Az Avantgarde felszereltség volt a sportos, ehhez jött még az AMG csomag a felnikkel együtt, mindez a 2011-ben elérhető Edition 1 kivitelben
Alaposan kivárt a Mercedes a középkategóriás sportos modell sorozat bemutatásával, ugyanis a fotókon szereplő 2011-es C-osztály kupé előtt nem igazán volt hasonló. A korábbi, 2009-ig készült CLK a későbbi E-osztály kupé sorozatában szerepelt a C padlólemezén, a C-osztályból pedig csak a BMW 3-as kompaktjához hasonló háromajtós, a CLC létezett. Valami megváltozott 2011-ben, amihez sok köze volt annak is, hogy
a harmadik generációs C-osztály meglepően sportosra sikerült, így már volt értelme a rendes kétajtós kupé karosszéria felépítésének.
Furcsán is intézték a szériát, ugyanis az akkor már piacon lévő E-osztály kupé, tudják, a szögletes pápaszemes, ugyanarra a C-osztály padlólemezre épült, nagyon hasonló méretekkel. Van-e különbség a két autó között? Mi az hogy!
Fényszórói automatán kapcsolnak, hátul ledesek, a széleken még levegőkilépőket is kialakítottak
2011-ben frissült a C-osztály, ekkor érkezett csak a kupé, a már ledes menetfénnyel ellátott fényszórókkal
Elsősorban ott a motorkínálat, ami a följebb pozicionált modellben persze egyrészt bővebb, másrészt nagyobb motorok is elérhetőek voltak. A C-osztály esetében, a kupénál is, alap volt a C 180, a 156 lóerős turbós benzines, fölötte pedig árban már a C 220-as dízel volt a következő lépcső, mely már a jól ismert 2,1 literes turbódízelt jelenti. A többi motorra most nem is érdemes kitérnünk, ugyanis tesztünk alanyában is ez szerepel. A régi vágású négyhengeres gázolajos 170 lóerős és 400 Nm nyomatékú, ezekkel az adatokkal már könnyedén nevezhető is sportos karakterűnek, miután a csúcsnyomaték már 1400-as fordulattól elérhető. Ebben nagyon jók a dízelek, ha csak a dinamikáját nézzük, könnyedén megszerethető még egy kupéban is. Itt is ez a helyzet, a Mercedesnél nagy mesterek dolgoznak a hangszigetelő részlegen, mert a motor hangjából csak izmos morajlás hallatszik be az utastérbe, így a próbakör után bátran ki merem jelenteni, hogy egy korabeli BMW 20d-nél jóval kellemesebb jelenség.
Arányai tökéletesek, még talán jobbak is, mint a korabeli E-osztályé, a végighúzódó övvonaltól hosszúnak tűnik
Az autót olvasói felajánlásból kaptuk, így egy kicsit könnyebb is megérteni, miért választ valaki egy alapvetően sportosnak tűnő autót dízelmotorral.
A tudatos vásárlás ilyen esetben mindennél fontosabb.
Hamar bele lehet szeretni a dízelmotor adta nyomatékba, de ha csak a városi gyorsulgatások vannak célkeresztben, akkor nem is választhatnánk rosszabbul. Ezzel az autóval javarészt autópályán közlekedik a tulajdonosa, főleg az M3-ason, hetente többször hosszú távokat futva, így van lehetősége a részecskeszűrőnek a tisztításra, a motornak pedig a hatékony üzemre, ami így 6 liter körüli átlagfogyasztást jelent. A motor mögött a Mercedes saját fejlesztésű hétfokozatú automatája működik gyönyörűen észrevehetetlen váltásokkal, határozott elindulásokkal, igazából ez egy nagyon jó szerkezet. Ehhez a motorhoz még volt kézi váltó is, és bár még szerencsém nem volt hozzá, valahogy azt érzem, ez automatával kerek, ebben a környezetben kinek lenne kedve váltani, ez nem egy BMW!
