalább néhány alkalommal. Lehet vicceseket beszólni, aktívan mutogatni vagy valóban idegessé válni, fontos azonban észben tartani, hogy ezek egyike sem ajánlott, ha biztonságosan akarunk közlekedni. Könnyű persze mondani, hogy maradjunk higgadtak, de nehéz ezt be is tartani, amikor egy-egy pofátlan sofőr okoz nekünk kellemetlenséget, sőt, akár balesetveszélyes helyzetet is.
Egy C3 Aircrossban talán kevésbé leszünk idegesek
A Citroën végére akart járni a kérdésnek, pontosan miért is idegeskedünk olyan sokat a volán mögött. Illetve nem mi, hanem a britek, közülük kérdeztek meg 2000 sofőrt vezetési élményeikről. A megkérdezettek 62%-a vallotta be, hogy kelt már ki saját magából vezetés közben legalább egyszer, míg 47%-uk mások idegrohamának esett áldozatul. Legtöbbüknek, az alanyok majdnem felének az a legdühítőbb, amikor bevágnak eléjük más autósok. Az idegességet kiváltó okok listáján második helyet foglalja el a szabálytalan előzés, a harmadikat az irányjelző használatának hiánya, a negyediket az elöl haladó hirtelen megállása, az ötödiket pedig a mobiltelefon-használat. A legtöbb stresszt kiváltó helyszín a belváros, második és harmadik helyen a körforgalom és az autópálya áll (persze a körforgalmak már csak nagy számukból adódóan is esélyesek az idegesítő helyek toplistájára, annyi van belőlük a briteknél, mint a kontinens jó néhány országában összesen). És hogyan fejezik ki ezt a frusztrációt a legtöbben? Dudálással és cifra kifejezésekkel.
Extra puhák az Advanced Comfort ülések
Mit lehet tenni mindezek ellen? Lehet nyugtatót szedni, mentálisan képezni magunkat, de ilyeneket nem kínál a Citroën. Kínálnak helyette Advanced Comfort üléseket és futóműveket, ugyanis ez is segíthet a lecsillapodásban:
a kényelmes ülésekről a válaszadók 40%-a állította, hogy segíthetnek békét találni vezetés közben.
Például az új C3 Aircross Advanced Comfort üléseiben extra 15 mm-nyi párnázás van, amitől olyan kényelmesek lesznek, mint egyes matracok. Ott van még a sok vezetéssegítő rendszer is, ami hozzájárulhat a nyugodt vezetéshez, bár valószínűleg nem mindenki örül neki, ha egy agresszív elévágást követően még jelez is az adaptív tempomat, hogy ne menjen olyan közel az előtte haladóhoz.