Az ember, aki állandóan hibázik
Van így bármi értelme a ralivébének?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hétvégi új-zélandi ralin természetesen két gyári Citroën, Loeb nyert Hirvonen előtt, nem is ez az érdekes, hanem a Ford már-már állandó szerencsétlenkedése.
Sebastien Loeb az év végén zsinórban kilencedik világbajnoki trófeáját fogja elhódítani. Kenyéradója, a Citroën az év végén zsinórban ötödször, az elmúlt tíz év során nyolcadik alkalommal nyeri a konstruktőri pontversenyt. Ez olyan biztos, mint a halál meg az adók, pedig még csak épphogy túl van a félidőn a WRC, azaz a rali-világbajnokság 2012-es szériája. Legutóbb, most hétvégén Új-Zélandon aratott kettős győzelmet a Citroën (nyilván Loeb, Hirvonen irányított sorrendben, mint mindig), az extornász előnye tetemes, Latvala a Forddal ismét buktázott, egyhangú így nagyon. A nagy kérdés az, miért szerencsétlenkedik versenyről versenyre az a gyári Ford, amely az egyetlen komoly riválisa lehetne a Citroënnek olyan remek pilótákkal, mint Latvala vagy a Loeb-éra előtti utolsó világbajnok, Petter Solberg?! Loeb hétből ötször diadalmaskodott, s csupán egyszer nullázott ugyanúgy, mint az épp a kékováltól átcsábított, vízhordónak és pontgyárosnak egyaránt tökéletes Hirvonen is. Solberg megbízhatósági mutatója hasonló (s ez az összetettbeli helyezésén is látszik), viszont Latvala esik-kel, folyton ront, úgy fest, üldözi a balszerencse, s a nyomással sem képes megbirkózni, miszerint neki kéne letaszítania Loeböt a trónról.
Ford-vesszőfutás új-Zélandon
Míg a citroënesek vígan, gyorsan és gondmentesen autókáztak az igen tempós új-zélandi murván-sárban, Solberggel elgumizta magát a Ford (a puhábbik helyett a keményebbik keverék mellett döntve), Latvala Fiestája pedig egy jobbos kanyar derekas levágása közben beakadt egy kerítésdrótba, s csak csúnya késlekedéssel folytathatta útját. Solberg végül harmadik, Latvala hetedik lett a bizonyítványát egy 3 bónuszpontot érő Power Stage-sikerrel kozmetikázva. "Ezzel nagyjából eldőlt, hogy idén nem lehetek világbajnok" - mondta Latvala csalódottan. "Persze nem adjuk fel, nyomjuk, ami a csövön kifér, csak az a frusztráló, hogy sosem volt még ennyire jó az autónk..." [/szlista]
[/keret]
Míg a citroënesek vígan, gyorsan és gondmentesen autókáztak az igen tempós új-zélandi murván-sárban, Solberggel elgumizta magát a Ford (a puhábbik helyett a keményebbik keverék mellett döntve), Latvala Fiestája pedig egy jobbos kanyar derekas levágása közben beakadt egy kerítésdrótba, s csak csúnya késlekedéssel folytathatta útját. Solberg végül harmadik, Latvala hetedik lett a bizonyítványát egy 3 bónuszpontot érő Power Stage-sikerrel kozmetikázva. "Ezzel nagyjából eldőlt, hogy idén nem lehetek világbajnok" - mondta Latvala csalódottan. "Persze nem adjuk fel, nyomjuk, ami a csövön kifér, csak az a frusztráló, hogy sosem volt még ennyire jó az autónk..." [/szlista]