A fehér betétek és az ülések hozzá passzoló varrása az Edition 1 kivitel sajátja
Kár, hogy nem keret nélküliek az ajtók, a mai Mercedesekkel azonos a műszeregység kijelzőjének grafikája
Mégis van benne valami, amitől azt lehet rá mondani, hogy sportos, a 2011-es modellfrissítéssel érkező kupé mozgása nagyon jó. Feszes, mégsem rázós a futómű, csak a 18 colos gyári AMG felnik ütnek néha nagyokat, de minden a hétköznap is vállalható szinten belül van. A kormányzás sem rossz, a korabeli véleményekkel ellentétben messze nem mondanám érzéketlennek, csak van benne egy krémes lágyság, ami hozzátartozik a Mercedes élményhez. Ahogy a nagyon merev karosszéria, a vastag oszlopok adta rendkívül jó biztonságérzet és persze a hangszigetelések. Tesztalanyunk több mint 7 éves, ez mégsem látszik rajta, használatból eredő kopásait, már ami a vezetőülésen és a kormányon volt, már javították. Utóbbi fehér részén ujjnyi kopás volt csupán, ezért újrafestették. Ez egyébként csak az első szériában volt elérhető, vagyis az Edition 1-ban, ez látható a műszerfalon is, és a csomag tartalma volt az AMG optikai szett, valamint az elérhető extrák nagy hányada.
Felnőttként is elférni hátul, jobban, mint a nagyobb kupékban, elöl átlagosak az ülések, túl magas pozícióval, a minőségre panasz nincs, az időtállóságról a merev karosszéria biztosít, semmi nem zörög
Szériahiba a felpattogzó krómozás, a 2,1-es dízelmotorral és a hetes váltóval sosem volt gond
Ez a korszak még a szögletes vonalakról szólt a Mercedesnél, így bármennyire is lágyak a vonalai kívül, annál több az él bent. Van, aki ezt is szereti, bennem mindig egy kicsit hideg érzetet kelt, de a hangulat összessége remek egy ilyen C kupéban.
A vezethetőségén érezhető sportosságot csak az üléspozíció veti vissza.
Túl magas, és az oldaltartását is leginkább az új Alfa Giulia alap üléseihez tudnám hasonlítani, vagyis minimális. Egyébként ezen a ponton is szinte azonos az E kupéval, mivel ugyanaz az ülése és annak magassága is. Persze, a magas pozíció az alapot adó szedán C-osztálytól ered, mivel ez az autó is csak külsőre tűnik nagyon sportosnak, valójában egy teljesen átlagos Mercedes, elrontott praktikummal. Az elrontás nyilván szubjektív, ha soha nincs szükség a két hátsó ajtóra, akkor stílusban sokkal, de sokkal többet ad egy ilyen kupé. Nem volt túl népszerű, a használtpiacon is épp csak egy maréknyi van belőle, ez valószínűleg a Mercedes vásárló közönségének is betudható, az átlagéletkor magasabb, mint a BMW-nél, így persze a C-ből is a szedán és a kombi fogyott. A C-kupé legnagyobb ellenfele persze maga az E-osztály volt és az most is, presztízsben kicsit többet ad, mondjuk nekem a lehúzható hátsó ablakaitól és az így eltűnő B-oszlopától remegnek meg a térdeim. Ez viszont itt nincs, ráadásul még az ajtók is hagyományos keretesek, innen is látszik, hogy a C kupé valójában egy nagyon egyszerű autó, annyi stílussal, amennyi csak elfért rajta.
