Tavaly nyáron teszteltük, a long range Kia e-Niro valóban tudja az ígért 450 kilométeres hatótávját
Az új, június 15-én elstartolt, majd június 16-án délre 5 milliárd forintos kerete ellenére ki is merült villanyautó-vásárlási támogatás (hivatalosan „Megfizethető árú elektromos gépjármű és segédmotoros kerékpár (robogó) beszerzésének támogatása”) kapcsán mindenki jól jár, aki pénzt kap az államtól, de kétségtelenül a taxisok a leginkább. Persze igazából mindenki más is, aki az autók, taxik, robogók szmogja helyett tisztább várost élvezhet. A magam részéről erősen bízom a pályázat már
lebegtetett újraindításában és abban, hogy még több robogót fognak általa lecserélni, ugyanis azok zaja és kipufogógáza extrém mértékű, legalább ennyire remélem azt is, hogy lesz elektromos kerékpárra is támogatás, az ugyanis mind többeknek lehet megfizethető és közepes távokon is értelmezhető közlekedési eszköz.
De miért is járnak a legjobban a taxisok a június 15-én indult rendszerrel? Azért, mert míg mindenki más legfeljebb 2,5 millió forintos vételár támogatást kap a legfeljebb 11 millió forintos vételárú villanyautók esetén, a 11-15 millió forintosokra pedig csupán 500 ezer forintosat, a taxisok egészen 15 millió forintos vételárig annak 55%-ára, magyarán 8,25 millió forintos vételár-támogatásra pályázhattak. Ez nagyon jelenetős összeg, ugyanakkor az alapján, hogy az 5 milliárd forintos keretből a korábbi hírek szerint 2 milliárd állt a taxisok rendelkezésére, ez mindössze 250 villanytaxi támogatását jelentheti. Persze ha csak autónként 4 millió forintot adnak, akkor rögtön 500 autóra is juthat belőle.
Az e-Niro hátsó lábtere a taxizáshoz is elegendő lehet, rá is haraptak a személyszállítók, akik akár 8,25 millió forintos állami támogatást kaphatnak a vásárláshoz
Hogy mely modell lehet a taxisok új kedvence, az már most körvonalazódni látszik, a Kia elég ügyesen és erősen ráugrott az új támogatási rendszerre, külön bemutatókat is szerveztek a taxisok számára, hogy felhívják a figyelmet a valóban elég ütős ajánlatnak számító, általunk korábban
mid range és
long range verziójával is tesztelt, továbbá a villanyautók körében az
Év Zöldautója 2020 díjat is elnyert e-Niróra, amiből 14,99 millió forintos Taxi Star Edition kivitelt is készítettek a személyfuvarozók számára. A 451 literes csomagterű, tágas hátsó lábterű e-Niro valóban nagyon jó személyszállító, ennek megfelelően a taxisok körében is elég jó fogadtatásra nyert: állítólag több mint 400 vásárlási szándékot regisztráltak a Kia kereskedők, nem titok, hogy zömében a taxisok köréből, amivel az elektromos személyszállítók piacából nagyon jelentős részt hasíthatnak ki. Esélyesen az e-Niro lesz a taxisok új kedvence.
Budapesten a kötelező sárgában nem biztos, hogy ilyen jól fog mutatni, de az e-Niro formája is elég vagány