Jól áll az EQC arca a GLA-nak, ilyesmi lehet majd az EQA (Kép: Kleber Silva, Behance)
A prémium autógyártók között nagy a verseny, ki tud minél hamarabb, minél több elektromos modellt piacra dobni, amik a mai trendekhez igazodva általában SUV-k. A Mercedes az elsők között volt ezen a téren az EQC modellel, és bár az Audi már a második változatát is bemutatta villanyos modelljének az e-tron Sportback személyében, könnyen lehet, hogy a Mercedes tudhat majd elsőként két teljesen különálló elektromos SUV-t a palettáján. A közepes méretű EQC után az EQA lehet a következő modell, ami lényegében az új GLA elektromos alternatívája lesz majd.
A manapság divatos LED-csík elengedhetetlen (Kép: Kleber Silva, Behance)
A német prémiummárkák enyhén különböző módon közelítik meg autóik elektromosítását, az Audi és a Mercedes önálló, saját stílussal rendelkező autókkal léptek eddig piacra, míg a BMW csupán az X3-as karosszériája alá tesz akkumulátort, nagyobb változtatások nélkül. Ez változhat most a stuttgartiaknál, mint ahogyan a fenti látványtervek készítője, Kleber Silva is gondolja, hiszen az EQV kisbusz is lényegében a hagyományos V-osztály stílusát örökölte. Könnyen lehet, hogy az EQA hasonló marad az új GLA-hoz, ezeken a képeken például az autó hátulján az EQC-hez hasonló LED-csík az egyetlen újdonság. Az autó orrán viszont nagyobb változások is elképzelhetők, elvégre nem lesz szükség óriási hűtőmaszkra egy elektromos autóban, így ezt a részt az EQC stílusához igazíthatják, ezzel is megkülönböztethetőbbé téve az elektromos almárkájukat. Egyesek panaszkodnak a feketére fényezett kamu légbeömlőre, a Mercedes azonban felmérte a piaci igényeket, és az emberek többségének állítólag szüksége van vizuálisan a sötét színű frontrészre. Elvégre az első Tesla Model S is ilyen megoldást alkalmazott, csupán a modellfrissítés során fényezték azonos színűre az autó legelejét, mint az egész karosszériát. Mindenesetre az EQA végső változatára sem kell már sokat várni, valószínűleg idén meg fog érkezni.