A modern autógyártás apró szépségei: te csak egy emblémát látsz, mögötte mégis ritka anyagok, drága gyártási technológia és évek mérnöki munkája lapul
Fenséges oroszlánfej egy címerpajzs közepén, amit még a hűtőrács is kiemel: az új Peugeot 308 hűtőrácsát díszítő új márkaembléma mégsem csak a látvány és a márka feljebb pozicionálása miatt hatalmas. Sajátossága, hogy egyben a vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart is rejti. Hogy ez megvalósulhasson, még egy ritka fémre, az indiumra is szükség volt. Az indium nem összekeverendő az irídiummal, szürke színű fém, amely természetes állapotában lágy, késsel vágható, rendszáma 49 és a vegyjele In. A technológia szempontjából fontosabb, hogy az indium egy ritka szupravezető fém, amely magas korrózióállóságú és nem zavarja a radarhullámokat. Így kaphat helyet a radar a logó mögött, különben vagy az embléma zavarná a radarhullámokat, vagy a különálló radaregység az esztétikai élményt.
Emberi kézben látványos igazán, hogy mekkora az embléma, különlegessége viszont még ekkor sem tűnik fel, ráadásul az sem biztos, hogy egyáltalán különleges
Nem jár viszont mindenkinek a különleges technológia, az új embléma két – ránézésre egyforma, műszakilag azonban különböző – változata is létezik. Az Active Pack felszereltségű modellekhez ugyanis nem jár radar, így az innovatív változat kizárólag a vezetéstámogató rendszereket kínáló Allure és GT verziók sajátja.
A balra látható autón a különleges technológiás, radaros pajzs látható, míg a jobb oldalin csak egy egyszerű, krómozott műanyaglap az embléma: ránézésre a kettő közt nincs különbség, árulkodó jel az olcsóbb, "szaggatott" menetfény lehet
A technológia részleteivel kapcsolatban a legfontosabb alapszabály, hogy a radar által kibocsátott hullámokat semmi sem zavarhatja. A címerpajzs felületének vastagsága mindenhol egyforma, a felhasznált anyagok pedig még nyomokban sem tartalmazhatnak az indiumon kívül más fémrészecskéket. A műszaki követelményeknek rengeteg anyag felel meg, hiszen a radarhullám rengeteg mindenen halad át gondtalanul, ám a Peugeot esetében a látvány is fontos: az indium az egyetlen ilyen anyag, ami külsőre a krómra emlékeztet.
A távolságtartó tempomat és a vészfék-asszisztens is használja az embléma mögötti radart, a vezetéstámogató rendszereknek köszönhetően akár életet is menthet az új, modern oroszlánfej
Gyártásakor egy sima felületű, állandó vastagságú előlap készül fröccsöntött polikarbonátból, mögé kerül az indium hátlap, amelybe lézerrel gravíroznak, hogy a polikarbonáton keresztül láthatóvá váljon az oroszlánfej, majd a címer elülső oldalát festik és lakkozzák. Utolsó lépésként az emblémát egy csavarozható rögzítőelemre ragasztják, ezzel rögzítik végül a hűtőrácshoz, a radar elé.
Ma is tanultunk valamit: a Peugeot új emblémája tipikus példa arra, hogy a modern autógyártásban a legapróbb részletek is rejthetnek érdekes technológiát