Elektromos luxusmárkává avanzsál a Jaguar 2025-re, így minden megy a levesbe, amit nem amper hajt
Egy korszak végét jelentette be a Jaguar, az F-Type 75 különkiadás nem csak magát a modellt búcsúztatja, hanem az elmúlt háromnegyed évszázadot is, amit végigkísértek a “nagymacskás” sportkocsik. Az F-Type egyazon számegyenesen helyezkedik el a legendás E-Type-pal,
a sportos, nagymotoros (az egyetlen négyhengeres F-Type blokktól eltekintve) utazóautók kora viszont a végéhez közelít, a 2020-as években sokak számára már egyre kevésbé érthető ez a műfaj.
Kupé és kabrió karosszériával is elérhető a búcsúszéria, a kerekek 20 colosak, a hátsó gumik szélesebbek az elsőknél
A Jaguar 2025-re szeretne teljesen elektromossá válni, így nem meglepő, hogy kifuttatják az elektromosítást semmilyen szinten nem tartalmazó, és amúgy koros sportkocsit. A búcsú viszont méltó lesz, kétféle teljesítményszintű limitált szériát is piacra dob a Jag, szigorúan "big blockkal" és kompresszorral. A motor közös, mindkettőben az ötliteres V8-as szív dobog, az F-Type 75-ben 450, az F-Type R 75-ben 575 lóerős kivitelben. A gyengébb verzió sem nevezhető lomhának, a nulla-száz 4,4 másodperc, a végsebesség 285 km/h, a modell hátsó- vagy összkerékhajtással rendelhető. Az F-Type R 75 három és fél másodperc alatt lő százra, a végsebesség 300 km/h, mind a négy kerék hajtott. A Jaguarnál nem estek túlzásba, néhány egyedi plakett és a különleges zöld fényezés különbözteti meg a többi változattól, a jubileumi és egyben búcsúmodell vásárlóinak nem kell sokat ikszelnie, rogyásig pakolták extrákkal a sportkocsit.
A Jaguar az 1948-as XK120 megjelenésétől datálja sportautóit, így jövőre, 75 év után fut ki az utolsó benzines változat