Az ENSZ főtitkára betiltaná a benzinkutak reklámjait
Az üzemanyag is a dohánytermékek sorsára juthat, már ami a reklámokat illeti
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyes városokban már most is tilos hirdetni a fosszilis üzemanyagokkal foglalkozó cégeknek, ám mindezt világszintre emelné az ENSZ. A javaslat szerint a dohánytermékekhez hasonlóan be kellene tiltani az üzemanyaggal kapcsolatos reklámokat is.
Nehéz nem a dohánytermékek, illetve az alkohol esetéhez hasonlítani az elképzelést, ám fontos megjegyezni, hogy ezen termékek hirdetéseit a fiatalkorúak befolyásolhatósága miatt korlátozzák.
A gyerekek védelme a fosszilis üzemanyagok esetében aligha nevezhető valódi aggálynak, ez az intézkedés a felnőtt lakosság vásárlói magatartását kívánja befolyásolni. A javaslat tartalma azonban egyáltalán nem példa nélküli. Franciaországban már most is létezik ezzel kapcsolatos szabályozás, míg Amszterdamban, Sydney-ben és Edinburgh-ban is korlátozzák a magas emissziójú cégeknek kiosztható reklámhelyeket. A médiában a Guardian, a Vox, illetve a francia Le Monde sem jelenteti meg az olajjal és üzemanyagokkal foglalkozó vállalatok hirdetéseit.
A prémium üzemanyagos lehúzó reklámok elvesztése talán kiheverhető érvágás a nyugati kultúrának.
Viszont ha szűken értelmezem a felszólítást akkor hotdogot, pontgyűjtőkártyát meg autómosást nyugodtan reklámozhat a benzinkút hálózat továbbra is amíg az üzemanyag megemlítését ki tudja hagyni.