Bár a BMW generációváltásról beszél az új 1-es esetében, valójában az alapok ugyanazok maradtak, ettől azonban még lehet egy merőben különböző autót alkotni. Ezzel a BMW meg is próbálkozott, elfelejthetjük például az "i" betűt a benzines modellek elnevezésében. Így a benzines motorváltozatok a 120 és az M135 xDrive nevet kapják, míg a dízel továbbra is marad 120d és 118d. Az "i" betű mellett a kézi váltó reménye is szertefoszlott, mindegyik erőforráshoz alapfelszereltségként duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik.
Az új BMW 1-es sorozat összes motorváltozata a BMW Group legkorszerűbb, moduláris motorgenerációjának tagja. Az új BMW 120 háromhengeres benzinmotorjának és az új BMW 120d négyhengeres dízelmotorjának hatékonyságát, illetve azonnali teljesítmény-leadását 48 voltos, indítógenerátorral dolgozó lágyhibrid technológia fokozza. A 170 lóerős 120 modell 7,8 másodperc alatt, a 163 lóerős 120d modell pedig 7,9 másodperc alatt gyorsul fel állórajtból 100 km/órára, a 118d modell pedig a maga 150 lóerejével 8,3 másodperces nulla-százas sprintre képes.
A kínálat csúcsa a BMW M135 xDrive, amely egy 300 lóerős, négyhengeres benzinmotorral valamint az alapfelszereltségként kínált, sport kormányművel dolgozó adaptív M futómű és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással 4,9 másodperces nulla-százas sprintet kínál. Kívülről vízszintes lamellákkal szerelt BMW M hűtőrács, fekete színű BMW M külső visszapillantók és négy kipufogóvég hirdeti a sportosságát. Az M Technology csomag speciális lengéscsillapítókat, stabilizátorrudakat és padlólemez-merevítéseket, könnyűszerkezetes járműépítési megoldásokat, BMW M fékrendszert és 19 colos BMW M kovácsolt könnyűfém felnigarnitúrát kínál, kizárólag az új BMW M135 xDrive modellhez. Az M Sport Pro csomag és a típus-specifikus BMW M Performance alkatrészek az új BMW 1-es sorozat összes modellváltozatához elérhetők lesznek.
A beltérben a modern BMW-k ívelt kijelzőjének összezsugorított változata található, ám ez is 10,25 colos digitális műszeregységet, illetve 10,7 colos infotainment kijelzőt rejt. Ezeken a képernyőkön a BMW legújabb, 9.0 operációs rendszere dolgozik. A még letisztultabb dizájn érdekében azonban még több gomb veszett oda, szinte minden az érintőképernyőre költözött. A beltér az anyagfelhasználást tekintve is modern, már alapfelszereltségtől teljes mértékben bőrmentes, sőt, újrahasznosított PET palackokból készült Econeer kárpit is elérhető hozzá.
A modellhez a BMW M sportülések is megrendelhetők, ahogyan a bőrszerű tulajdonságokkal rendelkező és látványos dekor-, illetve kontrasztvarrást viselő Veganza ülésfelületek is. Felárért mindegyik ülésverzióhoz elérhető az ülésfűtés, az elektromos állíthatóság és a vezetőoldali memóriafunkció. A sportülések és a BMW M sportülések oldaltámasszal, a sportülések pedig masszázsfunkcióval is kiegészíthetők. A hátsó üléstámla ledöntésével a változattól függően 300 vagy 380 literes csomagtér akár 1135, illetve 1200 literig bővíthető.