Az ID.3 szép, praktikus, és úgy összességében egy remek autó, így érthető, hogy viszik, mint a cukrot
Felmerülhet a kérdés, hogy hol marad a Tesla, hiszen a korábbi hónapokban a Model 3 vezette ugyanezt a listát. A válasz egyszerű, az amerikai gyártó az autók szállításának csúszása következtében került hátrányba, az elmaradt autók novemberben érkeztek meg a kontinensre.
Nem tudni, hogy alakult volna a lista, ha a Model 3 is teljes erőbedobással részt tud venni a versenyben
Abból a szempontból is érdekes az október, hogy ismét több elektromosan is hajtott (azaz hibrid) autót adtak el, mint amennyi dízelt. Így már biztosan kijelenthető, hogy a szeptemberi hasonló eredmény nem csak a véletlenek furcsa egybeesés, hanem a piac átformálódása az elektromobilitás javára.
Az ID.3 10.475 eladásától alig lemaradva második a Renault Zoé 9778 autóval, harmadik pedig az 5261 példányban eladott elektromos Hyundai Kona. A hibridek mezőnyét a Toyota vezeti, a dobogó első két fokára ugyanis a Yaris és a Corolla került 13.338 és 9728 eladással, a plug-in hybrid lista élén pedig 4209 eladott példánnyal a Mercedes-Benz A250e állhatott, ami már egy plug-in hybrid modell.
A belsőégésű motoros autók közt nem meglepő, hogy ismét a Corsa vezeti a mezőnyt
A belsőégésű motoros autók összeurópai dobogóján első helyen az éves szinten is legeladottabb új Opel Corsa végzett 21.220 eladott autóval, ami az elődmodell tavaly októberi szerepléséhez képest 56 százalékos növekedés.