Az F-Type-tól és a klasszikus sportautóktól is búcsúzik a Jaguar

V8-as F-Type-pal ünnepli sportautóinak 75 éves fennállását a Jaguar

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak az F-Type és a V8-as motor búcsúzik, hanem a benzinmotorral hajtott Jaguar sportkocsik pályafutása is véget ér, ezután csak elektromos verzióval számolnak a britek.

Egy korszak végét jelentette be a Jaguar, az F-Type 75 különkiadás nem csak magát a modellt búcsúztatja, hanem az elmúlt háromnegyed évszázadot is, amit végigkísértek a “nagymacskás” sportkocsik. Az F-Type egyazon számegyenesen helyezkedik el a legendás E-Type-pal,
Hirdetés
a sportos, nagymotoros (az egyetlen négyhengeres F-Type blokktól eltekintve) utazóautók kora viszont a végéhez közelít, a 2020-as években sokak számára már egyre kevésbé érthető ez a műfaj. A Jaguar 2025-re szeretne teljesen elektromossá válni, így nem meglepő, hogy kifuttatják az elektromosítást semmilyen szinten nem tartalmazó, és amúgy koros sportkocsit. A búcsú viszont méltó lesz, kétféle teljesítményszintű limitált szériát is piacra dob a Jag, szigorúan "big blockkal" és kompresszorral. A motor közös, mindkettőben az ötliteres V8-as szív dobog, az F-Type 75-ben 450, az F-Type R 75-ben 575 lóerős kivitelben. A gyengébb verzió sem nevezhető lomhának, a nulla-száz 4,4 másodperc, a végsebesség 285 km/h, a modell hátsó- vagy összkerékhajtással rendelhető. Az F-Type R 75 három és fél másodperc alatt lő százra, a végsebesség 300 km/h, mind a négy kerék hajtott. A Jaguarnál nem estek túlzásba, néhány egyedi plakett és a különleges zöld fényezés különbözteti meg a többi változattól, a jubileumi és egyben búcsúmodell vásárlóinak nem kell sokat ikszelnie, rogyásig pakolták extrákkal a sportkocsit.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?