Az emissziómentesség ára: fizetős töltés, átláthatatlan tarifák
Videós podcast: vajon megéri töltögetni a plug-in hybrideket? Meddig lesz rajtuk még zöld rendszám?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Heti, ezúttal is videós podcastunkban a mind több plug-in hybrid tesztautó kapcsán felmerült kérdést beszéltük át: vajon érdemes a fizetős publikus oszlopokon tölteni.
Mind több a plug-in hybrid modell a piacon, így a tesztautók között is. Esetükben felmerülhet a kérdés: érdemes őket publikus, fizetős töltőn táplálni, vagy azok olyan drágák lettek, hogy ha nincs mód otthoni töltésre, akkor már olcsóbb hozzájuk a benzin?
[BANNER type="1"] A Mobiliti 100 Ft/perces tarifája bár rosszul hangzik az otthoni, jellemzően ~40 Ft/kWh költséghez mérten, de náluk legalább nincs percdíj. Az E.ON nemrégiben tette fizetőssé az Aldi üzleteinél is található oszlopait, s elsőre jól hangzik a most még kedvezményes, 49 Ft/kWh + 4 Ft/perc tarifájuk, valójában messze nem annyira az. Ugyanis míg a 22 kW-os töltést kihasználva a publikus töltők körében legjobb, 60 Ft/kWh tarifa adódik, egy 3,7 kW-os tölthetőségű plug-in hybriddel már 114 forintos, ami a drágának tűnő Mobilitinél is kevésbé vonzó ajánlat. Na persze, hogy választ adjunk a címben is feltett kérdésre: ezzel a tarifával is olcsóbban közlekedhetünk, akár meglehetősen jelentős, 20 kWh/100 km fogyasztással számolva is, mintha egy 6 liter feletti étvágyú benzinessel autóznánk, töltés nélkül pedig kevés hibrid étvágya megy az alá. Tehát a plug-in hybrideket - még ha télen a csökkenő hatótáv miatt macerásnak is tűnhet - még fizetősen is megéri tölteni, már csak azért is, mert így kihasználhatjuk előnyüket, amiért valójában születtek, vagyis hogy a rövid távú utakkal nem kell gyilkoljuk belső égésű motorjukat, a városban helyi emissziómentesen autózhatunk.