Lyuggatott féktárcsák lassítanak elöl a sportcsomag részeként, a 18-as felnik néha ütnek, de így is kényelmes a futás
A tudatos vásárlás persze nem állt meg a felhasználás tökéletes pozicionálásával. A Mercedes rajongás családi vonás, plusz ott a vezetési élmény, ami egész közeli a korabeli 4-es BMW-hez, de ennél az autónál a követhető előélet is csábító pont volt. Hazai autóról van szó, végig egy márkaszervizben karbantartott, amit jelenlegi tulajdonosa is fontosnak tart, ám az irreálisra belőtt munkadíjak miatt a váltáson gondolkozik. Miután a megszokott helyen már egy teljesen egyszerű vezérműlánc ellenőrzésért is 13 ezer forint munkadíjat számoltak fel, amikor még az autóval semmi nem történt, az egy csöppet fájó. A majmos banános hasonlaton gondolkoztam, de egy pár perces művelet tekintetében ez finoman szólva is gátlástalanul túlzó. A szervizelés tekintetében továbbra is márkaszerviz a terv, de egy olyan, ahol a prémium szolgáltatás mellett sem irreálisak a költségek.
Kupénak nagyon szép, egészen egyszerű a megjelenés, alig más, mint a szedán, éppen ezért maradhatott elegáns
Az autópályás használatnak, a kíméletes üzemnek és a rendszeres olajcseréknek hála probléma sosem volt, most kerékcsapágy csere érett meg hátul, de ennyi idősen azt hiszem, ez vállalható. A kicsit több mint 7 éves autóban a tetőablakon kívül nagyjából az összes extra szerepel, a változtatható menetmód alapáras volt már akkor is, de van színes multimédia kijelző, első-hátsó tolatóradar, tempomat, fáradságfigyelő, automata fényszórókapcsolás, digitális kijelző a műszeregységben. Fényszórók tekintetében a nagyobb fényerejű csúcskivitelt kapta, ebben vannak csak a stílusos menetfények, valamint gyári magyar nyelvű navigációja is van a Becker jóvoltából. Benne ülve lényegében csak a dizájn, ami réginek hat, a kezelőszervek egy része még ma is megtalálható a Mercedesekben és a műszeregység kijelzőjének grafikája is az, amit most is használnak. Persze 2011 azért nem volt túl régen, de a sok külföldről behozott, alacsony felszereltségű és lehasznált autó között ez a példány feltűnően jó állapotú. Kupésága most csak stílus, éppen annyi sportossággal, amennyi már jólesik.
Egy ilyen C-osztálytól leginkább azt érdemes várni, mint egy ugyanilyen szedántól; egy mezei hétköznapi járós autót. Utóbbinál egy ilyen C az elegáns megjelenés záloga.
A tökéletes állapotot a dízelmotornak megfelelő használatnak és a rendszeres karbantartásoknak köszönheti
Annak idején egy pont ilyen verda volt az egyik legelső próaút tárgya amit megírtam az autósságon is (csak a 163LE kompresszoros benya C200).
A kocsi amúgy remekül passzolt akkoriban a szinte egytől egyik kiábrándító Mercedesek sorába, igaz talán ez volt az első amibe már sikerült egy kis „megmagyarázhatatlan dögösség” faktort csempészni (ezt azóta csúcsra járatták, ráadásul sokkal jobban odafigyelnek a minőségérzetre, végre megint „Mercedeseket” gyárt a Mercedes).
A fenti kritkák azért is súlyosak, mert ez a kupé fényévekkel jobb lett a a facelift után belső tetintetében, szóval az eredeti 2007-es (kupéként nem elérhető) C klasse még gyengébb volt (tapasztalataim szerint a kategória legalja (Alfától Lexuson és Accordon át Volvóig nézve, sőt az elsőd w203hoz képest is visszalépés), ami elég ciki a hagyományosan legdrágább ajánlatokat produkáló, leganygobb múltú márkától).
Szóval összességében én nem választanám ezt ha bárkitől vehetnék autót, sokkal jobb autót lehetett összekonfigurálni az E92 3erből és ha valahol talál az ember, nekem nagyon bejött az Inifniti G37 kupéja, de asszem még a Lexus IS nek is volt egy nem túl jól sikerült formájú CC-je a IS 250c, bár a G37 nekem sokkal jobban bejött (és sok egyikből sem futkrozhat, valszeg még Volvo C70-est is könynebb találni a neten). Akit meg nem zavart a FWD, ott az A5 ami egy gyönyörű kupé, tökéletes hangulatú belsővel.
