Az elmúlt 20 év legnagyobb fejőstehenei az autóiparban

A tizenkét legsikeresebb modell 1990 óta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon melyik lehet az elmúlt húsz év legtöbb profitot termelő autója? Toyota Corolla, S Merci vagy valami egészen más?


Vajon milyen típusú autókkal lehet a legnagyobbat kaszálni, melyik modellek hozták a legtöbb pénzt az elmúlt húsz évben? Erre a kérdésre kereste a választ az autóipari elemző Max Warburton, és londoni székhelyű csapata, a BernsteinResearch. Warburton szerint ahhoz, hogy egy típus igazi fejőstehénné váljon, három dolog együttes megléte szükséges: magas ár, nagy legyártott példányszám és hosszú, elnyújtott életciklus, ami elősegíti, hogy a fejlesztés költségeit ne hirtelen kelljen megfizetni, hanem lassan, hosszabb periódus alatt szétosztani.
Ha a legpénzesebb tizenkettőt nézzük, akkor az látszik, hogy háromféle jól elkülönülő kategóriából kerülnek ki: amerikai nagyméretű pick-upok, német luxusautók és japán középkategóriás limuzinok.

A három csoport autói ráadásul eltérő utakon válhattak a legsikeresebbé: a japán autók viszonylag alacsony árát kompenzálta a hatalmas eladott darabszám és a több generáción át futtatott típusok – mint a Toyota Camry és a Honda Accord esetében. A németek ezzel szemben drága autókkal tudtak nagy darabszámot elérni, és még az is javukra szól, hogy a BMW 3-as és 5-ös széria, valamint az E és S osztályos Mercedesek is régóta szerepelnek a piacon.
Hirdetés

Ugyanakkor el kell ismerni, hogy a legügyesebben az amerikaiak csinálják. A lista élén álló pick-upjaik (Ford F-sorozat, Chevrolet Silverado/GMC Sierra, Dodge Ram) a hatalmas darabszámok mellett annak is köszönhetik kiemelkedő nyereségességüket, hogy alapvetően olcsón előállítható, faék egyszerűségű járművek, így fejlesztésükre se kellett túl sokat költeni az évek folyamán.
Önmagában ez a hármas (négyes) csoport mintegy 108 milliárd dollárnyi adózás előtti profitot termelt 1990 óta, ami egyenlő a listán szereplő többi kilenc modell által begyűjtött, összesített nyereséggel. Érdemes még kiemelni a lista egyik kakukktojását, a Lexus RX terepjárót, mely drága, mégis rengeteget tudtak belőle eladni a tengerentúlon, ez elsősorban annak köszönhető, hogy a Lexus jó pillanatban érkezett, és nagyon eltalált egy addig tátongó rést az amerikai piacon.
A másik kivétel pedig a 911-es Porsche, ahol egyértelműen a magas ár és a több évtizede változatlan alapkoncepció jelenti a siker titkát.
A tizenkét legnagyobb fejőstehén:
1. Ford F-sorozat
2. Chevrolet Silverado/GMC Sierra
3. Dodge Ram
4. Mercedes S osztály
5. BMW 5 sorozat
6. BMW 3 sorozat
7. Mercedes E osztály
8. Lexus RX SUV
9. Jeep Grand Cherokee
10. Honda Accord
11. Porsche 911
12. Toyota Camry
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 07:45
    Permalink

    [i]“szóval még mindig nem értem mi a pláne egy ilyen nagy dudvában, amikor normális autót is kaphat az ember”
    [/i]
    Ezek a pickup-ok jól igazodnak a jelenlegi amerikai elképzelésekhez, normákhoz, kényelemhez. A fiamék egyik szomszédja nyugdíjas házaspár, egy idősebb Mercury limuzinnal jártak, persze nem volt lestrapálva, mert csak vásárolni mentek vele. Aztán egyszer csak látom kicserélték, természetesen picup-ra. Az “öreg” úgy döntött nyugdíj mellett vízvezeték szerelést végez. Ha valaki bármilyen egyéni vállalkozó, jól jön neki a plató, egyébként meg 4 ajtós, személyautó kényelmű, könnyű beszállással a magas üléspozíció miatt. Ha nem vállalkozó, akkor is jól jön neki, mert az amerikai lakosság kb. 65%-a vízpart közelében lakik. Népszerű a horgászás, könnyű felrakni a platóra a székeket, horgászbotokat minden egyéb kellékeket, mint személykocsiba gyömöszölni. Sokaknak van motorcsónak, azt vízen tartani a magas bérleti díjak miatt nem célszerű, egy ilyenre akasztani egy nagyobb utánfutót nem gond. Az amerikaiak sokat vásárolnak, sokat cuccolnak, a szolgáltatás drága, így hacsak nem több tonnás dolgokról van szó, maguk szállítják haza, ehhez szintén jól jön a pickup. Nem utolsósorban a benzin felényibe kerül, és ha azt vesszük alapul, hogy a minimálbér kb. 300%-al magasabb mint a miénk, a megélhetési költségek meg összességében közel azonosak mint nálunk, mindezeket figyelembe véve érthető az ilyen nagyvasak népszerűsége ott. Nálunk magyaroknál mások a normák. Mi nagyságrendekkel takarékosabban élünk, még az esetben is, ha jómódú családról van szó.

  • 2017.10.31. at 07:45
    Permalink

    Az a pláne benne, hogy ott kint befizetsz pár száz $$$ havonta és kapsz új dodge ram-et vagy ford F pickup-ot, azért népautó ott. Vicc ára van a keresetekhez képest. Nem fizetsz ki egy vagyont csakhogy megkapd az autót. Benzin is vicc árban van!

  • 2017.10.31. at 07:45
    Permalink

    Ezt Clarkson sem értette,ahogyan én sem,de hát mi nem az Usában élünk,mások az igényeink.Hasznos jószág az,csak itt nálunk nem sok értelme van,pláne nem városi autónak.Egyébként egy másik igazi fejős tehén a Fiat 124 és leszármazottai,Zsiguli,Seat,Murat,rengeteg autó ugyanazon az alapon.

Vélemény, hozzászólás?