Az év sportautója? – Toyota GR Yaris teszt
Háromhengeres, kőkemény sportautó? A Toyota megcsinálta!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén a Toyota Yaris lett az Év Autója, így jogosan merülhet fel a kérdés, hogy akkor a GR Yaris az év sportautója? Az évnek ezen a pontján azt kell mondanom: igen.
A GR inkább olyan, mint amikor Schwarzenegger megérkezett a jövőből terminátorként: féltérden összegömbölyödve, ökleit a földre tapasztva.
Imádom, ahogy lejt a tetővonal, ahogy domborodnak hátul a sárvédők. Utóbbi persze a sima Yarison is látható, de a GR-en még izmosabb hatást kelt. Az a bizonyos harmónia leginkább tehát elöl veszett el. Az egyedi orrkialakítást felváltotta a célszerűség egy nagy téglalap alakú hűtőrács formájában. De a célközönség számára ez is szép, az autóversenyek rajongói tudják, hogy az a szép, ami gyors. Illetve léteznek autók, amik azért szépek mert gyorsak, mindegy hogyan néznek ki. A 18 colos, fekete, kovácsolt könnyűfém felnikért és a vörös féknyergekért viszont meg kell rendelni a másfél millió forintos Sport csomagot, de ha már lúd, akkor legyen kövér. Nem érdemes lehagyni az extralistáról.Szép a hangja és kész. Csodák nincsenek, ott bujkál benne mélyen a tipikus háromhengeres hang, de mégis érezni belőle az erőt, persze a kipufogórendszer is segít ebben.
Bent meg talán a hangszórók is rátesznek egy lapáttal, bár ezt még azóta se tudtam eldönteni. Ott fent 3000-től felfelé, ahol úgy istenigazán megjön az ereje, na ott aztán olyan szépen üvölt, hogy tényleg már csak egy nagyon picit sajnálod a negyedik henger hiányát. Amikor pedig látod, hogy már 7000-nél jársz, lassan elmosolyodsz. Nincs színház, nincs durrogó kipufogó, ám ez lényegtelen, mert arra kell koncentrálni, hogy összeszedd az autót a kanyarból. Az összkerékhajtás ugyanis képes kicsit hátsókerekesen viselkedni, amennyiben az üzemmódválasztót Sport módba rakod. Akkor 30:70 arányban oszlik meg az első és a hátsó tengely között az arány, normális módban 60:40 az elsők javára, a pálya üzemmódban pedig 50:50. Óriási móka egyébként bármelyikbe állítva! Főleg, a már kissé kopottas gumikkal könnyű táncba vinni.Árak
Tesztmodell alapára
12 400 000 Ft (2021.05.22.)
Tesztautó ára
14 135 000 Ft (2021.05.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Teljesítmény:
197 kW (268 LE) 6500 1/min-nél
Nyomaték:
360 Nm 3000-4600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,5 s
Végsebesség:
229 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3995 mm
Szélesség:
1805 mm
Magasság:
1455 mm
Saját tömeg:
1280 kg
Össztömeg:
1645 kg
Tengelytáv:
2560 mm
Karosszéria-kivitel:
3 ajtós
Csomagtér:
207 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1390 mm
Belmagasság elöl:
880-930 mm
Belmagasság hátul:
850 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1080 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
880 mm
Csomagtér magassága:
400 mm
Csomagtér hossza:
580 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1410 mm
Raktérnyílás szélessége:
900 mm
Raktérnyílás magassága:
600 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
360 Nm 3000-4600 1/min-nél
Teljesítmény:
197 kW (268 LE) 6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
229 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,5 s
CO2-kibocsátás:
186 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,2 l/100km
Ennyiért kérem Megane IV RS Trophyt lehet kapni.Ne is említsük a két kocsit egy lapon!!!
Mik a személyes benyomásaid a két autóról? Nagyobb a Renault csomagtartója?
Hát ne is! (Természetesen a Toyota javára.) 😀
A beírásodból látszik mennyire értesz hozzá. Semennyire! 🙂
„A beírásodból látszik…”
Fotelbű :-))
De abban csak két ülés van! 🙂
Miben van két ülés?
Az RS Trophyban 4 ülés van.
Az RS Trophy R-ben van csak 2 ülés, de az több mint kétszer annyiba kerül mint a sima RS Trophy.
Először azt gondoltam, ne szórakozzatok már ilyen hülyeséggel. Nincs az a pénz hogy a Yarist és a Sportkocsi szót egy mondatban leírjam.
Aztán ahogy olvasom, 60/40 4WD, 5.5 mp 100-ra, azért ez tényleg kemény…
Kíváncsi leszek mennyi fogy ebből, de 20-30 év múlva a pár túlélő darab igazi gyűjtői példány lesz.
„Először azt gondoltam…”
Ne ítélj elhamarkodottan :
http://www.youtube.com/watch?v=kJLIDAMh3bo
Nagyon kevés autó van amelyik a TopGear-nél a hosszú évek alatt 10 pontból 10-et kapott a teszten.
A GR Yaris köztük van! Ez valóban egy közúti versenyautó.
Ebben van a hátránya is, hiszen a száguldozáson kívül nem sok minden másra használható. 🙂
Én megvárom a GR Corollát ezzel a felhúzott 1,6-os motorral kb. 300 lóval és kb. 400Nm-rel, ezzel az összkerékhajtással. Állítólag jövőre megjelenik.
Méltó társa lehetne a rajongott TS Corollámnak.