Minden lehetseges alkalommal amikor Mercedest latsz leirod ezt a butasagot.
Remesen unalmas.
Nem, nem lett jobb fenyevekkel a belso a faceliftesben.
Mas lett, mas a szinaranyalata, valtozott a texturaja, es a kozepso monitor elhelyezese. Neked az uj tetszik, masnak meg a regebbi. En spec mindketton tulvagyok, es kiborit a „fenyeves” dumad.
Butasag, butasag. A divatiranyzatok jonnek es mennek. Volt ido mikor a fekete muszerfal es a kiemelkedo monitor volt a meno, volt amikor a sotetszurke es a beepitett monitor. Most eppen a kiallo tablet az.
A facelift elotti verzio belter minosege veri az altalad olyannyira istenitett 2015-os „5er” belso minoseget, csak szimplan a szine a meg a texturaja neked nem tetszik…
Tudom mirol beszelek, mert en nem csupan egy probakort mentem ezzel a ket autoval…
A facelift utáninak sem szeretem a belsejét, a színválogatás (ahogy a rendelhető extrák köre, pl 3 zónás klíma) eredetileg is Mercedes szinten van.
Az felszínek anyagminősége szerintem igen nagyot lépett előre a facelift során pár zavaró helyen, mint az ajtóborítás vagy a középkonzol anyaga (főleg ahol a gombok vannak), maga a dizájnkoncepció (pl a kinyíló fedéllel) még talán jobban is tetszett facelift előtt. De ilyen dolgokon nem szoktam fennakadni, ami a Mercedesnél azért fogékonyabbá tesz a kritikus megjegyzésekre az a határozott árképzés, és szerintem ezért igenis illik valamit nyújtani.
Lehet hogy nem minden, de igenis azokon a helyeken ahol gyakran fizikai kapcsolatot létest az ember az autóval szerintem fontos és 2007-ben ezt hanyagolták el alamiért.
A F10 5ernél nem a belső anyagai voltak számomra az etalon (főleg a műayagok rücskösségét felülmúló Dakota bőr), de azért az Artico sem a világ legjobb anyaga.
Szerintem ami nagyon becsapós, es ami miatt bizonyos fenyviszonyok kozt nem mutat jol a regi, az a szin. Eros napsutesben a regi textura tul fenyesnek tunik, es eros fenyben fenyes muanyag hatasa van. Az ujabb mattabb feluletu, es kicsit vilagosabb, emiatt jobban mutat ha eros napfeny eri. De szerintem minosegileg, tapintasra, stb, nincs kulonbseg.
A kapcsoloknal (ablakemelo, klima forgokapcsolo, comand controller mind ugyanaz, kapcsolasi erzetre, formara, tapintasra) is inkabb formara volt valtozas, a korabbi kerek gombok helyett szogletesek lettek, ami modernebb benyomast kelt. Az alapvaltozatok ajtoburkolata es konyokloje tenyleg nem nez ki jol, sem a regiben sem az ujban.
Az enyemen varrott bor van, ami viszont nagyon szep.
Ami az igazi minosegrol mesel, hogy 12 evesen sincs lekopva, kifenyesedve, szetkarcolodva semmi (mondjuk vigyaztunk ra mindig), kiveve a kozepso tarolo korul levo 2 centis muanyag sav, ami ugyanolyan gumirozott mint a vw-eknel, igy azt 10 ezer forintert uj gyarira csereltem.
Nem nyoszorog, mocorog semmi, az egesz auto massziv, beton erzes.
De igen, ennek alap dolognak kell lennie egy ilyen aru autonal.
Akarhanyszor beleulok barmilyen 7es Golfba, a nagy minosegi etalonba, vagy aktualis Passatba, a belso lattan mindig az az elso gondolatom, hogy semmi penzert nem cserelnem le a 12 eves Mercit ezekre. Nincs olyan porcikaja (persze modernebb a fedelzeti kijelzo grafika, meg van usb) ami szebb vagy kidolgozottabb vagy minosegibb lenne.