Nem is a Dodge Viperhez készültek eredetileg a fényszórók? (forrás: Four Eyes)
Immár több mint 30 éve, 1992-ben került a kereskedésekbe az első Dodge Viper, az első generációból - amit 1995-ig gyártottak - mindössze 5988 készült. Ha a Viper teljes történetét nézzük 2017-ig, akkor sem sorolható a népautók közé, ugyanis mindössze durván 31 és fél ezer készült ebből a konkrét modellből.
A sárga folyadék nem véletlenül került a lámpába (forrás: Four Eyes)
Az első Viper főtervezője, Roy Sjoberg nemrégiben a Four Eyes YouTube-csatornán vendégeskedett, ahol egészen részletekbe menően beszélt az autó tervezésének menetéről. Mind közül talán az első fényszóróknak a története a legérdekesebb: Sjoberg elmondta, hogy eredetileg a Viper fényszórói a BMW Z1-re kerültek volna, de a lámpatesteket kifejlesztő General Electricet az utolsó pillanatban visszautasította a német márka, így a GE egy kész fényszóró rendszerrel rendelkezett, amihez nem volt autójuk. A Chrysler viszont megragadta az alkalmat, a GE ingyen átadta nekik a technológiát, így az a furcsa helyzet állt elő, hogy a lökhárítót és az autó elejét a lámpához kellett megtervezni.
A fényszórókban további érdekesség, hogy egy sárga folyadékkel töltött elem is helyet kapott, ami mint kiderült a beszerelésnél vízmértékként funkcionált és túlságosan is költséges lett volna kiszedni a munkafolyamat végén. A beszélgetés közben szóba kerültek még a pohártartók is, melyek érdekes módon kimaradtak a Viperből. Sjoberg elárulta, hogy a Chrysler az 1990-es évek elején kapott egy elismerést a Road and Tracktől a "világ legjobb pohártartójáért" és ezen úgy megsértődtek, hogy az éppen készülő modellekből kihagyták, mert úgy gondolták, vannak értékesebb dolgok is az autóban, mint a pohártartók.
Egészen elképesztő ok miatt nem került pohártartó a Viperbe (forrás: Four Eyes)